Skocz do zawartości

dual-sporty lat 80 jazda na niskich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Ten model http://moto.allegro.pl/item291839343_yamaha_xt_600_2kf.html

 

faktycznie wygląda na "zmęczonego" delikatnie mówiąc.

 

Tył siadnięty na "amen":lalag: ,skorodowany cały układ wydechowy i wiele innych zaniedbań.Takie moto niewarte zachodu ani tych 3000.

 

Xt po 90 roku faktycznie są miekkie na zawiasie, jeździłem kilkoma, ponizej 90 roku nie wiem ale podejrzewam że jest lepiej bo silnik nawet mocniejszy - niewykastrowany

 

Naprawde poniżej 90 roku xt były dużo lepsze w porównaniu do egzemplarzy pozniejszych. :wink: :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jest link do mojej staruchnej DR 500 (84 rok rejestracja), 83 produkcja. sprzedałem go za 2,5 tyś w perfekcyjnym jak na te lata stanie. Porównaj sobie tego xtka za 3 tyś do mojej drki za 2,5tyś. Zero oleju na wierzchu, silnik cichutko pracował, nic w nim nie goniło luźno, wszystko było ok. przebieg wg licznika 60tyś - wszystkie podzespoly w oryginale, kopka, podnóźki lampa.

http://www.bikepics.com/pictures/601477/

http://www.bikepics.com/pictures/601479/

był tylko malowany zbiornik i boczki. zobacz sobie na kolektor w jakim jest stanie - tylko przebarwiony, zero rdzy.

 

a tak na marginesie to moim marzeniem jest tt 600 r :wink: to jest to co łączy w sobie same pozytywne cechy - silnik z xt oraz zawieszenie nie z xt :lalag: ale niestety nie mogę sobie pozwolić na zakup takiej maszyny aktualnie bo już bym nie miał co do niej lać:bigrazz:

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.allegro.pl/item291839343_yamaha_xt_600_2kf.html no co Ty, czy tak wygląda zadbany motocykl? wszędzie wycieki z silnika, poobklejana taśmą instalacja elektryczna, same nieoryginalne śruby mocujące że już o wyglądzie nie wspomnę. Widać że nie zadbany - u mnie jak przecieli siedzenie to od razu zrobiłem nową tapicerkę a temu gościowi nawet 20zl wydać na to szkoda było.

no to akurat podałem jako przykład że w tym przypadku ewidentnie jest coś nie tak z tym przebiegiem

oczywiście przepalone i zardzewiałe do bólu kolektory też dobrze nie świadczą o przebiegu.

A czy to nie jest po prostu skutek przejeżdżania przez wodę?

 

teslasim a oglądałeś już jakieś motorki że pewny jesteś zakupu xtka za 4 tyś? sory ale jakoś nie wierze no chyba że poniżej 90 roku. one stoją wysoko, można porównać z honda transalp gdzie bez 6,5-7tyś nie podchodz a rocznik 89-92. Najtanszy xt jaki widziałem był za 4,8tyś i miał głowicę poklejoną czerwonym silikonem:P

jakbym wszystko wiedział to bym pewnie nikogo nie pytał, oglądałem dopiero na giełdzie, chciałem się trochę wywiedzieć zanim zacznę sprawdzać oferty teraz wiem od których mniej więcej (XT) zacząć

jak 4 tys nie starczą na dobrą 20 letnią 600 to nie wiem...

 

tu jest link do mojej staruchnej DR 500

no właśnie DR500 i to jest duża różnica bo należał do poprzedniej generacji a i silnik widać inny co będzie oznaczać że części z 600 czy 650 nie podejdą

tu rok 83 i tu rok 83 a jak je postawić obok siebie to jeden jak z muzeum a drugi wcale nie bardzo inny od lat 90...

 

Porównaj sobie tego xtka za 3 tyś do mojej drki za 2,5tyś. Zero oleju na wierzchu, silnik cichutko pracował, nic w nim nie goniło luźno, wszystko było ok. przebieg wg licznika 60tyś - wszystkie podzespoly w oryginale, kopka, podnóźki lampa.

jak już wspomniałem to za 3 tys było podane jako ewidentne oszustwo

 

swoją drogą te stare motocykle były robione trochę inaczej nie oszczędzano tak na materiałach no i nie użytkowano tak jak dzisiaj weekend to cierp motórze a ja sie bawię (to nie jest oczywiście reguła)

 

Sam potwierdzasz że rocznik się nie liczy i skąd masz pewność że twoją DR nie jeżdżono tylko po asfalcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akbym wszystko wiedział to bym pewnie nikogo nie pytał, oglądałem dopiero na giełdzie, chciałem się trochę wywiedzieć zanim zacznę sprawdzać oferty teraz wiem od których mniej więcej (XT) zacząć

jak 4 tys nie starczą na dobrą 20 letnią 600 to nie wiem.

 

Ja w 2006 kupiłem swoja DR600R DAKAR z 89r za 4000zł już zarejstrowaną. Poza tym, że brała 1l oleju na 1000km innych wad nie stwierdziłem. Oczywiście licznik był kręcony(było 30000km). Po moim moto było widać, że w terenie nie chodziło(Jedynie poprzedni właściciel, który ją sprowadził założył kostki i latał po lasach). Oryginalna okleina, zawiecha nic nie wybita jedno małe otarcie na baku świadczyły o tym, że moto na zachodzi musiało latać po asfalcie.

Ja jedynie na razie w niej zrobiłem tylko szlif i nowy tłok i przednie simmeringi w lagach bo z jednej mi olej poleciał.

Jedynie najgorsze to było to, że moto znalazłem dopiero po 2 miesiącach poszukiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam potwierdzasz że rocznik się nie liczy i skąd masz pewność że twoją DR nie jeżdżono tylko po asfalcie

 

 

Właśnie nie - ja w terenie jeździłem, poprzednik także, nie ukrywam tego i wiem w jakich nie raz strasznych warunkach sie zdarzało dlatego zdaje sobie sprawę jak wygląda taki motocykl. wiem teraz w jakim stopniu od wilgoci czy błota może wyglądać motorek i powiem Ci że jak widzę niektóre motocykle "nie jeżdżone w terenie" z allegro to mi się śmiać chce. Po co takie bzdury piszą to nie wiem - te motocykle zostały stworzone także do jazdy w ciężkich warunkach - ja nie mówię tutaj o torze crossowym ale o terenie przeprawowym ale o błoto piach czy tego typu sprawy.

Moim nie raz w terenie leżałem, nie raz wyciągałem go z krzaków bo sie droga skończyła ale nie ma takich uszkodzeń jak niektóre motorki z allegro. to ja już nie wiem co trzeba robić żeby motocykl wyglądał tak jak ten z linka.

 

oczywiście zdarzają się wyjątki ale one kosztują bo właściciele mają świadomość ile są warte. Ja się dziwie że nie mogę sprzedać swojego za 4 tyś chociaż telefony dzwonią i proponują jakieś dziwne ceny. Przecież te motocykle stoją dużo drożej, nie da się kupić za 4 tyś w takim stanie motocykla. ja sprzedaje bo za podobną cenę kupiłem a nie chce zarobić na tym tylko kupić kolejny sprzęt.

 

Dużo rdzy w miejscach jak podwozie, kolektor, przepalony, rdzawy nalot świadczy o cięzkim żywocie motocykla - nie tylko o jeździe w wilgoci ale też o wysokich obrotach i ogólnym męczeniu motocykla. pózniej sprzedawca weźmie Karchera umyje z błota i napisze ze nie jezdzony w terenie:)

 

Ja szukałem swojego 3 miechy i kupiłem w sumie przypadkiem - znajomy wrócił z zagranicy na 2 tyg urlopu, wystawił pojechałem i kupiłem.

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK niema 600 z przebiegiem mniejszym jak 50 tys.

 

Jeszcze mam ostatnie pytanie dotyczące niskich obrotów tym razem na 1 biegu. Czasem zdarzają się takie miejsca które trzeba przejechać strasznie wolno w poziomie i to nie koniecznie krótkie (błoto, lód + koleiny) Tej pojemności silnik będzie chyba wstanie popychać motocykl przy obrotach bardzo bliskich wolnych obrotów mam rozumieć że w takiej sytuacji silnik cierpi? (to może nastąpić pomimo zmiany zębatek). Obciążenie znikome nie to co V bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jedynce nie ma tego problemu jak masz dobrze dobrane przełożenia do terenu. Na moich szosowych jak przejeżdżałem przez rzekę musiałem moto przytrzymywać na sprzęgle bo za szybko szło. U mnie na 1 biegu nie występuje szarpanie silnikiem przy niskich obrotach. Ale już przy 2 pojawia się

szarpanie jak zejdę poniżej 2 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak Łukasz mówi - zależy od przełożeń ale często trzeba stosować ślizganie sprzęgłem, dlatego mówi się że sprzęgło w prawdziwym terenie można bardzo szybko zajechać - nawet po kilku wyjazdach.

 

teslasim - sprzedałem motocykl, przyjechał sfrustrowany gość z Makowa Podh. który posiada obecnie 3 inne motocykle. przyjechał z kolegą który posiada KLR. sfrustrowany szukaniem od dłuższego czasu kolejnego motocykla dla siebie typowo w teren - był zdziwiony stanem mojego motocykla, wziął go tego samego dnia - pojechał na nim od razu do domu:) Miał dokładnie takie same oczekiwania jak Ty, cena do 5 tyś i w miare lekki. xtka nie znalazł chociaż oglądał ich kilka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z myślą że nie istnieją motocykle z przebiegiem mniejszym jak 50tys pojechałem w sobote obejrzeć to http://moto.allegro.pl/item302433222_honda_xl600r.html mysląc że da się sporo urwać z ceny, w końcu coś w małopolskim i do tego XLR które podobało mi się najbardziej.

 

Z opowieści sprzedającego został sprowadzony ze Szwajcarii dwa lata temu, kupiony od kobiety i przyjechał do polski na kołach nie wiem ile w tym prawdy. Spalał do 5l a w terenie 5,5 :) .

 

Co prawda stan wizualny dawał znaki eksploatacji to techniczny przedstawiał się pięknie dymek z rury można było ujrzeć tylko po ostrym dodaniu gazu, brak rdzy, hałas to jedynie cichy szum rozrządu po przyłożeniu ucha i dudnienie z tłumika, mechanizmy chodziły lekko i precyzyjnie bez luzów (z wyjątkiem manetki gazu która nie odbija) wszystko wygląda na oryginalne. Tylne zawieszenie po naciśnięciu powoli równiutko wstaje. Jest to całkiem prawdopodobne że on przejechał tylko te 20 kilka tys. tyle że w różnych warunkach.

 

Do motocykla dostałem oryginalne opony, narzędzia, znalazłem w nim aku firmy Honda podpisany pisakiem XL600R, lakier oryginalny jeszcze ma połysk.

 

 

Wczoraj go kupiłem za 4100 dokumenty w porządku tyle że ważnego przeglądu nie ma. XL 600R to raczej konstrukcja pozbawiona typowych wad jeszcze kilka lat temu były Dominatory i Vigory z silnikiem tylko nieznacznie poprawionym w stosunku do XLR (oczywiście oprócz ele startera i pojemności).

 

Myślę że będę zadowolony i dziękuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przebiegu to nie bądź pewny. Dowiesz sie po pierwszym 1000km czy bierze olej. Mój miał 30000km i też puszczał dym przy ostrej przegazówce tylko. Dopiero po pierwszym 1000km wyszło, że olej znika. Lakier też ideał jak na ten rok. Z tego co wiem to moje moto nie chodziło w terenie na zachodzie prawdopodobnie jak twoje. Tylko asfalt i jakieś szutrowe ścieżki. Przez to stan wizualny jest idealny.

 

Czasami zdarzają się okazje:) Ja jestem zadowolony ze swojego :icon_mrgreen: Też dałem 4000zł.

 

Życzę tylko przyjemniej jazdy, aby moto się super sprawowało i oczywiście full baku paliwa.

 

Twoja historia jest idealnie podobna do mojej. Też szukałeś dual sporta z początku lat 90. Też szukałeś trochę czasu. Też dałeś około 4000zł. Na kołach masz te same opony co ja miałem i dostałeś też szosówki. Oba moto były sprowadzone i zarejstrowane :P Historia lubi się powtarzać :P

Edytowane przez lukasz_vip
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...