Skocz do zawartości

Jeszcze raz klasa 600


Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilka pytań odnośnie sportów w klasie 600. Sporo o nich czytałem na forum jednak nie wszystko co mnie interesuje znalazłem.

 

 

Chodzi mi konkretnie o info na temat:

 

Yamaha YZF R6 - 2000 - 2002

Honda CBR 600 F4i Sport 2002 - 2003

Kawasaki ZX6R - 2003 - 2004

 

I mam takie pytania -

 

Jaka jest pozycja na tych bikach. (na, ktorym bardziej a na ktorym mniej sportowa)

Charakterystyka silnika.

Zawieszenie, hamulce, sterowność, zwrotność (parking, miasto, trzymanie kierownicy przy malutkich predkosciach i maksymalnym skrecie).

Jak sie przedstawiaja gabarytowo.

Jak tam z jego wytrzymaloscia - czyt. słabe punkty itd. Np starsze R6 wypada 2.

 

PS. interesuja mnie opinie uzytkownikow a nie ludzi jeżdżących na 50cm3 i majacych do czynienia z tymi moto na fotkach, filmach czy kolega mi opowiedzial.

Edytowane przez RaY

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F4i jest idioto-odporna, wiec spokojnie mozesz brac

 

Rozumiesz, że użytkujesz taką w wieku 17 lat ? a, moze starszy brat ?

 

No i nigdzie nie pisalem, ze ma byc to moto dla mnie.

Edytowane przez RaY

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechalem wszystkimi po 20000 km.

A ja nigdzie nie napisalem, ze masz ja brac dla siebie.

 

Posnic , każdy może :smile:

 

PS. czekam na powazne kom.

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja użytkuję CBR 600 F4 z 2003 roku.

 

Co mogę powiedzieć? Gabarytowo większa niż R6 ale inna pozycja. W R6 bardziej sportowa. Motocykl ogólnie mało awaryjny lecz nie bezawaryjny. Najczęściej spotykany problem to napinacz rozrządu, zdarzają się też problemy z elektroniką.

 

Motocykl chyba najłatwiejszy do prowadzenia ze wszystkich 600, często wybierany przez kobiety, wybacza wiele błędów, mam 182 cm wzrostu i jak dla mnie to trochę przymały. Pozycja nawet wygodna jak na "sportowe" moto, robiłem do 1000 km w ciangu dnia.

 

Silnik zaczyna ciągnąć "naprawdę" powyżej 7 tys. obrotów.

 

Wersja Sport praktycznie nie różni się pozycją tylko gorzej ma plecak.

 

Zawieszenie - z przodu przydałby się upside-down, tył jest ok, ale przód bardziej się nadaje do turystyka niż do szaleństw. Nie ma tendencji do wpadania w shimmy.

 

Kolejna wada to spalanie, moto posiada wtrysk PGM-F1 który jest pierwszej generacji. Równo oddaje moc ale za to dużo pali, jak sie postarać to dochodzi do 10 l/100 średnio ok 7,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R6 z 2002r

 

R6 ma bardzo duży promień skrętu.

 

Przy pełnym skręcie kierownicy przygniata sie dłoń do baku(to jest niewygodne bo przy pełnym skręcie ciężko sie dodaje gazy)

 

Pozycja sportowa nadgarstki cierpią przy wolnej jeździe(od 80km/h już nie)

 

Jak na sportowy motor mało pali, przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym 6-6,5litra jak sie ciska to i ze 12 bierze, w trasie przy 140km/h pali koło 5 litrów.

 

Jeśli chodzi o awaryjność to mi nic sie nie dzieje.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R6 z 2002r

 

R6 ma bardzo duży promień skrętu.

 

Przy pełnym skręcie kierownicy przygniata sie dłoń do baku(to jest niewygodne bo przy pełnym skręcie ciężko sie dodaje gazy)

 

Pozycja sportowa nadgarstki cierpią przy wolnej jeździe(od 80km/h już nie)

 

Jak na sportowy motor mało pali, przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym 6-6,5litra jak sie ciska to i ze 12 bierze, w trasie przy 140km/h pali koło 5 litrów.

 

Jeśli chodzi o awaryjność to mi nic sie nie dzieje.

 

pozdr

 

Ja latam R6 z 99r ale potwierdzam wszystko. no moze poza tymi 80 bo wydaje mi sie ze nadgarstkom robi sie lepiej tak okolo 120 dopiero.

 

Latalem troche F4 znajomego tez z 99r i jest duzo wygodniejsza i bardziej kontrolowalna przy parkingowkach. Przy R6 F4 to raczej turystyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja latam na F4

 

minusy rozrzad - napinacz pada dosc czesto (podobno) mi padl po 15 tysiacach i wymienilem na przerobiony od fzr i gitara na maxa :P i wsio z "-" :)

 

Bardzo wygodna pozycja i dobra kontrola moto

Spalanie (gaznik) delikatna jazda rekreacja 6 litorow, normalna 7,5 (do 180\200 km\h) bardzo czesto pole czerwone 9, non stop kat 12....

Dobre hamulce, ogolnie nie ma tendencji to schim, na jedynce mozna gumowac prawie nie trzymajac kierownicy, lecz dwa, trzy potrafi troche zatelepotac bez amora nie polecam tego robic. Silnik naprawde jest odporny... katownie katownie katownie i mruczy od pierwszego :-)

 

i to tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale troche niepotrzebnie piszesz, bo F4 i F4i Sport lub nieSport to inne motocykle.

 

Kosa, to właśnie Ty niepotrzebnie piszesz. F4 i F4i to praktycznie te same motocykle (różnice to m.in. wtrysk paliwa i zegary) i zwykły użytkownik też praktycznie nie odczuje różnicy. W F4i Sport dopiero lekko zmodyfikowano kilka rzeczy (tylne zawieszenie, zadupek, skrzynia biegów i główka ramy).

 

Wracając do tematu to na samym początku odrzuciłbym R6, bo jeśli kolega szuka prawdziwego sporta to lepiej wówczas zainwestować w Kawę 636 (nowsza technologicznie - mocniejszy silnik, wtrysk paliwa, radialne zaciski, widelec USD itd.) Ale jeśli kolega szuka czegoś bardziej uniwersalnego to wtedy lepszym rozwiązaniem będzie F4i, która zdecydowanie lepiej spisuje się podczas codziennego użytku.

 

Więc wszystko zależy od tego, czego oczekuje od maszyny kupujący - jeśli to ma być ostra 600 cm3 do zapier******* to brałbym 636, ale jeśli to ma być uniwersalny plastik to szukałbym F4i.

 

Ale nie mówię, że F4i nie nadaje się do zapier******* :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...