mackon4089 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 (edytowane) Sprawa prosta Zakładaj 14 na 42 i będzie podobnie jak miałes.Ja bym 13 nie zakładał,bo po co wachlować biegami . jak będzie przypływ gotówki kupisz tylnią np 47z i będzie "cycuś":flesje: Edytowane 30 Grudnia 2007 przez mackon4089 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doctorrzadki Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 (edytowane) nic nie wyskakuje. Trudno mi powiedzieć ile mam obr. przy danej prędkości ponieważ nie mam obrotomierza,jeżdżę na słuch i tak zmieniam biegi. V-max przy przełożeniu 13/42 to będzie jakieś 120km/h a przy 14/42 to będzie ok. 130km/h.Ale za to różnica w terenie dużo lepsza na korzyść 13/42.Sam sobie odpowiedz czego oczekujesz.Ja w swoim w tym roku będę robił tak:przy dojezdzie w teren,kiedy będzie znaczny odcinek po drodzę założę 15 a potem zamiana na 13 i śmiganie. Zamiana zębatek to jest kwestia 10 min. Zębatka zdawcza u Seby kosztuje 39zł.Pomyśl i zrób jak uważasz.Nie wiem w jaki sposób i dlaczego miałaby skracać żywotność łańcucha Edytowane 30 Grudnia 2007 przez doctorrzadki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 nic nie wyskakuje. Trudno mi powiedzieć ile mam obr. przy danej prędkości ponieważ nie mam obrotomierza,jeżdżę na słuch i tak zmieniam biegi. V-max przy przełożeniu 13/42 to będzie jakieś 120km/h a przy 14/42 to będzie ok. 130km/h.Ale za to różnica w terenie dużo lepsza na korzyść 13/42.Sam sobie odpowiedz czego oczekujesz.Ja w swoim w tym roku będę robił tak:przy dojezdzie w teren,kiedy będzie znaczny odcinek po drodzę założę 15 a potem zamiana na 13 i śmiganie. Zamiana zębatek to jest kwestia 10 min. Zębatka zdawcza u Seby kosztuje 39zł.Pomyśl i zrób jak uważasz. Ok dzieki panowie naprawde za pomoc :smile: :biggrin: :D już wiem założe 14 i bedzie ok, ewentualnie zostaje mi 16 do zamiany na trasy, hehe a do seby sie teraz ani nie dodrzownisz ani na maile nie odpowiada :flesje: hehe sylwester, no nic bede go łapał po nowym roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mackon4089 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Dobry wybor tanio cie wyjdzie, a myśle ze nie będzie znaczącej różnicy w stosunku do porzednich przełożeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Dobry wybor tanio cie wyjdzie, a myśle ze nie będzie znaczącej różnicy w stosunku do porzednich przełożeń. No mam taką nadzieje :flesje: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 tymbardziej w terenie obroty w stosunku do predkosci sa nieco wyzsze niz na asfalcie - 14 ci spokojnie styknie , juz na 14 bedziesz jechal troszke ponad 100 max - ja zalozylem do swojego moto o 1 zab mniejsza i jest ok , bez sesu bylo by dawac jeszcze mniejsza. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 tymbardziej w terenie obroty w stosunku do predkosci sa nieco wyzsze niz na asfalcie - 14 ci spokojnie styknie , juz na 14 bedziesz jechal troszke ponad 100 max - ja zalozylem do swojego moto o 1 zab mniejsza i jest ok , bez sesu bylo by dawac jeszcze mniejsza. No wiem wiem ale ty orginalnie miales 15 , ja orginalnie mam 16 ale mysle ze 14 styknie tak wsam raz na teren i na ulice takie uniwersalne, bo tak jak piszecie 14 z przodu 47 z tyłu to musi rwać nieziemsko ale to już typowo terenowe przełożenie, Kumpel z serwisu też mi muwi że u niego wszyscy klijenci zmieniają przód na 14 a tył zostawiają orginał, bo na 13 ponoć biegi są już strasznie krutki. Dzieki jeszcze raz za pomoc :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doctorrzadki Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 No wiem wiem ale ty orginalnie miales 15 , ja orginalnie mam 16 ale mysle ze 14 styknie tak wsam raz na teren i na ulice takie uniwersalne, bo tak jak piszecie 14 z przodu 47 z tyłu to musi rwać nieziemsko ale to już typowo terenowe przełożenie, Kumpel z serwisu też mi muwi że u niego wszyscy klijenci zmieniają przód na 14 a tył zostawiają orginał, bo na 13 ponoć biegi są już strasznie krutki. Dzieki jeszcze raz za pomoc :buttrock:tutaj wpisz DR 500 i sprawdz przełożenia przy różnych zębatkach http://www.jtsprockets.com/52.0.html w rubryce "search" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 (edytowane) tutaj wpisz DR 500 i sprawdz przełożenia przy różnych zębatkach http://www.jtsprockets.com/52.0.html w rubryce "search" no wpisałem ale nie dr 500 tylko 600 , hmm to samo można obliczyc na zwykłym kalkulatorze, tylko co mi mówią te końcowe liczby ?? a wsumie już wiem :) chyba bo pisze że na 16 i 47 gear ratio jest 2.94 a na moim nowym przełożeniu bedzie równe 3.0 czyli co motor będzie mocniejszy tak kolego ?? jeśli możesz napisz mi co dokładnie oznacza to ze przełożenie bedzie 3.0 . Aha no i dzieki za tego linka :P :evil: Ja mam dokładnie takie zembatki tej firmy i łańcuch też mam 520 x-ringowy 108 ogniw tylko nie wiem czy jak założe z przodu mniejsza czy nie bede musiał go ciut skrucić ?? czy poprostu wyreguluje to naciągiem Aha jeszcze raz nie chwaląc was panowie ;) FORUM NAPRAWDE PIERWSZA KLASA Edytowane 30 Grudnia 2007 przez DrManiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 Powinien podciagnac go naciagiem na wachaczu. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doctorrzadki Opublikowano 30 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 (edytowane) no wpisałem ale nie dr 500 tylko 600 , hmm to samo można obliczyc na zwykłym kalkulatorze, tylko co mi mówią te końcowe liczby ?? a wsumie już wiem :) chyba bo pisze że na 16 i 47 gear ratio jest 2.94 a na moim nowym przełożeniu bedzie równe 3.0 czyli co motor będzie mocniejszy tak kolego ?? jeśli możesz napisz mi co dokładnie oznacza to ze przełożenie bedzie 3.0 . Aha no i dzieki za tego linka ;) :clap: Ja mam dokładnie takie zembatki tej firmy i łańcuch też mam 520 x-ringowy 108 ogniw tylko nie wiem czy jak założe z przodu mniejsza czy nie bede musiał go ciut skrucić ?? czy poprostu wyreguluje to naciągiem Aha jeszcze raz nie chwaląc was panowie ;) FORUM NAPRAWDE PIERWSZA KLASAno to jest chyba proste,im większa liczba tym bardziej przydatny w terenie,wolniej jedzie,większa moc na koło.Nie wiem jak Ci to jeszcze opisać. Im mniejsza zębatka z przodu a większa z tyłu-to tak jak wyżej. I oczywiście na odwrót.Mniejsza liczba =szybsze motozapraszam na forum DR http://suzukidr.pl/ tam się dowiesz wszystkiego o deerce Edytowane 30 Grudnia 2007 przez doctorrzadki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 no to jest chyba proste,im większa liczba tym bardziej przydatny w terenie,wolniej jedzie,większa moc na koło.Nie wiem jak Ci to jeszcze opisać. Im mniejsza zębatka z przodu a większa z tyłu-to tak jak wyżej. I oczywiście na odwrót.Mniejsza liczba =szybsze motozapraszam na forum DR http://suzukidr.pl/ tam się dowiesz wszystkiego o deerce ok dziekuje bardzo :clap: wiem że cięzko się ze mna gada ale wiesz nie każdemu liczby coś muwią ;) a na tym forum już jestem :) właśnie tłuczesz mi do głowy tam o obrotach na sprzęgle :clap: pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za pomoc ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doctorrzadki Opublikowano 31 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2007 ok dziekuje bardzo :) wiem że cięzko się ze mna gada ale wiesz nie każdemu liczby coś muwią ;) a na tym forum już jestem :) właśnie tłuczesz mi do głowy tam o obrotach na sprzęgle ;) pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za pomoc :lalag: :banghead: :flesje: :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.