wueska Opublikowano 30 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 zaraz to ja wybuchne! niedawno był temat i wcale taki drogi nie jest !! w całosci z zeliwa wykonuje sie bardzo podobnie. Było wyjasnione co to nikasil, straciłem na to swój czas i pieniadze na parenaście telefonów, ksiazek, kserówek itp. zeby sie wkońcu dowiedzieć czym jest to czym wszyscy mechanicy 2t tak sie podniecaja;]Opisane sa też inne konstrukcje nowoczyesnych cylidrów;] Cylidrów aluminiowych z tuleja żeliwna tez jest kilka odmian;] i nie ma potrzeb rozpisywania sie na ich temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 30 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2007 No czyli temat zakonczony, wsadzaj byle gówno i śmigaj:] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiewiór1971 Opublikowano 19 godzin temu Udostępnij Opublikowano 19 godzin temu Panowie od początku nikasil i inne powłoki np ceramiczne mają dwie zalety -większy poślizg i możliwość odbierania ciepła . Mają też wady np kruchość powłoki. żeliwo jest trwałe i świetnie odbiera ciepło - ale ma wagę nie do przyjęcia w nowych konstrukcjach ponadto odlew wbrew pozorom obarczony jest restrykcjami wpływającymi na mikro pęknięcia. aluminium jest lekkie i stosunkowo proste w obróbcze (cnc itd)- ale nie lubi tarcia i miejscowego przegrzania stąd tuleje rozkładające ciepło na równomierną powierzchnie i separujące od tarcia. Ktoś powie nieprawda są silniki wyczynowe aluminiowe bez nikasilu i ceramiki i to też prawda bo są takie konstrukcje z specjalnymi dodatkami do stopu i utwardzaną cieplnie wewnętrzną powierzchnią tylko , że stosuje się je w super sporcie i wymienia po każdym wyścigu a ich koszt.....uuuu.. sorki za ten wykład bo i tak wszystko sprowadza się do kasy na żeliwnym cylindrze niektóre konstrukcje robiły po kilka milionów kilometrów volvo lexus . A teraz mamy epokę gównolitu nawet w bmw zmiany konstrukcyjne prowadzą do wprowadzania hiper lekkich konstrukcji z aluminium nikasilu i gównolitu i mamy silnik 1.5 180 koni o wadze połowy tego z lat 90-tych, który przy 150 tysiącach poprosi o nowe sprzęgło 2-gi zestaw rozrządu a przy 300 ulegnie samo bio degradacji. pozdrawiam Kolegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.