Skocz do zawartości

Sprowadzanie samochodu z Anglii


cespenar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam zamiar sprowadzic samochod cięzarowy z angli

tylko nie wiem jak to zrobic;p

tzn wiem ze do anglii moge dostac się promem(koszt jakies 470euro) lub :EUROTUNELEM" lączącym francję z anglią(koszt jakies 400 euro).(tylko czy promem czy pociągiem?)

Tylko co dalej ?

Jak wyglada sprawa dostania się na ten pociąg/prom? jakie sa normy co do dlugosci /wysokosci pojazdu przewozonego?? (czy bilet mozna kupic na promie czy tylko przez internet?)

I jak wygląda sprawa z dokumentami?

Podobno nie zawiera się tam umowy kupna-sprzedazy tylko papiery wysylane sa do jakiejs agencji, a nastepnie są wysylane do nowego wlasciciela.

Zapraszam do wzięcie udzialu w dyskusji osoby ktore mają juz za soba podroz do angli

za orty i bledy przepraszam ale mam niemiecka klaw.;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. prom czy pociąg??? Ja biore to co jest tansze w chwili bukowania - proste. Wszytko zalezy skąd - dokąd (porty) kiedy (która godz) i ile wczeniej kupisz bilety

2. wszystko miary i długiosci i ceny sa napisane na stronie do bukowania biletów

3. sprzedajacy wysyła świstek ze ty Jan kowalski zam tu i tu kupiłes od niego ten samochód.Po 4-6 tyg przychdzą na podany adres nowe dokumenty na ciebie.Mozna tez dostac dokumenty odrazu i wtedy nie musisz tego wypełniac.Adres musi byś w angli,szkocji lub irlandii - nie wysyałaja niegdzie indziej.

 

Widze ze masz znikoma wiedze na ten temat, wiec radziłbym sie dobrze zastanowaić.To nie jest bajka i strasznie mecząca wyprawa.Przekalkuj sobie przekładke i wymiane niektórych elementów(wycieraczek,świateł,paneli dzwiowych,lusterak zewn). Dodaj do tego jeszcze nie małe pieniązki za paliwo tam i paliwo do ciezarówki z powrotem.W UK nie kupisz tanio pojazdu w dobrym stanie.Jak bedzie uszkodozny to automatycznie musisz mieć transport z UK do PL - a to tez duza kasa.

 

 

PS

Sam sie musisz zorientować, bo nikt ci gotowca nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wszystko sobie juz policzylem z przekladka nie ma problemu zmieszcze sie w 10 000zl razem z rej. koszty pordozy przyjda mnie max 5 000zl

czyli wyprawa po sam. wciaz mi sie oplaca jakies 20-25tys w kieszeni.

Piszesz ze mozna dostac dokumenty odrazu

tylko jak to zalatwic?Szczerze to pierwszy raz o tym slysze

i jeszcze jedno co to znaczy/co to jest certyfikat RPC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mozna dostac odrazu dokumenty jak kupisz od firmy która ma dok u siebie i jak wtedy furka idzie na export to daja ci papier i nic nie wypełniasz ,ani na nic nie czekasz

co do przekąłdku to sie zoriwntuj jeszcz jak z dostepnoscia, bo kazdy mowi z ejest i ze ok,ale jak przyjdize co do czego to trzeba czekać na przedkładke.

RPC - mi to sie kojazy z Ceną zalecaną, ale w tirach/ciezarówkach ja tam sie nie orientowałem, wiec moze to jakiś swistek do tego typu samochodów.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wszystko sobie juz policzylem z przekladka nie ma problemu zmieszcze sie w 10 000zl razem z rej.

 

Piszesz ze chcesz sprowadzic sam. ciezarowy ... Czy masz na mysli taki powyzej 3,5t ? Ciagnik siodlowy, wywrotka, .... ?

 

Za 10.000zl z rej to moze starczy Ci na przelozenie jakiegos dostawczaka. A jezeli chodzi o rejestracje to jezeli chcesz ominac autoryzowany serwis (chodzi o zaswiadczenie o prawidlowosci przerobki) i zarejestrowac to tez trzeba na stacji posmarowac (i nie wszystkie stacje cos takiego robia bo sie boja). Slyszalem ze wlasnie ludzie jezdza rejestrowac na poludnie Polski (akurat z mojego regionu).

 

PS. Jezeli zlecisz komus przelozenie np ciagnika siodlowego to za sama robocizne zaspiewa min 5.000zl. A koszt czesci to zalezy jaka marke wybierzesz (i czy beda to czesci nowe, uzywane czy tez sztukowane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz to juz sie pogubilem;p

Czyli albo wysylaja na teren angli papiery albo dostaje papiery do rączki?

 

tak dokladanie, to zalezy jak kupisz i czy ten kto ci sprzedawał wysyła swistek ze kupiłeś u niego ,albo daje ci papiery i wysyała swistek ze poszło na export.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie jak pisze Mycior. :) :)

W V5C masz rubryke ze pojazd idzie na export i jesli sprzedajacy o tym wie ze chcesz zabrac auto z kraju, to wypelnia ten swistek, Tobie daje cala reszte i z tym juz jedziesz do domku. Reszte odsyla do angielskiego wydzialu komunikacji i tam juz wykreslaja ten pojazd z rejestru. Ot wszystko.

Natomiast powaznie przelicz sobie koszty przerobki praktycznie WSZYSTKIEGO w samochodzie.

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok chlopaki Dzieki za pomoc

Co do kosztow to juz wszystko liczylem z 20 razy;p

Przeróbka jest bajecznie prosta;p wszystko juz sprawdzalem , ogladalem.

Jedynie co musze kupic to refrektory, deske rozdzialcza

A poza tym drobnostkami kazdy laik powinien sobie poradzic.

W sam ciezarowych jest juz wszystko przygotowane.

W kabinie samochodu sa juz fabrycznie porobione otwory, a dekiel z skrzyni biegow trzeba tylko obrocić,

nawet w ramie sa dziury na kolumne kierownicy.

Tak przynajmniej jest w Scani, volvo, Man ,Daf

 

Ahh prawie bym zapomnial

Czy bilet na prom mozna kupic na promie czy tylko mozna to zrobic przez internet?

Poniewaz mam zamiar wyjechac jednym autem a z soba przywiesc 2 auta;/ lub 1 a koszt biletu to jakies 400 euro;/ wiec wole sie zapytac;p

Edytowane przez cespenar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz kupic na promie - jak bedize miejsce, ale lepiej zabukowć bo jest taniej nawet prze pół.

Ja jak bukowałem przez neta to zapałciłem ostanio (za osobowy z przyczepą tam i spowrotem) 80 funtów , a jak przyjechalem i pytąłem o cene to chcieli 150 funtów.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tych marek co wymieniles to Scania ma drogie czesci. W Scanii niby prosta przerobka, a malo kto zdaje sobie sprawe ze trzeba obrocic belke przedniej osi o 180st (sama belke) - mowa o ciagniku o jednej osi skretnej.

 

nawet w ramie sa dziury na kolumne kierownicy.

 

"Dziury" w ramie moze i sa ale kolumna nie pasuje (do tego ramie kolumny, drazek kierowniczy wzdluzny).

Dowiedz sie moze ile kolumna (przekladnia) kierownicza do Scanii kosztuje ... Podpowiem ze nowa - to ta Twoja sumka przewidziana na przekladke byla by prawie wyczerpana.

Albo glupi fotel kierowcy - zdarza sie ze angole maja fotel pasazera sztywny. Wypadalo by zastapic go takim z amortyzacja powietrzna (a fotele nie musza byc wcale wspolzamienne). To takze nie sa tanie rzeczy.

 

PS. Dlaczego nie chcesz podac marki ? No chociaz pierwsza litere :icon_twisted:

Jezeli chodzi o przekladki Scanii to moge duzo pomoc.

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukuje czegos 8x4 lub ciagnika 6x2

w sprawie scani tez wiem duzo ;p

w ciagu 2 lat rozebralismy calkowicie 2 scanie

ktore nastepnie byly piaskowane , malowane :icon_biggrin: wiec sam wiem duzo;p.

Zadnej belki nie trzeba obracac z z belki przeklada sie tylko "wąs" na druga strone do ktorego wchodzi drążek:)

Edytowane przez cespenar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadnej belki nie trzeba obracac z z belki przeklada sie tylko "wąs" na druga strone do ktorego wchodzi drążek:)

 

Jezeli twierdzisz ze nie trzeba to juz Twoja sprawa. W koncu bedzie to Twoj samochod. Jak juz kupisz Scanie to wejdz pod samochod i dobrze przypatrz sie belce. Od spodu jest po jednej stronie nawiercony otwor. Uwierz mi ze Szwedzi sobie od tak jego nie nawiercili :notworthy: . Ogolnie to chodzi o to ze te belki nie sa tak do konca symetryczne, co przeklada sie na jakies tam zuzycie opon.

 

Jezeli chodzi o scaniowskie ciagniki 6x2 to calkiem niezle sa te z dwiema osiami skretnymi z czego druga jest podnoszona, ostatnia - trzecia napedowa.

W 8x4 radze na wstepie od razu sprawdzic blokady mechanizmow roznicowych. Czesto spotkalem sie z tym ze po przywiezieniu i przerobieniu pojawialy sie dodatkowe niemale koszta (rozsypane blokady, a nawet zdewastowane przez to obudowy mechanizmow roznicowych). Jezeli odkrecisz korek spustowy oleju z przekladni glownej i nic nie wyleci to OK :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...