Skocz do zawartości

Wymiana płynów w kawasaki vn750


szwarc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wczoraj stałem się właścicielem KAWASAKI VN750

Właściciel twierdzi, że oleje w silniku, wale, świece zapłonowe, klocki hamulcowe - wszystko jest po wymianie - jedynie dolewał wody do chłodnicy z powodu awarii w trasie. Właściciel niestety nie wie jakie oleje są zastosowane - był laikiem tak jak ja i robił mu to znajomy.

 

Moje pytanie jest takie:

Jak wymienić płyn chłodniczy - proszę o instrukcję dla kompletnego laika - najlepiej ze zdjęciami :cool:

Kiedy należy wymienić olej w silniku, skrzyni (o ile się taki wymienia), wale i jak to zrobić (też szczegółowo) i jakie konkretnie oleje zastosować ?

Jeśli trzeba by dolać oleju - to jakiego mam użyć - teraz ?

 

Co powinienem jeszcze zrobić, sprawdzić lub wymienić po zakupie motocykla ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw dowiedz się co to za awaria, że koleś dolewał wody do chłodnicy (zagotował silnik? :crossy: ), jeżeli jesteś laikiem, to może na pierwszy raz oddaj VN'a do serwisu... i skombinuj przez zimę instrukcję/serwisówkę - tam wszystko jest z fotkami.

pzdr

no i oczywiście gratki! :) VN POWER! :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj - drugi dzień mojej przygody z motorem.

Przy dokładnych oględzinach za dnia - stwierdziłem, że w zbiorniczku od chłodnicy nie ma wody - płynu.

Więc postanowiłem dolać wody w celu sprawdzenia.

Oczywiście na zimnym silniku - nalałem wody destylowanej.

Zapaliłem motor i po czasie ku mojemu zdziwieniu - zaczęło wyciekać i to bardzo szybko. Więc pościągałem osłony i szukałem gdzie - za bardzo się nie doszukałem więc postanowiłem doleć jeszcze raz i powtórzyć całą operację - w zbiorniczku wyrównawczym pokazała się woda - między dolną a górną kreską - zapaliłem motor i ... nic woda trzyma ... temperatura rosła - troszkę ponad połowę wskaźnika - potem załączył się wentylator temperatura spadła i nic się nie dzieję - może gdzieś słychać małe syczenie na gumach od termostatu albo mi się wydaje.

 

 

Co to może być - czy możliwe, że za pierwszym razem zalałem za dużo wody ?

 

Co mam sprawdzać - czy odkręcać chłodnicę i szukać ?

 

I tak muszę wymienić wodę na płyn - więc jaki płyn zastosować - czy taki sam jak do samochodu - czy ma być jakiś specjalny ?

 

Jak wymienić płyn - którędy go spuścić ?

 

Ile tego płynu wlać ? (silnik 750 cm3) ?

 

Dzwoniłem do gościa i mówił, że miał pęknięty gumowy wąż - dokładnie który - nie potrafił wytłumaczyć - a za daleko mieszka, żeby mi to pokazać.

Proszę o odpowiedź na pytania.

Dla pewności dodam zdjęcia - najlepiej jakby ktoś dokładnie mi wytłumaczył jak wymienić - co odkręcić - którędy spuścić itd. a jakby już ktoś miał instrukcję serwisową - konia z rzędem.

 

Oto zdjęcia:

 

http://www.grodziec.org/motor/1.jpg

 

http://www.grodziec.org/motor/2.jpg

 

 

http://www.grodziec.org/motor/3.jpg

 

http://www.grodziec.org/motor/4.jpg

 

A więc zrobiłem tak.

Rano pojechałem do miasta aby zakupić płyn.

Niestety nigdzie nie było jakiegoś specjalistycznego do motorów - więc kupiłem petrygo - lepsze petrygo niż woda - a na chłodnicę nie zaszkodzi.

 

Odkręciłem korek wlewowy od chłodnicy, korek w zbiorniczku wyrównawczym - a następnie plastikową śrubkę na dole chłodnicy - wyleciało sporo starego płynu - około 1 l (może troszkę więcej) - a napewno tyle nie wlewałem. Następnie z dużym zapasem wody destylowanej - przepłukałem układ chłodniczy napełniając, a następnie opróżniając podobnie jak to zrobiłem wcześniej - bez uruchamiania motoru. Gdy woda wylatująca była już w miarę czysta - wylałem i wydmuchałem wszystko co się dało - również ze zbiorniczka - powycierałem wszystko do sucha, pozakręcałem i wlałem petrygo. Na początku weszło około 1,3 l potem zapaliłem motor przy otwartym korku wlewu - troszkę znikło - dolałem poziom i uzupełniłem płyn w zbiorniczku - zakręciłem wszystkie korki i odpaliłem motor - chodził na wolnych obrotach do czasu aż załączył sie wentylator - nic nie wyciekło i wydaje mi się, ze wszystko jest cacy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn do chłodnic aluminiowych - 1,8 litra. Najzwyklejszy płyn moze Tobie zeżreć pompę i podrażnić reszte układu.

Mam nadzieje, że ta śruba na dole chłodnicy jest najnizym punktem, ale czy na pewno? Na pompie nie było dodatkowej śruby do spuszczania płynu? W mojej Kawie są 4 śruby przykręcające pompę, a 5 słuzy do spuszczania cieczy. A z nalewaniem i odpowietrzaniem ok. Przy okazji mógłbyś zdjąć chłodnice, przepłukać ją oraz oczyścic żeberka z błota, kurzu, robactwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym płynie który wlałem było napisane, że jest do chłodnic aluminiowych. Co do spuszczania - tak szczerze to za bardzo pompie się nie przyjrzałem, chłodnica wyglądała w miarę czysto ale myślę na zimę powtórzyć manewry i wtedy ściągnę całą chłodnicę i przepłukam, wyczyszczę itd. i zabiorę się jeszcze za inne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze to tam musisz znale

 

Musisz znale

 

Musisz znale

 

No to najpierw musisz znaleść odpowietrzniki na wężach układu i je odkręcić Później korek wlewowy :Nastepnie korek spustowy poczekać aż wszystko spłynie. Potem spowrotem wkręcić odpowietrzniki i korek spustory(korek spustowy znajduje sie w obudowie chłodnicy na samym dole po któreś ze stron)(gdzie sie wlewa płyn z prawka musisz pamietać )oraz odpowietrzniki też wkrecasz . Aby wymienić olej trzeba :

---Odkręcić korek wlewowy oleju

---wyciągnąć bagnet ( przyżąd do sprawdzania oleju)

---Odkręcić korek z miski olejowej

--- odkręcić filter

--- poczekać aż zleci całe

--- wkęcić korek do miski

--- oraz wkręcasz nowy filter oleju (uważaj żeby w miejscu starego nie było uszczelki ma być sam metal bez żadnych uszczelek, znajdują się na filtrze

--- na nowo wlać oleju pod maksimum

--- włączyć motor (zapali sie kontrolka z cisnienia oleju, poczekaj aż zgaśnie, póżniej przegazuj motor)

---odczekać 1 min

--- wyciągnąć bagnet

--- wytrzeć go szmatką

--- sprawdzić ( ma być do połowy miarki ewentualnie w zwyż aż do maks.)

 

 

 

Wszystko :icon_exclaim::) przyjemnej pracy :icon_mrgreen: Wrazie jakis problemów 9778343 lub 664064498 :notworthy::) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze to tam musisz znale

 

Musisz znale

 

Musisz znale

 

No to najpierw musisz znaleść odpowietrzniki na wężach układu i je odkręcić Później korek wlewowy :Nastepnie korek spustowy poczekać aż wszystko spłynie. Potem spowrotem wkręcić odpowietrzniki i korek spustory(korek spustowy znajduje sie w obudowie chłodnicy na samym dole po któreś ze stron)(gdzie sie wlewa płyn z prawka musisz pamietać )oraz odpowietrzniki też wkrecasz . Aby wymienić olej trzeba :

---Odkręcić korek wlewowy oleju

---wyciągnąć bagnet ( przyżąd do sprawdzania oleju)

---Odkręcić korek z miski olejowej

--- odkręcić filter

--- poczekać aż zleci całe

--- wkęcić korek do miski

--- oraz wkręcasz nowy filter oleju (uważaj żeby w miejscu starego nie było uszczelki ma być sam metal bez żadnych uszczelek, znajdują się na filtrze

--- na nowo wlać oleju pod maksimum

--- włączyć motor (zapali sie kontrolka z cisnienia oleju, poczekaj aż zgaśnie, póżniej przegazuj motor)

---odczekać 1 min

--- wyciągnąć bagnet

--- wytrzeć go szmatką

--- sprawdzić ( ma być do połowy miarki ewentualnie w zwyż aż do maks.)

Wszystko :icon_mrgreen::) przyjemnej pracy :icon_mrgreen: Wrazie jakis problemów 9778343 lub 664064498 :icon_evil::) pozdro

 

Jakie odpowietrzniki, najwyzej połozonym punktem w układzie chłodzenia jest wlew płynu chłodzącego, dodatkowo układ chłodzenia w VN 750 ma zbiornik przelewowy. VN 750 nie ma bagnetu do pomiaru poziomu oleju jest wziernik z oznaczonym min i max, oprócz wymiany filtra oleju nie zapomnij o wykręceniu i skontrolowaniu sitka, z lewej strony silnika pod ramą. moto nie ma oddzielnie montowanej skrzyni, olej dla silnika i skrzyni jest wspólny

Napisz Szpilka jakie moto miałeś na myśli(z bagnetem do kontroli poziomu oleju w silniku)

pozdro bwoj

 

jeżeli chodzi o info byłego właściciela odnośnie wymienionych płynów, osobiście bym się tym nie sugerował i wszystkie wymienił

Edytowane przez bwoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...