Nitomen Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 (edytowane) ha ! qp dida za 150 polatasz rok i do smieci , kupisz oryginal za 300 - 400 zl i przezyje silnik :clap: - te dida maja ciensze ogniwa wiec i szybciej sie wyciagaja. Co do znakow na walkach to sa idealnie tylko na nowym lancuszku , pozniej juz sie nieco rozjezdzaja ( tak o ok pol ogniwa) Edytowane 29 Listopada 2007 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 1 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 1 --- Jeżeli chodzi o ustawienie wałków rozrządu - napinacz mam na trzecim ząbku a wygląda że jest przestawiony o ząbek. Próbować przestawić czy zostawić ? 2 --- Jeżeli chodzi o łańcuszek balasowy to wybiorę ten tańszy bo mało latam, a jednak to duża różnica w cenie. Czy firma seba-motor (allegro) to dobry wybór dostawcy? 3 --- Kupić zakuty? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 ja bralem z seba motor - nie wytrzymal roku ( no ale ja akurat duzo latam ok 10-15 tys km na rok) , no ale cena = jakosc :( , one wszystkie sa z rolki wycinane , wiec zakuwa ci sprzedawca na zyczenie, albo ty sam jak potrafisz. Rorzad mozez probowac przestawic , mozliwe ze faktycznie masz zle ustawiony, nie muszisz zdejmowac walka w tym celu. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 2 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 Dzięki za odp. Tak mi się wydawało, że nie trzeba zdejmować wałka. A w drugą stronę : do ustawienia luzów zaworowych muszę wjąć wałek, czy po odkręceniu koła zębatego nie będę musiał zrzucać łańcucha rozrządu a wałek mi wyjdzie?No i następne pytanie: zajrzałem do napinacza łańcucha rorządu i środek troche się różni od tego co widziałem w manualu tzn. jest tam tylko długa dość mocna sprężyna, no i "zderzak" z zatrzaskiem. W manualu wglądało, że jest tam jeszcze jakaś śruba regulacyjna. U mnie to wygląda na harcerską przeróbkę na samonapinacz. (może się myle) Jak to powinno wyglądać?Dzięki za cierpliwość. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2007 Tak , to jest autonapinacz , sruba jest tylko do blokowania sprezyny w srodku. Do regulacji luzu zaworowego musisz zdjac caly walek , nie odkrecaj kola bo ci to nic nie da. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 11 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 Zabrałem się za wymiane łańcucha balans. Faktycznie ten DIDa od SEBA nawet na oko wygląda śmiesznie w porównaniu do tego który był w motorze(ten stary). Ogniwa prawie o połowę cieńsze(troche lipa). Mam pytanie.Mam problem ze znakami na wale korbowym. Tzn. jak tłok jest w GMP to znaki na zębatce zamiast w pionie są w poziomie. Czy jest możliwe że się to przestawiło, czy może ktoś przy jakiejś operacji na silniku żle to ustawił ?Jak to ustawić ,na co patrzeć, na znaki, czy na położenie tłoka?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2007 masz manuala ? tam wszystko jest jak na dloni pokazane , w skrocie , kolo magnesowe literka T na takim trojkacie ( kliniku) jest on na gornej czesci dekielka zakrywajacego czesc balansowa ( nie myslic z alternatorem) - strzalki na kolach zebatych rozrzadu skierowane grotami do przodu . Ja wczoraj zmienilem obydwa lancuszki , i moto odpalilo bez problemow , dlatego tez pisalem ze balansowy dida nie polata dluzej niz rok , jesli moto nie pojdzie do ludzi to na przyszla zime zmienie go na orginala - coz odzaluje 400 zl :) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 12 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 Mam manuala i na rysunku odnośnie ustawienia łańcucha BALANSOWEGO znaki na zębatce wału korbowego są w pionie i mowa jest o tym, że tłok musi być w GMP. U mnie jak tłok jest w GMP to znaki na tejże zębatce są w poziomie.Czy do ustawienia łańcucha balansowego nie patrzeć na te znaki i założyć koło magnesowe?Z łańcuszkiem rozrządu to nie będzie problemu. (tak myśle) :) pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2007 tzn te znaki sa lekko na skoske , ale nie poziomo ,nie wiem co tam sie dzialo w tym silniku , w kazdym razie ustaw walki odwrotnie do tloka. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 13 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Może ktoś wymieniał łożysko na wale i ich nie zauważył. :buttrock: Zrobię tak jak podpowiadasz: tłok w GMP, a balansery na dole.Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 zwroc uwage jak jest ciezar walu, z tego co pamietam balansery powinny byc kapke skierowane do tylu. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 22 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Kolego NITOMEN --- dzięki za wszystko !!!Odpalił. Silnik pracuje równo i cicho. Nie obyło się bez pchania, ale liczy się efekt końcowy. ;) Zostało mi teraz znależć ładowanie. Zacznę od sprawdzenia regulatora, bo z przewodami lewej strony silnika jest wszystko ok. Wyglada na to że główną przyczyna to brak luzów zaworowych. Zebrałę 0.20 z podkładek i pokazał się luz 0.15.Mam pytanie: Zaglądałeś może do uszczelnienia zębatki napędowej. Troche sączy się olej spod niej i chciałem odrazu to zrobić. zaglądałem tam wcześniej i wyglądało na to że jest tam uszczelniacz ale w manualu pokazano jakby tam był oring. Może znasz wymiary tego uszczelnienia.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 simer i oring pod tulejka metalowa po ktorej slizga sie simer : simer: 32x45x7oring: 23 mm , grubosc ok 1.5 - 2 mm Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 22 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Dzięki. Wesołych Świąt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.