Skocz do zawartości

3 pytanka - Suzuki Savage


Paweł78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od niedawna jestem posiadaczem Suzuki Savage LS 650, zrobiłem na niej ok 250 km i zaobserwowałem pewne niepokojące mankamenty a mianowicie:

1. lekki luz na tylnym kole zębatym ( rozkręciłem koło wymieniłem łożysko i bez zmian)

2. zmieniając biegi szczególnie 1 i 2 słychać chrobot

3. w momencie chamowania silnikiem wydobywa się nieładny dzwięk wydaje mi się że z prawej str sinika coś pomiędzy zgrzytem a piskiem (nie wiem jak to opisać :wink:

 

NIe wiem czy powyższe przypadłości są sygnałem że coś cię zaczyna psuć czy jest to normalne dla tego sprzętu - rocznik 98.

 

Będę wdzięczny za informację co ewentualnie jest przyczyną w/w zjawisk. Wolał bym nie iść od razu do jakiegoś serwisu i wierzyć na słowo - zdążyłem się już przekonać jak łatwo tam "zgubić"

sporo grosza :flesje: - motor jest po przeglądzie :lalag: :)

 

Z góry dzięki za info

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad.1 - może gumy zabieraka się wyrobiły(ew. ośka lub jakaś tulajka)? Minimalny luz w tym miejscu może się zdarzać.

ad.2 - podejrzewam, że to kwestia techniki - ile kkm już przejechałeś ?

ad.3 - nie mam konkretnego pomysłu, jedynie drobna uwaga, że pisze się 'hamować'

 

pozdrawiam, Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatka ma zawsze jakiś luz, pytanie tylko o jakim Ty piszesz. Luz jest na gumach w których osadzona jest w piaście.

Z biegami to jest w większości motocykli problem z 1 na 2, ale to kwestia wprawy. Naucz się po prostu zmieniać biegi.

 

Co do hałasu, to może łańcuch rozrządu? Jest po prawej stronie.

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź :icon_twisted:

 

Jeśli chodzi o moją wprawę co do zmiany biegów to niestety jeszcze jej nie mam, pewnie to jest powodem tych "zgrzytów" chociaż starałem się na różne sposoby i przy 1 zawsze zachrobocze. Natomiast co do wielkości luzu na kole to przy środku koła jest minimalny, na zwenątrz ok 3/4mm. No i kwestia tego dziwnego szumo - zgrzytu przy hamowaniu silnikiem jeśli byłby to łańcuszek to nie powinien cały czas tago dzwięku wydawać ? Wcześniej ten dźwięk pojawiał się tylko w początkowej fazie hamowania silnikem teraz towazyszy przez cały czas hamowania do momentu wysprząglenia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź :P

 

Jeśli chodzi o moją wprawę co do zmiany biegów to niestety jeszcze jej nie mam, pewnie to jest powodem tych "zgrzytów" chociaż starałem się na różne sposoby i przy 1 zawsze zachrobocze. Natomiast co do wielkości luzu na kole to przy środku koła jest minimalny, na zwenątrz ok 3/4mm. No i kwestia tego dziwnego szumo - zgrzytu przy hamowaniu silnikiem jeśli byłby to łańcuszek to nie powinien cały czas tago dzwięku wydawać ? Wcześniej ten dźwięk pojawiał się tylko w początkowej fazie hamowania silnikem teraz towazyszy przez cały czas hamowania do momentu wysprząglenia.

 

Pozdrawiam

 

Może kosz się tłucze. A co do koła to nie wiem nadal o jaki Ci luz chodzi - promieniowy czy osiowy? Narysuj to najlepiej

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może kosz się tłucze. A co do koła to nie wiem nadal o jaki Ci luz chodzi - promieniowy czy osiowy? Narysuj to najlepiej

I promieniowy i osiowy najprawdopodobniej wyrobiły się gumki do których przymocowane jest koło. Jeśli chodzi o hałas to nie jest to stukot bardziej (postaram się to napisać :banghead:) Krzrzrzszszsz.... :) szukałem na większości forum, niestety nic o tym nie jest napisane.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło nie jest na gumkach. Być może masz tak wyrobione łożyska, że koło lata, ale kręcąc nim kiedy nie dotyka ziemi powinien być relatywnie duży opór i "przeskakiwanie". Najlepiej je zdejmij i zobacz łożyska. A ten dźwięk z silnika to może być na dobrą sprawę wszystko - od luzów na sworzniu po sprzęgło i łańcuch wałków balansowych (chyba w tym silniku jeszcze takie były)

Edytowane przez Greedo

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło nie jest na gumkach. Być może masz tak wyrobione łożyska, że koło lata, ale kręcąc nim kiedy nie dotyka ziemi powinien być relatywnie duży opór i "przeskakiwanie". Najlepiej je zdejmij i zobacz łożyska. A ten dźwięk z silnika to może być na dobrą sprawę wszystko - od luzów na sworzniu po sprzęgło i łańcuch wałków balansowych (chyba w tym silniku jeszcze takie były)

 

Koło pasowe opiera się na gumkach (źle napisałem, nie jest do nich przymocowane). Co do dźwięku to widzę że nieuchronnie muszę udać się mecha :flesje: .

 

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło nie jest na gumkach. Być może masz tak wyrobione łożyska, że koło lata, ale kręcąc nim kiedy nie dotyka ziemi powinien być relatywnie duży opór i "przeskakiwanie". Najlepiej je zdejmij i zobacz łożyska. A ten dźwięk z silnika to może być na dobrą sprawę wszystko - od luzów na sworzniu po sprzęgło i łańcuch wałków balansowych (chyba w tym silniku jeszcze takie były)

 

Witam

Gredo Pawlowi nie chodzi o takie kolo, o ktorym Ty piszesz :biggrin :icon_rolleyes: ten model nie ma lancucha ma naped paskiem i o kole napedowym pisze Pawel...

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Gredo Pawlowi nie chodzi o takie kolo, o ktorym Ty piszesz :biggrin :icon_rolleyes: ten model nie ma lancucha ma naped paskiem i o kole napedowym pisze Pawel...

pozdrawiam

 

Ja wiem że ma pasek, ale myślałem że mu chodzi o koło jezdne :wink: Potem dopiero się nad tym zastanowiłem

Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...