Paweł78 Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Witam, od niedawna jestem posiadaczem Suzuki Savage LS 650, zrobiłem na niej ok 250 km i zaobserwowałem pewne niepokojące mankamenty a mianowicie:1. lekki luz na tylnym kole zębatym ( rozkręciłem koło wymieniłem łożysko i bez zmian)2. zmieniając biegi szczególnie 1 i 2 słychać chrobot3. w momencie chamowania silnikiem wydobywa się nieładny dzwięk wydaje mi się że z prawej str sinika coś pomiędzy zgrzytem a piskiem (nie wiem jak to opisać :wink: NIe wiem czy powyższe przypadłości są sygnałem że coś cię zaczyna psuć czy jest to normalne dla tego sprzętu - rocznik 98. Będę wdzięczny za informację co ewentualnie jest przyczyną w/w zjawisk. Wolał bym nie iść od razu do jakiegoś serwisu i wierzyć na słowo - zdążyłem się już przekonać jak łatwo tam "zgubić" sporo grosza :flesje: - motor jest po przeglądzie :lalag: :) Z góry dzięki za info Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 ad.1 - może gumy zabieraka się wyrobiły(ew. ośka lub jakaś tulajka)? Minimalny luz w tym miejscu może się zdarzać.ad.2 - podejrzewam, że to kwestia techniki - ile kkm już przejechałeś ?ad.3 - nie mam konkretnego pomysłu, jedynie drobna uwaga, że pisze się 'hamować' pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 22 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2008 Zębatka ma zawsze jakiś luz, pytanie tylko o jakim Ty piszesz. Luz jest na gumach w których osadzona jest w piaście. Z biegami to jest w większości motocykli problem z 1 na 2, ale to kwestia wprawy. Naucz się po prostu zmieniać biegi. Co do hałasu, to może łańcuch rozrządu? Jest po prawej stronie. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł78 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Dzięki za szybką odpowiedź :icon_twisted: Jeśli chodzi o moją wprawę co do zmiany biegów to niestety jeszcze jej nie mam, pewnie to jest powodem tych "zgrzytów" chociaż starałem się na różne sposoby i przy 1 zawsze zachrobocze. Natomiast co do wielkości luzu na kole to przy środku koła jest minimalny, na zwenątrz ok 3/4mm. No i kwestia tego dziwnego szumo - zgrzytu przy hamowaniu silnikiem jeśli byłby to łańcuszek to nie powinien cały czas tago dzwięku wydawać ? Wcześniej ten dźwięk pojawiał się tylko w początkowej fazie hamowania silnikem teraz towazyszy przez cały czas hamowania do momentu wysprząglenia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Dzięki za szybką odpowiedź :P Jeśli chodzi o moją wprawę co do zmiany biegów to niestety jeszcze jej nie mam, pewnie to jest powodem tych "zgrzytów" chociaż starałem się na różne sposoby i przy 1 zawsze zachrobocze. Natomiast co do wielkości luzu na kole to przy środku koła jest minimalny, na zwenątrz ok 3/4mm. No i kwestia tego dziwnego szumo - zgrzytu przy hamowaniu silnikiem jeśli byłby to łańcuszek to nie powinien cały czas tago dzwięku wydawać ? Wcześniej ten dźwięk pojawiał się tylko w początkowej fazie hamowania silnikem teraz towazyszy przez cały czas hamowania do momentu wysprząglenia. Pozdrawiam Może kosz się tłucze. A co do koła to nie wiem nadal o jaki Ci luz chodzi - promieniowy czy osiowy? Narysuj to najlepiej Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł78 Opublikowano 23 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 Może kosz się tłucze. A co do koła to nie wiem nadal o jaki Ci luz chodzi - promieniowy czy osiowy? Narysuj to najlepiejI promieniowy i osiowy najprawdopodobniej wyrobiły się gumki do których przymocowane jest koło. Jeśli chodzi o hałas to nie jest to stukot bardziej (postaram się to napisać :banghead:) Krzrzrzszszsz.... :) szukałem na większości forum, niestety nic o tym nie jest napisane. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 23 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2008 (edytowane) Koło nie jest na gumkach. Być może masz tak wyrobione łożyska, że koło lata, ale kręcąc nim kiedy nie dotyka ziemi powinien być relatywnie duży opór i "przeskakiwanie". Najlepiej je zdejmij i zobacz łożyska. A ten dźwięk z silnika to może być na dobrą sprawę wszystko - od luzów na sworzniu po sprzęgło i łańcuch wałków balansowych (chyba w tym silniku jeszcze takie były) Edytowane 23 Stycznia 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł78 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Koło nie jest na gumkach. Być może masz tak wyrobione łożyska, że koło lata, ale kręcąc nim kiedy nie dotyka ziemi powinien być relatywnie duży opór i "przeskakiwanie". Najlepiej je zdejmij i zobacz łożyska. A ten dźwięk z silnika to może być na dobrą sprawę wszystko - od luzów na sworzniu po sprzęgło i łańcuch wałków balansowych (chyba w tym silniku jeszcze takie były) Koło pasowe opiera się na gumkach (źle napisałem, nie jest do nich przymocowane). Co do dźwięku to widzę że nieuchronnie muszę udać się mecha :flesje: . Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 Koło nie jest na gumkach. Być może masz tak wyrobione łożyska, że koło lata, ale kręcąc nim kiedy nie dotyka ziemi powinien być relatywnie duży opór i "przeskakiwanie". Najlepiej je zdejmij i zobacz łożyska. A ten dźwięk z silnika to może być na dobrą sprawę wszystko - od luzów na sworzniu po sprzęgło i łańcuch wałków balansowych (chyba w tym silniku jeszcze takie były) WitamGredo Pawlowi nie chodzi o takie kolo, o ktorym Ty piszesz :biggrin :icon_rolleyes: ten model nie ma lancucha ma naped paskiem i o kole napedowym pisze Pawel...pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 24 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2008 WitamGredo Pawlowi nie chodzi o takie kolo, o ktorym Ty piszesz :biggrin :icon_rolleyes: ten model nie ma lancucha ma naped paskiem i o kole napedowym pisze Pawel...pozdrawiam Ja wiem że ma pasek, ale myślałem że mu chodzi o koło jezdne :wink: Potem dopiero się nad tym zastanowiłem Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.