poll Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 (edytowane) Witam wszystkich pisze do was z takim zapytaniem.Mianowicie niedawno zdobyłem ramę 1 lag błotniki z motocykla półkę dolna i podstawkę centralna WFM M06 z 1955 roku czyli z pierwszej serii produkcji o ciekawym fabrycznym kolorze zielonym.Wiem że też w takim kolorze były malowane ale ponoć na eksport czy jakoś tam. Ciekawą rzeczą jest że numer ramy to tylko 2600z groszami czyli naprawdę jedna z pierwszych.Oczywiście niestety mam te części bez papierów.Mój znajomy miał do niej zbiornik tez w zielonym malowaniu z kratką ale poszedł ten zbiornik za ładna kasę na allegro. Oczywiście tylni błotnik na moje szczęście miał jeszcze lampkę tylna ale sam wkład wraz z guma.Czyli lampka tzw. żółwik.Ale mniejsza z tym posiadam również drugą wfm z 1957 roku oczywiście kompletą w oryginale i również bez papierów.Tak sobie pomyślałem że skoro obie są bez kwitów to może lepiej na podstawie częsci z tej kompletnej bym ta starszą jakoś skompletował.Oczywiście wiem że się różniły. Z tego co mi wiadomo to:1. brak licznika 2. Musiał być zastosowany jakiś dystans w miejscu ślimaka aby koło pasowało no chyba że były inne koła3. Brak licznika czyli inna półka górna i nie mam zielonego pojęcia z czego dopasować albo przerobić aby wypełnić brak tej części4. trąbka w główce ramy. Czy nakrętka w którą wchodziła ta trąbka poza dziurą różniła się od wersji późniejszych??5. Zielona czyli eksport??6. Okrągła puszka narzędziowa.7. Silnik no i tu mam problem czy był taki jak w shl m04 z żeberkami na karterach?? Oczywiście bez ładowania. No i wyjście na przewody jedno dziurą czy dwoma jak w shl?? W sumie widziałem taki karter na złomie bez żeberek z 2 dziórami ale niestety zmasakrowany mocno.8. Brak ładowania czyli brak akumulatora i oczywiście sygnału dźwiękowego czyli przełącznik świateł jak w shl mo49. Gaszak zapłonu jak w shl bo brak stacyjki??10. Skorupa lampy z jedna dziurą po prawej stronie z wkręcanymi śrubami mocującymi(nie jak w shl na nakrętki)11. Oczywiście tłumik rybka, na trójkątnym mocowaniu??12. Błotnik przedni z mocowaniami na tablicę na grzbiecie a nie tak jak kolejne modele z boku oraz tylni błotnik bez dziur na mocowanie podstawki aku. No i w tym momencie moja wiedza sie kończy. Jak coś ciekawego wiecie na ten temat , gdzieś sie mylę lub może macie taka wfm lub posiadacie zdjęcia albo wiecie gdzie można takie znaleźć byłbym wdzięczny za kontakt.Z góry dziuękuję i pozdrawiam wszystkich Motórzystów Edytowane 28 Września 2007 przez poll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loopy1 Opublikowano 28 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2007 (edytowane) Na polmocie widziałem kiedyś fotki jedlej z pierwszych fumek jeszcze z trąbką w główce ramy. Może warto tam zajrzeć? Znalazłem ten temat -> http://www.polmot.skip.pl/forum/viewtopic.php?t=3360 Zeby przejrzeć musisz się zarejestrować! Pozdro! Edytowane 28 Września 2007 przez loopy1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Zajrzyj tu.http://www.wujkafrankamotor.yoyo.pl/index.phpSkoro piszesz że jest to pierwszy modej z niskim nr ramy to silnik powinien być jeszczze z żeberkami pod cylindrem oraz 2 dziury z wyjściem na kable. Brak licznika a co za tym idzie górna póka taka sam jak w ostatnich modelach oraz zwiesznene (krótkie uchwyty lampy) + kalamitki do smarowania lag. każda WFMka posidała stacyjke a co za tym idzie kluczyk (krótki). Górna nakretka gdzie jest trąbka rżni sie od późniejszych modeli. Pózniejsze modele miały tą nakrętke zaślepioną (wykonana z jednego materiału, coś w stylu SHLki M11) a na koniec produkcji było tam zwykła nakrętka zakryta ebonitową zaślepka.Oprzęt kieorwnicy był praktycznie taki sam jak w SHLce M05.Inne mocowanie zbirnika (podobne jak w SHLceM04), w późniejszych modeach występowała śruba przechodząca przez cały zbiornik.Rama prakrycznie została bez zmian, po za wprowadzeniem 3 belki ramy pod zbiornikiem w póżniejszych modelach.Silnik to już inna bajka. Miał on pare szczegułów różniących od późniejszych modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil1005 Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 o ile dobrze pamietam to kiedys taka WFM była opisana W Świecie Motocykli, na pewno byla zielona i chyba jedna z pierwszych z taką małą lampą z tyłu itp :bigrazz: pozniej poszukam i zeskanuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 29 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2007 Tak była, ale według mnie była do WSKa ze świdnika przemalowana na WFMke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poll Opublikowano 30 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 Zgadzam się że ta zielona z gazety to tam pierwsza wsk/wfm ze Świdnika bo tez gdzieś mam ten artykuł.A tak poza tym dzięki za namiary na to forum, tam znalazłem bardzo dużo ciekawych zdjęć i informacji na mój temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Redskin Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 witammam wsk z 57r,wyglada jak wfm - poszukuję do niej śrób/tulejek czy czego tam nada aby przykręcić przednie koło do zawieszenia (oska w kole jest),pozdroredu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WFM_PL Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Na allegro teraz jest cały komplecik za 18zł. Wpisz WFM w wyszukiwarce i na pewno znajdziesz ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.