cespenar Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Witam mam zamiar sprowadzic samochod cięzarowy z angli tylko nie wiem jak to zrobic;p tzn wiem ze do anglii moge dostac się promem(koszt jakies 470euro) lub :EUROTUNELEM" lączącym francję z anglią(koszt jakies 400 euro).(tylko czy promem czy pociągiem?) Tylko co dalej ? Jak wyglada sprawa dostania się na ten pociąg/prom? jakie sa normy co do dlugosci /wysokosci pojazdu przewozonego?? (czy bilet mozna kupic na promie czy tylko przez internet?)I jak wygląda sprawa z dokumentami? Podobno nie zawiera się tam umowy kupna-sprzedazy tylko papiery wysylane sa do jakiejs agencji, a nastepnie są wysylane do nowego wlasciciela. Zapraszam do wzięcie udzialu w dyskusji osoby ktore mają juz za soba podroz do angli za orty i bledy przepraszam ale mam niemiecka klaw.;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 1. prom czy pociąg??? Ja biore to co jest tansze w chwili bukowania - proste. Wszytko zalezy skąd - dokąd (porty) kiedy (która godz) i ile wczeniej kupisz bilety2. wszystko miary i długiosci i ceny sa napisane na stronie do bukowania biletów3. sprzedajacy wysyła świstek ze ty Jan kowalski zam tu i tu kupiłes od niego ten samochód.Po 4-6 tyg przychdzą na podany adres nowe dokumenty na ciebie.Mozna tez dostac dokumenty odrazu i wtedy nie musisz tego wypełniac.Adres musi byś w angli,szkocji lub irlandii - nie wysyałaja niegdzie indziej. Widze ze masz znikoma wiedze na ten temat, wiec radziłbym sie dobrze zastanowaić.To nie jest bajka i strasznie mecząca wyprawa.Przekalkuj sobie przekładke i wymiane niektórych elementów(wycieraczek,świateł,paneli dzwiowych,lusterak zewn). Dodaj do tego jeszcze nie małe pieniązki za paliwo tam i paliwo do ciezarówki z powrotem.W UK nie kupisz tanio pojazdu w dobrym stanie.Jak bedzie uszkodozny to automatycznie musisz mieć transport z UK do PL - a to tez duza kasa. PS Sam sie musisz zorientować, bo nikt ci gotowca nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Z ciekawosci - jaka to ma byc marka i typ samochodu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cespenar Opublikowano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Wlasnie wszystko sobie juz policzylem z przekladka nie ma problemu zmieszcze sie w 10 000zl razem z rej. koszty pordozy przyjda mnie max 5 000zl czyli wyprawa po sam. wciaz mi sie oplaca jakies 20-25tys w kieszeni.Piszesz ze mozna dostac dokumenty odrazu tylko jak to zalatwic?Szczerze to pierwszy raz o tym slysze i jeszcze jedno co to znaczy/co to jest certyfikat RPC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 No mozna dostac odrazu dokumenty jak kupisz od firmy która ma dok u siebie i jak wtedy furka idzie na export to daja ci papier i nic nie wypełniasz ,ani na nic nie czekasz co do przekąłdku to sie zoriwntuj jeszcz jak z dostepnoscia, bo kazdy mowi z ejest i ze ok,ale jak przyjdize co do czego to trzeba czekać na przedkładke. RPC - mi to sie kojazy z Ceną zalecaną, ale w tirach/ciezarówkach ja tam sie nie orientowałem, wiec moze to jakiś swistek do tego typu samochodów. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cespenar Opublikowano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 No mozna dostac odrazu dokumenty jak kupisz od firmy która ma dok u siebie pzdr teraz to juz sie pogubilem;p Czyli albo wysylaja na teren angli papiery albo dostaje papiery do rączki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Wlasnie wszystko sobie juz policzylem z przekladka nie ma problemu zmieszcze sie w 10 000zl razem z rej. Piszesz ze chcesz sprowadzic sam. ciezarowy ... Czy masz na mysli taki powyzej 3,5t ? Ciagnik siodlowy, wywrotka, .... ? Za 10.000zl z rej to moze starczy Ci na przelozenie jakiegos dostawczaka. A jezeli chodzi o rejestracje to jezeli chcesz ominac autoryzowany serwis (chodzi o zaswiadczenie o prawidlowosci przerobki) i zarejestrowac to tez trzeba na stacji posmarowac (i nie wszystkie stacje cos takiego robia bo sie boja). Slyszalem ze wlasnie ludzie jezdza rejestrowac na poludnie Polski (akurat z mojego regionu). PS. Jezeli zlecisz komus przelozenie np ciagnika siodlowego to za sama robocizne zaspiewa min 5.000zl. A koszt czesci to zalezy jaka marke wybierzesz (i czy beda to czesci nowe, uzywane czy tez sztukowane). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 teraz to juz sie pogubilem;p Czyli albo wysylaja na teren angli papiery albo dostaje papiery do rączki? tak dokladanie, to zalezy jak kupisz i czy ten kto ci sprzedawał wysyła swistek ze kupiłeś u niego ,albo daje ci papiery i wysyała swistek ze poszło na export. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Dokladnie jak pisze Mycior. :) :) W V5C masz rubryke ze pojazd idzie na export i jesli sprzedajacy o tym wie ze chcesz zabrac auto z kraju, to wypelnia ten swistek, Tobie daje cala reszte i z tym juz jedziesz do domku. Reszte odsyla do angielskiego wydzialu komunikacji i tam juz wykreslaja ten pojazd z rejestru. Ot wszystko.Natomiast powaznie przelicz sobie koszty przerobki praktycznie WSZYSTKIEGO w samochodzie. Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cespenar Opublikowano 9 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 (edytowane) Ok chlopaki Dzieki za pomocCo do kosztow to juz wszystko liczylem z 20 razy;pPrzeróbka jest bajecznie prosta;p wszystko juz sprawdzalem , ogladalem.Jedynie co musze kupic to refrektory, deske rozdzialczaA poza tym drobnostkami kazdy laik powinien sobie poradzic.W sam ciezarowych jest juz wszystko przygotowane.W kabinie samochodu sa juz fabrycznie porobione otwory, a dekiel z skrzyni biegow trzeba tylko obrocić,nawet w ramie sa dziury na kolumne kierownicy.Tak przynajmniej jest w Scani, volvo, Man ,Daf Ahh prawie bym zapomnial Czy bilet na prom mozna kupic na promie czy tylko mozna to zrobic przez internet? Poniewaz mam zamiar wyjechac jednym autem a z soba przywiesc 2 auta;/ lub 1 a koszt biletu to jakies 400 euro;/ wiec wole sie zapytac;p Edytowane 9 Października 2007 przez cespenar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYCIOR Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 mozesz kupic na promie - jak bedize miejsce, ale lepiej zabukowć bo jest taniej nawet prze pół.Ja jak bukowałem przez neta to zapałciłem ostanio (za osobowy z przyczepą tam i spowrotem) 80 funtów , a jak przyjechalem i pytąłem o cene to chcieli 150 funtów. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 (edytowane) No z tych marek co wymieniles to Scania ma drogie czesci. W Scanii niby prosta przerobka, a malo kto zdaje sobie sprawe ze trzeba obrocic belke przedniej osi o 180st (sama belke) - mowa o ciagniku o jednej osi skretnej. nawet w ramie sa dziury na kolumne kierownicy. "Dziury" w ramie moze i sa ale kolumna nie pasuje (do tego ramie kolumny, drazek kierowniczy wzdluzny).Dowiedz sie moze ile kolumna (przekladnia) kierownicza do Scanii kosztuje ... Podpowiem ze nowa - to ta Twoja sumka przewidziana na przekladke byla by prawie wyczerpana.Albo glupi fotel kierowcy - zdarza sie ze angole maja fotel pasazera sztywny. Wypadalo by zastapic go takim z amortyzacja powietrzna (a fotele nie musza byc wcale wspolzamienne). To takze nie sa tanie rzeczy. PS. Dlaczego nie chcesz podac marki ? No chociaz pierwsza litere :icon_twisted: Jezeli chodzi o przekladki Scanii to moge duzo pomoc. Edytowane 9 Października 2007 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cespenar Opublikowano 9 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 (edytowane) poszukuje czegos 8x4 lub ciagnika 6x2 w sprawie scani tez wiem duzo ;pw ciagu 2 lat rozebralismy calkowicie 2 scanie ktore nastepnie byly piaskowane , malowane :icon_biggrin: wiec sam wiem duzo;p. Zadnej belki nie trzeba obracac z z belki przeklada sie tylko "wąs" na druga strone do ktorego wchodzi drążek:) Edytowane 9 Października 2007 przez cespenar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 9 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 Zadnej belki nie trzeba obracac z z belki przeklada sie tylko "wąs" na druga strone do ktorego wchodzi drążek:) Jezeli twierdzisz ze nie trzeba to juz Twoja sprawa. W koncu bedzie to Twoj samochod. Jak juz kupisz Scanie to wejdz pod samochod i dobrze przypatrz sie belce. Od spodu jest po jednej stronie nawiercony otwor. Uwierz mi ze Szwedzi sobie od tak jego nie nawiercili :notworthy: . Ogolnie to chodzi o to ze te belki nie sa tak do konca symetryczne, co przeklada sie na jakies tam zuzycie opon. Jezeli chodzi o scaniowskie ciagniki 6x2 to calkiem niezle sa te z dwiema osiami skretnymi z czego druga jest podnoszona, ostatnia - trzecia napedowa.W 8x4 radze na wstepie od razu sprawdzic blokady mechanizmow roznicowych. Czesto spotkalem sie z tym ze po przywiezieniu i przerobieniu pojawialy sie dodatkowe niemale koszta (rozsypane blokady, a nawet zdewastowane przez to obudowy mechanizmow roznicowych). Jezeli odkrecisz korek spustowy oleju z przekladni glownej i nic nie wyleci to OK :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cespenar Opublikowano 9 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2007 hm... jutro sobie wejde pod auto i sprawdze;p W gre wchodzi wlasnie taki ciagnik o jakim piszesz:);) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.