Jump to content
orzeł175

Jawa 175 problem

Recommended Posts

Witam jestem nowy na forum mam problem mam jawę 175 była na chodzie lecz zapomniałem wlać oleju po zimie do skrzyni i jadąc motor był coraz slapszy na jedynce elegancko na 2 dobrze a na trójce juz gasł nie miał siły i zapłon był dobrze ustawiony na wolnych obrotach jawa pyrkała elegancko od kopa paliła a teraz gaśnie na wolnych obrotach co to może być co mam robić i czy drogi może być remont

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisze dokładnie jawa 2lata temu była odpalona po 25latach zastoju stała po wyjęciu z garażu przeczyściliśmy w wujkiem gaźnik akumulator nowy kupiłem nowa świeca i motor zapalił od pierwszego i raz sie przejechałem i stała rok do następnych wakacji i potem podładowałem akumulator i odpal pojeździłem w i teraz znów wyciagnełem po zimie motor i sie przejechałem ale zapomniałem ze w skrzyni nie ma oleju nic mogłem rozwalić skrzynie ? i te obroty były wolne teraz nie ma jak myślicie czekam na odpowiedzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak biegi wchodzą zgrzytów niema to skrzynia jest cała ;] a gaźnikw yczysć i filtr powietrza ;] możliwe że gdzieś dostaje lewe powietrze może zimmering pod prądnica ?? ?? ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz mieć racje bo jak tyle stała to z simeringi mogły stwardnieć

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mogę tylko wiem co mówie przeczysc gaźnik sprawdz kompresje bo motocykl chwilę stał :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak biegi wchodzą zgrzytów niema to skrzynia jest cała ;] ??

Tego nie byłbym taki pewien....

A co ze sprzęgłem?? Jak nie ma oleju to smarowania - i chlodzenia zero - a co za tym idzie - zarówno tarcze, przekładki jak i łańcuch dostają w d**e jak sie patrzy...;

Poza tym, z tego co pamiętam, w Jawie i CZ (nie dot. TS350) jedno łożysko wału jest smarowane olejem ze skrzyni (sprzęgła)....

Edited by Paolo350

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym obstawiał gaźnik ale simery też może zobaczyć, a aku jak próbowałes ładować ?? a ładowanie jest ??bo czasami i takie czary mogą dziać się przez prądy, a jeśli chodzi o olej w skrzyni to zależy czy cos jeździłęś czy nie ale jak biegi wchodzą to jest już dobrze

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ładowanie jest elektryka jest dobra nigdy nieprzerabiana wszystko jest światła krótkie długie sygnał stop ładuje akumulator zobaczę gaźnik mógł sie zapchać jakimś syfem z baku ale jeździłem trochę i sie nie zapchał ani razu ale nic sprawdzę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już zdejmiesz gaźnik to wez wężyk i podłącz do kranika, lekko go odkręć, tak zeby benzyna powoli leciała , przystaw do wlotu cylindra i przekop pare razy. Jak zaskoczy to znaczy ze gaznik do czyszczenia. Tylko nie probuj za dużo razy bo zalejesz całe moto i wtedy to juz na pewno nie zaskoczy. Powinna zagadac za 3-4 kopnieciem najpózniej. Jesli nie to przyczyna lezy gdzie indziej. Przerabiałem to dzisiaj w mojej Jawie i juz chodzi jak zegarek.

 

Pozdro!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by ktoś miał jakieś części do jawy oczywiście starej 175lub 250 to pisać z chęcią kupie albo jakby ktos mieszkał niedaleko Sandomierza to mogę kupić jakiś motor stary może być do remontu

A jawa pali od kopa normalnie tylko nie ma wolnych obr i gaśnie na trójce a na dwójce traci siły

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak by ktoś miał jakieś części do jawy oczywiście starej 175lub 250 to pisać z chęcią kupie

Jeszcze niedawno "Wojtas" miał do opchnięcia kupę części do Jawy - spróbuj się z nim skontaktować.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czolem!

 

Po 25 latach stania moim zdaniem to cud, ze ten motocykl w ogole jezdzi :]. Musial byc niezgorzej zabezpieczony do postoju.

 

Enylej po takim zastoju temu silnikowi przydalaby sie wymiana wszystkich elementow eksploatacyjnych. Warto byloby zajrzec przynajmniej pod dekiel sprzegla, zobaczyc, co tam sie wydarzylo przez te 25 lat i po jazde bez oleju.

Dalej - mogly tez byc lekko chwycone rdza pierscienie do cylindra. Wbrew pozorom jak silnik stoi, to moze dostac bardziej w dupsko niz przy jezdzeniu :].

Ja bym zastanawial sie nad totalnym rozkreceniem silnika i wymiana wszystkich lozysk, uszczelek, zimmerow itd. Od strony elektryki tez warto zobaczyc - polaczenia elektryczne, przerywacz, kondensator, cewke itd.

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

No w walacje sie wezme mam cylinder po szlifie nowy tłok tylko dokup[ie pierśćionki mam nowe tarcze kupie jeszcze nową cewkę kondensatoe i simeringi i zrobie.Jawa ma fajna historie wujek mojego wujka kupił ja nową z polmmozbytu pojezdził troche dał mojemu wujkowi a on dał mi i już zostanie w rodzienie:D wujaszek mówi ze kiedys tylko robił krzynie nowa jak mozna było kupic jeszcze bo sie zepsuła a tak to mówi ze nic nigdy nie robił a on sie zna mechanik warsztat ma wiec jakby sie cos zepsuło to by zrobił bo on ma chopla na punkcie tego motoru jak i ja ale wymienie to wszystko i bedzie git potem uzbieam kase na chrom a własnei ile może kosztowac chrom cały bak kolanka kierownica??

 

Pozdro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...