Skocz do zawartości

Problem z KLR600


dowian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ha ! qp dida za 150 polatasz rok i do smieci , kupisz oryginal za 300 - 400 zl i przezyje silnik :clap: - te dida maja ciensze ogniwa wiec i szybciej sie wyciagaja. Co do znakow na walkach to sa idealnie tylko na nowym lancuszku , pozniej juz sie nieco rozjezdzaja ( tak o ok pol ogniwa)

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 --- Jeżeli chodzi o ustawienie wałków rozrządu - napinacz mam na trzecim ząbku a wygląda że jest przestawiony o ząbek. Próbować przestawić czy zostawić ?

2 --- Jeżeli chodzi o łańcuszek balasowy to wybiorę ten tańszy bo mało latam, a jednak to duża różnica w cenie. Czy firma seba-motor (allegro) to dobry wybór dostawcy?

3 --- Kupić zakuty?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bralem z seba motor - nie wytrzymal roku ( no ale ja akurat duzo latam ok 10-15 tys km na rok) , no ale cena = jakosc :( , one wszystkie sa z rolki wycinane , wiec zakuwa ci sprzedawca na zyczenie, albo ty sam jak potrafisz. Rorzad mozez probowac przestawic , mozliwe ze faktycznie masz zle ustawiony, nie muszisz zdejmowac walka w tym celu.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp.

Tak mi się wydawało, że nie trzeba zdejmować wałka. A w drugą stronę : do ustawienia luzów zaworowych muszę wjąć wałek, czy po odkręceniu koła zębatego nie będę musiał zrzucać łańcucha rozrządu a wałek mi wyjdzie?

No i następne pytanie: zajrzałem do napinacza łańcucha rorządu i środek troche się różni od tego co widziałem w manualu tzn. jest tam tylko długa dość mocna sprężyna, no i "zderzak" z zatrzaskiem. W manualu wglądało, że jest tam jeszcze jakaś śruba regulacyjna. U mnie to wygląda na harcerską przeróbkę na samonapinacz. (może się myle) Jak to powinno wyglądać?

Dzięki za cierpliwość. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , to jest autonapinacz , sruba jest tylko do blokowania sprezyny w srodku. Do regulacji luzu zaworowego musisz zdjac caly walek , nie odkrecaj kola bo ci to nic nie da.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zabrałem się za wymiane łańcucha balans. Faktycznie ten DIDa od SEBA nawet na oko wygląda śmiesznie w porównaniu do tego który był w motorze(ten stary). Ogniwa prawie o połowę cieńsze(troche lipa).

 

Mam pytanie.

Mam problem ze znakami na wale korbowym. Tzn. jak tłok jest w GMP to znaki na zębatce zamiast w pionie są w poziomie.

Czy jest możliwe że się to przestawiło, czy może ktoś przy jakiejś operacji na silniku żle to ustawił ?

Jak to ustawić ,na co patrzeć, na znaki, czy na położenie tłoka?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz manuala ? tam wszystko jest jak na dloni pokazane , w skrocie , kolo magnesowe literka T na takim trojkacie ( kliniku) jest on na gornej czesci dekielka zakrywajacego czesc balansowa ( nie myslic z alternatorem) - strzalki na kolach zebatych rozrzadu skierowane grotami do przodu . Ja wczoraj zmienilem obydwa lancuszki , i moto odpalilo bez problemow , dlatego tez pisalem ze balansowy dida nie polata dluzej niz rok , jesli moto nie pojdzie do ludzi to na przyszla zime zmienie go na orginala - coz odzaluje 400 zl :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam manuala i na rysunku odnośnie ustawienia łańcucha BALANSOWEGO znaki na zębatce wału korbowego są w pionie i mowa jest o tym, że tłok musi być w GMP. U mnie jak tłok jest w GMP to znaki na tejże zębatce są w poziomie.

Czy do ustawienia łańcucha balansowego nie patrzeć na te znaki i założyć koło magnesowe?

Z łańcuszkiem rozrządu to nie będzie problemu. (tak myśle) :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn te znaki sa lekko na skoske , ale nie poziomo ,nie wiem co tam sie dzialo w tym silniku , w kazdym razie ustaw walki odwrotnie do tloka.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwroc uwage jak jest ciezar walu, z tego co pamietam balansery powinny byc kapke skierowane do tylu.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego NITOMEN --- dzięki za wszystko !!!

Odpalił. Silnik pracuje równo i cicho. Nie obyło się bez pchania, ale liczy się efekt końcowy. ;)

Zostało mi teraz znależć ładowanie. Zacznę od sprawdzenia regulatora, bo z przewodami lewej strony silnika jest wszystko ok.

Wyglada na to że główną przyczyna to brak luzów zaworowych. Zebrałę 0.20 z podkładek i pokazał się luz 0.15.

Mam pytanie:

Zaglądałeś może do uszczelnienia zębatki napędowej. Troche sączy się olej spod niej i chciałem odrazu to zrobić. zaglądałem tam wcześniej i wyglądało na to że jest tam uszczelniacz ale w manualu pokazano jakby tam był oring. Może znasz wymiary tego uszczelnienia.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

simer i oring pod tulejka metalowa po ktorej slizga sie simer :

 

simer: 32x45x7

oring: 23 mm , grubosc ok 1.5 - 2 mm

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...