szwarc Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 Witam.Wczoraj stałem się właścicielem KAWASAKI VN750 Właściciel twierdzi, że oleje w silniku, wale, świece zapłonowe, klocki hamulcowe - wszystko jest po wymianie - jedynie dolewał wody do chłodnicy z powodu awarii w trasie. Właściciel niestety nie wie jakie oleje są zastosowane - był laikiem tak jak ja i robił mu to znajomy. Moje pytanie jest takie:Jak wymienić płyn chłodniczy - proszę o instrukcję dla kompletnego laika - najlepiej ze zdjęciami :cool: Kiedy należy wymienić olej w silniku, skrzyni (o ile się taki wymienia), wale i jak to zrobić (też szczegółowo) i jakie konkretnie oleje zastosować ?Jeśli trzeba by dolać oleju - to jakiego mam użyć - teraz ? Co powinienem jeszcze zrobić, sprawdzić lub wymienić po zakupie motocykla ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 10 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2007 najpierw dowiedz się co to za awaria, że koleś dolewał wody do chłodnicy (zagotował silnik? :crossy: ), jeżeli jesteś laikiem, to może na pierwszy raz oddaj VN'a do serwisu... i skombinuj przez zimę instrukcję/serwisówkę - tam wszystko jest z fotkami.pzdrno i oczywiście gratki! :) VN POWER! :banghead: Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 11 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Dzisiaj - drugi dzień mojej przygody z motorem.Przy dokładnych oględzinach za dnia - stwierdziłem, że w zbiorniczku od chłodnicy nie ma wody - płynu.Więc postanowiłem dolać wody w celu sprawdzenia. Oczywiście na zimnym silniku - nalałem wody destylowanej. Zapaliłem motor i po czasie ku mojemu zdziwieniu - zaczęło wyciekać i to bardzo szybko. Więc pościągałem osłony i szukałem gdzie - za bardzo się nie doszukałem więc postanowiłem doleć jeszcze raz i powtórzyć całą operację - w zbiorniczku wyrównawczym pokazała się woda - między dolną a górną kreską - zapaliłem motor i ... nic woda trzyma ... temperatura rosła - troszkę ponad połowę wskaźnika - potem załączył się wentylator temperatura spadła i nic się nie dzieję - może gdzieś słychać małe syczenie na gumach od termostatu albo mi się wydaje. Co to może być - czy możliwe, że za pierwszym razem zalałem za dużo wody ? Co mam sprawdzać - czy odkręcać chłodnicę i szukać ? I tak muszę wymienić wodę na płyn - więc jaki płyn zastosować - czy taki sam jak do samochodu - czy ma być jakiś specjalny ? Jak wymienić płyn - którędy go spuścić ? Ile tego płynu wlać ? (silnik 750 cm3) ? Dzwoniłem do gościa i mówił, że miał pęknięty gumowy wąż - dokładnie który - nie potrafił wytłumaczyć - a za daleko mieszka, żeby mi to pokazać. Proszę o odpowiedź na pytania.Dla pewności dodam zdjęcia - najlepiej jakby ktoś dokładnie mi wytłumaczył jak wymienić - co odkręcić - którędy spuścić itd. a jakby już ktoś miał instrukcję serwisową - konia z rzędem. Oto zdjęcia: http://www.grodziec.org/motor/1.jpg http://www.grodziec.org/motor/2.jpg http://www.grodziec.org/motor/3.jpg http://www.grodziec.org/motor/4.jpg A więc zrobiłem tak.Rano pojechałem do miasta aby zakupić płyn.Niestety nigdzie nie było jakiegoś specjalistycznego do motorów - więc kupiłem petrygo - lepsze petrygo niż woda - a na chłodnicę nie zaszkodzi. Odkręciłem korek wlewowy od chłodnicy, korek w zbiorniczku wyrównawczym - a następnie plastikową śrubkę na dole chłodnicy - wyleciało sporo starego płynu - około 1 l (może troszkę więcej) - a napewno tyle nie wlewałem. Następnie z dużym zapasem wody destylowanej - przepłukałem układ chłodniczy napełniając, a następnie opróżniając podobnie jak to zrobiłem wcześniej - bez uruchamiania motoru. Gdy woda wylatująca była już w miarę czysta - wylałem i wydmuchałem wszystko co się dało - również ze zbiorniczka - powycierałem wszystko do sucha, pozakręcałem i wlałem petrygo. Na początku weszło około 1,3 l potem zapaliłem motor przy otwartym korku wlewu - troszkę znikło - dolałem poziom i uzupełniłem płyn w zbiorniczku - zakręciłem wszystkie korki i odpaliłem motor - chodził na wolnych obrotach do czasu aż załączył sie wentylator - nic nie wyciekło i wydaje mi się, ze wszystko jest cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 11 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2007 Płyn do chłodnic aluminiowych - 1,8 litra. Najzwyklejszy płyn moze Tobie zeżreć pompę i podrażnić reszte układu. Mam nadzieje, że ta śruba na dole chłodnicy jest najnizym punktem, ale czy na pewno? Na pompie nie było dodatkowej śruby do spuszczania płynu? W mojej Kawie są 4 śruby przykręcające pompę, a 5 słuzy do spuszczania cieczy. A z nalewaniem i odpowietrzaniem ok. Przy okazji mógłbyś zdjąć chłodnice, przepłukać ją oraz oczyścic żeberka z błota, kurzu, robactwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwarc Opublikowano 12 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 Na tym płynie który wlałem było napisane, że jest do chłodnic aluminiowych. Co do spuszczania - tak szczerze to za bardzo pompie się nie przyjrzałem, chłodnica wyglądała w miarę czysto ale myślę na zimę powtórzyć manewry i wtedy ściągnę całą chłodnicę i przepłukam, wyczyszczę itd. i zabiorę się jeszcze za inne rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szpilka Opublikowano 12 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2007 O kurcze to tam musisz znale Musisz znale Musisz znale No to najpierw musisz znaleść odpowietrzniki na wężach układu i je odkręcić Później korek wlewowy :Nastepnie korek spustowy poczekać aż wszystko spłynie. Potem spowrotem wkręcić odpowietrzniki i korek spustory(korek spustowy znajduje sie w obudowie chłodnicy na samym dole po któreś ze stron)(gdzie sie wlewa płyn z prawka musisz pamietać )oraz odpowietrzniki też wkrecasz . Aby wymienić olej trzeba :---Odkręcić korek wlewowy oleju---wyciągnąć bagnet ( przyżąd do sprawdzania oleju)---Odkręcić korek z miski olejowej --- odkręcić filter--- poczekać aż zleci całe --- wkęcić korek do miski--- oraz wkręcasz nowy filter oleju (uważaj żeby w miejscu starego nie było uszczelki ma być sam metal bez żadnych uszczelek, znajdują się na filtrze--- na nowo wlać oleju pod maksimum --- włączyć motor (zapali sie kontrolka z cisnienia oleju, poczekaj aż zgaśnie, póżniej przegazuj motor)---odczekać 1 min --- wyciągnąć bagnet --- wytrzeć go szmatką--- sprawdzić ( ma być do połowy miarki ewentualnie w zwyż aż do maks.) Wszystko :icon_exclaim::) przyjemnej pracy :icon_mrgreen: Wrazie jakis problemów 9778343 lub 664064498 :notworthy::) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bwoj Opublikowano 13 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2007 (edytowane) O kurcze to tam musisz znale Musisz znale Musisz znale No to najpierw musisz znaleść odpowietrzniki na wężach układu i je odkręcić Później korek wlewowy :Nastepnie korek spustowy poczekać aż wszystko spłynie. Potem spowrotem wkręcić odpowietrzniki i korek spustory(korek spustowy znajduje sie w obudowie chłodnicy na samym dole po któreś ze stron)(gdzie sie wlewa płyn z prawka musisz pamietać )oraz odpowietrzniki też wkrecasz . Aby wymienić olej trzeba :---Odkręcić korek wlewowy oleju---wyciągnąć bagnet ( przyżąd do sprawdzania oleju)---Odkręcić korek z miski olejowej --- odkręcić filter--- poczekać aż zleci całe --- wkęcić korek do miski--- oraz wkręcasz nowy filter oleju (uważaj żeby w miejscu starego nie było uszczelki ma być sam metal bez żadnych uszczelek, znajdują się na filtrze--- na nowo wlać oleju pod maksimum --- włączyć motor (zapali sie kontrolka z cisnienia oleju, poczekaj aż zgaśnie, póżniej przegazuj motor)---odczekać 1 min --- wyciągnąć bagnet --- wytrzeć go szmatką--- sprawdzić ( ma być do połowy miarki ewentualnie w zwyż aż do maks.) Wszystko :icon_mrgreen::) przyjemnej pracy :icon_mrgreen: Wrazie jakis problemów 9778343 lub 664064498 :icon_evil::) pozdro Jakie odpowietrzniki, najwyzej połozonym punktem w układzie chłodzenia jest wlew płynu chłodzącego, dodatkowo układ chłodzenia w VN 750 ma zbiornik przelewowy. VN 750 nie ma bagnetu do pomiaru poziomu oleju jest wziernik z oznaczonym min i max, oprócz wymiany filtra oleju nie zapomnij o wykręceniu i skontrolowaniu sitka, z lewej strony silnika pod ramą. moto nie ma oddzielnie montowanej skrzyni, olej dla silnika i skrzyni jest wspólnyNapisz Szpilka jakie moto miałeś na myśli(z bagnetem do kontroli poziomu oleju w silniku)pozdro bwoj jeżeli chodzi o info byłego właściciela odnośnie wymienionych płynów, osobiście bym się tym nie sugerował i wszystkie wymienił Edytowane 13 Października 2007 przez bwoj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro_600 Opublikowano 28 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2008 Tego sitka to przy moim vulkanie chyba nikt dawno nie wyjmował, ale juz wyczyszczone. Dzięki za takie info. Jak znasz jeszcze jakieś szczególiki to dawaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.