Machoney Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Skonkretyzuj; "slabe ladowanie"Przewaznie pada regulator napiecia, ale czasem lubi sie tez (w efekcie spalonego regulatora) spalic alternator, albo odwrotnie.Adam Witam.Dokładnie to rozładował mi się akumulator że wogole nie zakręciło rozrusznikiem, lecz po odpaleniu akumulatorbył całkiem zozładowany światła chodziły ok . tak że alternator to się raczej nie spali . Czyli coś ładuje ale słabo . Co to moze być?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Jakie napiecie masz na klemach akumulatora przy ok. 5000 U/min. ? Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoney Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Jakie napiecie masz na klemach akumulatora przy ok. 5000 U/min. ?Adam Przy wyłączonych światłach to było coś 13 [v]a gdy zaświeciłem światła to spadło na 11,9 [v] tylko tak około 4 tyś obr. na takich obrotach sprawdzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cbrxx Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Witam.Dokładnie to rozładował mi się akumulator że wogole nie zakręciło rozrusznikiem, lecz po odpaleniu akumulatorbył całkiem zozładowany światła chodziły ok . tak że alternator to się raczej nie spali . Czyli coś ładuje ale słabo . Co to moze być?? WitamSprawdź klemy na akumulatorze czy są dobrze dokręcone, i możesz zobaczyć kostkę od regulatora napięcia czy wszystkie styki są OK. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoney Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 A jakie powinno być napięcie Przy włączonych światłach na klemach akumulatora ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Przy wyłączonych światłach to było coś 13 [v]a gdy zaświeciłem światła to spadło na 11,9 [v] tylko tak około 4 tyś obr. na takich obrotach sprawdzałem. Na 95% posypal ci sie regulator napiecia :) Powinno byc w obydwoch przypadkach cos ok. 14V Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoney Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Na 95% posypal ci sie regulator napiecia :) Powinno byc w obydwoch przypadkach cos ok. 14VAdam No to klops 200 zł w plecy. Kurde blade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 no to tanio, na zachodzie za oryginal Hondy placi sie cos kolo 200 euronow.Ale ze oryginal jest do dupy, to kupuje sie odrazu alternatywe z ...np. firmy MOTEK.Taniej i lepszy.Kupisz oryginal, i na 100% kiedys znowu sie spali.Sprawdzalem teraz jeszcze na niemieckim forum - na 99,9% jest regulator padniety, wedlug tych danych ktore podales. Moge ci caly opis mierzenia regulatora podeslac, ale niestety tylko w niemieckim jezyku. Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoney Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 no to tanio, na zachodzie za oryginal Hondy placi sie cos kolo 200 euronow.Ale ze oryginal jest do dupy, to kupuje sie odrazu alternatywe z ...np. firmy MOTEK.Taniej i lepszy.Kupisz oryginal, i na 100% kiedys znowu sie spali.Sprawdzalem teraz jeszcze na niemieckim forum - na 99,9% jest regulator padniety, wedlug tych danych ktore podales. Moge ci caly opis mierzenia regulatora podeslac, ale niestety tylko w niemieckim jezyku.Adam Wielkie dzięki ale i tak nie zrozumię .No jeszcze muszę nim wrocić z olkusza do łańcuta ( jakieś 240 km), bo zostawiłem go u kumpla .Miejmy nadzieję żę sie jeszcze więcej nic nie zpitoli .Ale na wszelki wypadek to jeszcze kable pozprawdzam . I sprawdzę ładowanie.Przed kupnem nowego . A gdzie najlepiej kupić taki o którym mówisz ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Oj, nie wiem czy dasz rade na tym te 240Km pokonac, jak bedziesz mial pecha to spalisz alternator, i wtedy bedzie dopiero drogo. Gdzie kupisz ?, ot np. tutaj, koszt niewielki , (bo Motek, jest o wiele drozszy) a napewno lepszy od oryginalnego. http://cgi.ebay.de/Neu-Honda-Regler-CBR-VF...2QQcmdZViewItem wysylka do Polski 15 euro.Albo poszukaj na polskim allegro, moze ktos sprowadza do polski takie rzeczy. Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Machoney Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Oj, nie wiem czy dasz rade na tym te 240Km pokonac, jak bedziesz mial pecha to spalisz alternator, i wtedy bedzie dopiero drogo. Gdzie kupisz ?, ot np. tutaj, koszt niewielki , (bo Motek, jest o wiele drozszy) a napewno lepszy od oryginalnego. http://cgi.ebay.de/Neu-Honda-Regler-CBR-VF...2QQcmdZViewItem wysylka do Polski 15 euro.Albo poszukaj na polskim allegro, moze ktos sprowadza do polski takie rzeczy.Adam Mam jeszcze pytanie czyli jak sprawdzić czy to na bank to ??Można to jakoś bezpośrednio zmiezyć miernikiem ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MTBlackbird Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 no to tanio, na zachodzie za oryginal Hondy placi sie cos kolo 200 euronow.Ale ze oryginal jest do dupy, to kupuje sie odrazu alternatywe z ...np. firmy MOTEK.Taniej i lepszy.Kupisz oryginal, i na 100% kiedys znowu sie spali.Sprawdzalem teraz jeszcze na niemieckim forum - na 99,9% jest regulator padniety, wedlug tych danych ktore podales. Moge ci caly opis mierzenia regulatora podeslac, ale niestety tylko w niemieckim jezyku.AdamCzy mi mółbyś podesłaś opis mierzenia regulatora. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strazakOLO Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Witam wszystkich serdecznie.Mam pytanko. Mianowicie: Czy mozna zamienic zegary analogowe na cyfrowe w XX z 99r????? Czy ktoś juz zamieniał takie elementy?Druga sprawa, gdzie powinna być wpięta kostka od światła pozycyjnego lampy przedniej?. U mnie jest wkład z żarówka ale wtyczka luźno wisi :P Dziękuje za podpowiedzi.!Przyjemnego LATANIE...!!!!! wiosna przyszła :P :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SirAdam Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2008 Tutaj jest opisane jak pomierzyc regulator napiecia;Jak juz pisalem, niestety ale po niemiecku. Wenn du Dein Ladesystem prüfen willst bitte wie folgt vorgehen. 1. Batteriespannung prüfen (B+ B-) Motor und Zündung aus. Spannung größer 12,5 V? 2. Wenn Spannung kleiner 12,5 V evtl. ne halbe Stunde fahren oder Batterie kurz nachladen. 3. Fahrzeug starten, Leerlaufdrehzahl, Licht aus und Batteriespannung an B+ und B- messen. Spannung muss nach spätestens 1, 2 Minuten mindestens Spannung aus Messung 1 sein. Normalerweise wird bereits eine Spannung von 13 - 14 V bei Leerlaufdrehzahl erreicht. 4. Drehzahl langsam steigern bis maximal 50 % Nenndrehzahl. Spannung muss steigen und muss etwa zwischen 14,2 bis 15 Volt begrenzt werden. 5. Messung 3 und 4 mit eingeschaltetem Licht wiederholen. Bei Leerlaufdrehzahl wird die Spannung etwas niedriger sein, bei etwa 2000 und mehr sollte wieder die gleiche Spannung messbar sein. Wenn bis jetzt alles ok ist kannst du fast aufhören. Bliebe noch die Messung des Ruhestromes. Dazu Fahrzeug aus, Zündung aus, alle Verbraucher (Alarmanlage usw) aus. 1. Batterie Minus abklemmen und Amperemeter in Milliamperebereich schalten. 2. Rotes Kabel an Massekabel - Schwarzes Kabel an Batterie Minus 3. Messwert ablesen; sollte kleiner 1 mA sein (Bei HISS und LED impulsartig bis etwa 10 - 20 mA) Angezeigter Wert 0 mA?? Sicherung des Messgerätes ok?? Messgerät weg und Massekabel anschließen. Immer noch alles ok?Wunderbar, dann arbeitet Dein System zu 99,9 % einwandfrei. Kabel überprüfen: 1. Sichtkontrolle Steckverbinder (Verschmutzungen usw.) Wenn ok: Bei laufendem Motor (siehe Messungen 3,4 und 5) Spannung zwischen Ausgang Regler/Gleichrichter Kabel rot/weiß und Batterie Plus prüfen.Angezeigte Spannung sollte kleiner 0,5 V sein. Messung zwischen Kabel Grün und Batterie Minus wiederholen. Auch hier sollte der Spannungsabfall kleiner 0,5 V liegen. Immer noch alles ok? Wunderbar, dann arbeitet dein System perfekt. Die Arbeit ist beendet. Aufräumen, spazieren fahren! Defekt festgestellt? Gleichrichter prüfen: Batterie Minus abklemmen, Regler/Gleichrichter abklemmen.Multimeter auf Diodentest stellen.Rote Messspitze an Anschluss Kabel Gelb; Schwarze Messspitze an Anschluss Rot/Weiß Angezeigter Wert sollte etwa 470 - 550 mV sein. Diese Messung auch für die beiden anderen Gelben Anschlüsse wiederholen. Die 3 Messungen werden mit vertauschter Polarität wiederholt. Der angezeigte Messwert ist vom Multimeter abhängig (Unendlich usw.). Das waren die 3 Plusdioden. Rotes Kabel nun an den Grünen Anschluss des Reglers, Schwarzes Kabel an jeweils einen gelben Anschlüsse. (3 Messungen) Angezeigter Wert etwa 470 - 550 mV.Polarität tauschen und wieder "unendlich". (3 Messungen) Das waren die 3 Minusdioden des Gleichrichters. Relger Gleichrichter wieder einbauen und anklemmen, Batterie Minus anklemmen. Lichtmaschine und Regler dynamisch prüfen? Bitte NICHT die gelben Kabel vom Regler abklemmen... ALLES richtig anschließen. Multimeter auf Wechselspannung. Motor starten, Licht an. Rote Messspitze auf einen Gelben Anschluss, Schwarze Messspitze auf einen der anderen Gelben Anschlüsse. Wechselspannung ablesen. Je nach Ladezustand der Batterie beträgt die Spannung am Multimeter etwa 12 - 14 V, mit zunehmender Drehzahl muss die Spannung bei intaktem System NIEDRIGER werden (kann einen Spannungswert von etwa 5 - 8 Volt Wechselspannung erreichen) Keine Angst dein System ist nicht kaputt. Das Multimeter ist nur viiieeell zu langsam um richtig messen zu können. Diese Messung ist auch für die beiden anderen Kombinationen Gelb gegen Gelb zu wiederholen. Regler auf korrekte Funktion prüfen? Dazu benötigst du eine regelbare Gleichspannungsquelle 0 - 20 V.Und eine Glühbrine 12 V 1,7 oder 2 W (Instrumentenbeleuchtung) NICHT STÄRKER!! Vorhanden ?? Batterie abklemmen, Regler ausbauen! Vom Trafo Plus mit einem Kabel zur Glühbirne.Von der Glühbirne mit einem Kabel zu einem der Anschlüsse der Gelben Kabel.Von einem anderen Anschluss Gelbes Kabel zurück zum Trafo Minus. Trafo Plus - Glühbirne - Anschluss GelbAnschluss Gelb2 - Trafo Minus Kontrolliert? Ok. Spannung am Trafo langsam steigern... Glühbirne bleibt aus...Spannung langsam weiter steigern...Bei Erreichen der Reglerabschaltspannung 14,2 - 15,0 V (Mit dem Multimeter zwischen Anschluss Rot/Weiß und Grün messen) geht die Glühbirne an. Spannung komplett auf 0 V runter. Die Messung für die beiden anderen Kombinationen Gelb - Gelb ebenfalls durchführen.Wenn die Glübirne sofort angeht (so ab 2 - 3V glimmt sie dunkel) ist dein Regler defekt. Montagetipp für den Regler/Gleichrichter Rückseite des Regler/Gleichrichters (Kontaktfläche zu Rahmen, Aluplatte) dünn mit Wärmeleitpaste (PC-Laden, Media; Conrad usw) einstreichen. Dann gibt es auch ohne XY Umbau keine thermischen Probleme!! Wenn dir bei der Anleitung irgendetwas unklar, unverständlich oder missverständlich erscheint (Kenne deine Vorkenntnisse nicht!!) Messungen bitte nicht durchführen, sondern Fachmann aufsuchen. Für etwaige Schäden wird ausdrücklich keine Haftung übernommen! Die genannten Überprüfungen beziehen sich nur auf den von dir im Bild gezeigten Regler/Gleichrichter (Selbsterregte Drehstromlichmaschine, Diodengleichrichter, Thyristorregler mit interner Spannungsinfo, Kabel: 3xgelb 1oder2 Rot/weiß und 1 oder 2 Grünen Kabeln) An anderen Systemen sind weitere oder andere Messungen vorzunehmen. Adam Mam jeszcze pytanie czyli jak sprawdzić czy to na bank to ??Można to jakoś bezpośrednio zmiezyć miernikiem ?? no tak latwo to nie jest, opis masz powyzej, wtedy ale masz 100% pewnosci, co jest zepsute, czy alternator, czy regulator. Mam pytanko. Mianowicie: Czy mozna zamienic zegary analogowe na cyfrowe w XX z 99r????? Mozna - teoretycznie.Potrzebujesz kompletne zegary cyfrowe,czesciowo wiazke kablowa, i czujniki odpowiednie do tego.Kumpel robil, i finansowo prawie sie "zrujnowal"Przemysl dobrze, zanim sie zdecydujesz. Wtyczke od postojowego znajdziesz pod czasza, jest razem z kablami od reflektora "skrecona" we wiazce kablowej. Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makumba Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2008 (edytowane) Witam.Od 3 dni jestem posiadaczem XX z 99 roku na gaźnikach. W wielu egzemplażach widziałem że tłumiki zmieniły kolor na złoty, u mnie też tak jest. Jak je odczyścić? Czy te tłumiki można polerować, jak stal kwasoodporną? A może jakieś inne pomysły. I druga sprawa poprzedni właściciel zamontował z tyłu diodowe kierunki, niestety słabo świecą, czy sa jakieś normy na temat jasności kierunkowskazów? Pewnie je zmienię, ale muszę znaleźć jakieś które by tam pasowały, ponieważ są przyklejone do zadupka i są pod nie zrobione otwory. Pozdrawiam Darek Suwałki. Edytowane 24 Kwietnia 2008 przez makumba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.