Skocz do zawartości

Prawidłowe użytkowanie i eksploatacja KAWASAKI


szwarc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kilku dni jestem posiadaczem Kawasaki VN750a - i mam kilka pytanek:

 

1. Jakie ma być ciśnienie w oponach oraz jaki minimalny bieżnik, jakie rozmiary opon najlepiej stosować - chodzi o koło przednie - mam wątpliwości .

 

2. Kiedy wymienia się olej w silniku i jaki olej najlepiej zastosować ?

 

3. Kiedy wymienia się płyn hamulcowy i jaki płyn zastosować ?

 

4. Jak wymienia się olej w wale kardana i kiedy to zrobić i jak ?

 

5. Jak się załącza światła pozycyjne/postojowe - jak przekręcam kluczyk zapalają się przednie kierunkowskazy - a jak zapalę motor automatycznie zapalają się światła - gdy przekręćę kluczyk na pozycję P nic się nie dzieje - mogę włączać kierunki ?

 

6. Jak najlepiej sprawdzić jakość i wielkość okładzin w hamulcach z przodu i z tyłu ?

 

7. Jak zamocować licznik obrotów - lata, jak żyd po pustym sklepie - śrubka od dołu kręci się do okoła. Zdjęcie niżej.

 

http://www.grodziec.org/motor/licz.jpg

 

 

Przypominam chodzi o KAWASAKI VULCAN VN750A

 

Proszę też o wszystkie dobre rady na temat eksploatacji tegoż motocykla - co gdzie jak i którędy. Co warto a co nie. Już mnie kilka gości nastraszyło, że jak się motocykl ten zepsuje to kaplica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wszystkie pytania uzyskasz odpowiedź z serwisówki która prawdopodobnie będzie do sciągnięcia w dziale Dane serwisowe na tym forum. Polecam sobie sciągnąć taka serwisówke - bedziesz miał jasno na dłoni wszystko czego potrzeba. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież sciagnałeś serwisówkę, są tam odpowiedzi na twoje pytania.

 

Po kupnie wymieniasz wszystkie płyny, sprawdzasz sprzeta dokładnie, krok po kroku i w drogę :rolleyes:

 

Odkręc obudowę obrotomierza i zobaczysz dlaczego lata. Moze gwint zerwany - dasz nową śrubę.

 

Jeśli czegoś nie wiesz to użyj opcji szukaj, tam są rady, porady co i jak zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko jak to odkręcić - od spodu jest śrubka która obraca się dookoła i nic poza tym nie widzę.

A moje pytania są po to aby uzyskać rady od doświadczonych motocyklistów - wiem że informacje są w serwisówce - ale wolałbym info uzyskać od was - w serwisówce nie ma napisane do ilu mn można jeździć, nie ma marek olejów i płynów, o światłach postojowych też nic nie ma itd. - a poza tym nie mam serwisówki po polsku tylko po angielsku i wielu rzeczy muszę się domyślać - więc zamiast dawać takie odpowiedzi typu znajdź sobie w książce - wypadało by napisać konkretne odpowiedzi na konkretne pytania - W KOńCU OD CZEGO JEST FORUM - jeśli mam wszystko czytać w książce - to po co bedę Was pytał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, to troche ci pomoge.

1 - to jest w serwisowce i tych wymiarow warto sie trzymac w dziale wheels and tires.

2. - olej trzeba wymienic teraz razem z filtrem i jezeli to motocykl chlodzony plynem to ma to byc jakikolwiek markowy SAE 10W40, wszystko jedno mineralny, pol, czy syntetyk.

3. - odkrec pokrywke zbiornika pompy i sprawdz jak wyglada plyn, jak jest metny to warto go wymienic. Rodzaj plynu wypisany jest wlasnie na tej pokrywce zbiorniczka, ktora masz odkrecic.

4. - oleju w wale kardana nie ma, jest w przekladni glownej.

Odkerc gorny korek i zobacz czy jest, powinien siegac do dolnej krawedzi korka.

Mozesz zreszta go wymienic, bo pewnie nikt tego dotychczas nie robil - to olej przekladniowy SAE 80 / 90 i wchodzi go jakies 150 - 200 ml.

Tez wszystko jedno jakiej firmy olej kupisz.

5. - to wersja amerykanska tej Kawy, tam nie ma swiatel postojowych za to masz pozycje w kierunkowskazach. Po prostu przednie zarowki sa dwuwloknowe.

6. - jezeli z tylu masz hamulec bebnowy to zdejmij tylne kolo i zobaczysz, tyle ze te hamulce zuzywaja sie powoli i okladziny pewnie beda dobre.

Z przodu mozesz odkrecic zaciski i wyjac klocki ( bez odkrecania przewodow hamulcowych ) i tez sprawdzisz w jakim sa stanie.

7. - z obrotomierzem niestety jest problem - najlepiej byloby sie udac do warsztatu, ktory naprawia tego typu rzeczy, bo trzeba go pewnie rozebrac od strony szybki a ta jest bardzo latwa do uszkodzenia.

Sama wymiana tej sruby tez pewnie wymaga przegwintowania otworu na wiekszy i moze byc dosc skomplikowana.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...