Skocz do zawartości

Yamaha Warrior


witek510
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ja też wymieniłem olej i filtr ( CASTROL 20W40 )wlazło 5,1l., poza tym swiece ,klocki i opone ,no i czekac tylko na pogode . pozdrawiam wszystkich .

 

Weszło Ci o litr więcej niż podaje tabela?

http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=2&category=25&subset=1019&modelyear=&vehicle=53529&site=41&region=59&language=13&brand=45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też wymieniłem olej i filtr ( CASTROL 20W40 )wlazło 5,1l.,

Myślę że o jeden litr wlałeś za dużo.5,1 litra to pojemność nowego suchego silnika,a przy wymianie nie wszystko się da spuścić i wystarczy zalać 4 litry.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też wymieniłem olej i filtr ( CASTROL 20W40 )wlazło 5,1l., poza tym swiece ,klocki i opone ,no i czekac tylko na pogode . pozdrawiam wszystkich .

 

Raczej za dużo.

Warrior ma suchą miskę olejową, i mierzenie poziomu oleju bagnetem przeprowadza się w konkretnych warunkach. Super video-instrukcja krok-po-kroku tutaj:

 

http://www.youtube.com/watch?v=QjG18WGbHMg&feature=related

Edytowane przez Pietiao
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem z tym problem robiłem jak na filmie i musiałem wlać 4.5 litra żeby był olej w połowie skali na bagnecie. Nie wiem dlaczego ale tak jest. Olej to 20W50 valvoline. Przy wymianie świec trzeba ściągać zbiornik ??

Edytowane przez matys42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Myślę że o jeden litr wlałeś za dużo.5,1 litra to pojemność nowego suchego silnika,a przy wymianie nie wszystko się da spuścić i wystarczy zalać 4 litry.

Witam, wszystko oki bo wymieniałem cały olej ( odkrecenie 2 sróby i wymiana filtra ) , oczywiscie trzeba z pare razy go prawie zapalic (zakrecic) i złazi całosc. Stary olej tez odmierzyłem i wszystko jak w zegarku. Co do swiec zbiornik trzeba sciągac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym silniku zapalanie bez oleju jest niebezpieczne.Przy wymianie oleju zawsze się odkręca dwie śruby i filtr oleju.Ale nigdy nie zleci cały olej.Więc na pewno przelałeś.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym silniku zapalanie bez oleju jest niebezpieczne.Przy wymianie oleju zawsze się odkręca dwie śruby i filtr oleju.Ale nigdy nie zleci cały olej.Więc na pewno przelałeś.

Dzieki ze czytasz post ale pisze ze (oczywiscie trzeba z pare razy go prawie zapalic (zakrecic))czyli nacis guzik na 1 lub 2 sek. by sie ino zakreciło a nie o zapalaniu silnika .A nawet jak by zapalił to go zaraz wyłączysz i bedzie ok. I pytanko dla ciebie czemu piszesz ze nie zleci cały olej , skąd masz takie info. pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak jest,zawsze coś oleju zostanie w zbiorniku,widziałem otwarty zbiornik oleju,dlatego podana jest inna pojemność układu olejowego przy wymianie.Takie kręcenie rozrusznikiem przy wymianie nie jest potrzebne i też nie jest praktykowane.Nie ma potrzeby tak kombinować.Zagrzewasz sprzęta,zlewasz olej dwoma śrubami,wymieniasz filtr i wlewasz 4 litry oleju[no można wlać 4,1],i koniec operacji.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zakupu oleju i padło na Motul 5100 (półsyntetyk) 10w40 ale dzisiaj zauważyłem że jest tez ciut droższy taki sam ale z oznaczeniem 10W50

http://allegro.pl/motojapan-olej-motul-5100-ester-15w50-4t-i3056125666.html

może mnie ktoś oświecić czym się różnią i który będzie lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasa lepkości oleju - SAE

 

Bardzo ważnym parametrem środków smarnych jest klasa lepkości, która określa temperaturę, w jakiej może być używany olej. To od niej zależy w jakim stopniu olej chroni współpracujące części jednostki napędowej przed zużyciem. Lepkość olejów silnikowych określa się według klasyfikacji lepkościowej SAE, opracowanej przez Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych. Olej poddaje się licznym testom, a ich wyniki określają właściwości smarne oleju w niskiej i wysokiej temperaturze. Klasyfikacja lepkości SAE wyróżnia sześć klas olejów letnich i sześć klas olejów zimowych. Najczęściej mamy do czynienia z olejami silnikowymi wielosezonowymi, opisywanymi przez dwie wartości przedzielone myślnikiem, np. "5W-40".

 

Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im mniejsza liczba, tym niższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej może być stosowany. Oleje oznaczone symbolami 0W, 5W 10W gwarantują łatwy rozruch silnika oraz szybki dopływ środka smarnego do wszystkich punktów silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach.

 

Cyfry znajdujące się po "-", oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im większa cyfra, tym wyższa może być temperatura otoczenia, przy której olej nie traci swych właściwości smarnych. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają właściwe smarowanie silnika w coraz wyższych temperaturach.

 

Obecnie wszystkie oleje jednosezonowe (5W, 10W, 15W lub 20, 30, 40, 50) zostały zastąpione olejami wielosezonowymi (5W-40, 10W-40, 15W-40), dostosowanymi do wysokich potrzeb współczesnych kierowców. Oleje wielosezonowe dostosowane są zarówno do pracy w wysokich, jak i niskich temperaturach. Zastosowanie odpowiedniego oleju nie tylko chroni silnik, ale także zwiększa komfort jazdy i pozwala ograniczyć zużycie paliwa.

 

Olej silnikowy spełnia w samochodzie bardzo ważną rolę: smaruje i uszczelnia silnik, chroni przed korozją, utrzymuje w czystości jednostkę napędową samochodu oraz zmniejsza ilość drgań. Efekty jego działania bardzo wyraźnie widoczne są w codziennej pracy auta, dlatego tak ważne jest właściwe dopasowanie oleju do typu silnika. Aby ułatwić nam dokonanie właściwego wyboru, wszystkie najważniejsze parametry środka smarnego powinny znaleźć się na opakowaniu.

 

Myślę ,że wybór 10w50 będzie idealny zwłaszcza, że u nas jeździ sie poniżej dziesięciu stopni a latem zdażają się tropiki a przecież nasze motongi są chłodzone tylko powietrzem.

Ja zakupiłem 20w50 bo YAMALUBE nie ma takiego oznaczenia jak MOTUL czyli 10W50.Gdyby takowe było napewno bym taki zakupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul nie robi oleju 10W50 jest tylko 15W50 pół syntetyk, jest też 7100 20W50 w pełnym syntetyku.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...