Skocz do zawartości

wymiana paska rozrzadu volvo 440


Unek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

czy ktoś jest w posiadaniu manuala do volvo 440 lub udzieli mi kilku fachowych porad w temacie wymiany paska rozrzadu? Na co zwrócić uwagę jak sprawdzić czy pasek po wymianie jest wlasciwie napięty? Silnik mojego volvusia to 1.8 benzyna oznaczenie 18BU. Jest 8 zaworowy. Będe wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i rady.

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koszt wymiany w warsztacie to ok 450zl. z tego same czesci to prawie 400. nie warto samemu sie za to brac . oprócz paska musisz jeszcze sprawdzic stan rolek,napinacza. robie swoje auta sam ,ale do tego sie nie zabieram. mam volvo 460 1.8 i tyle mnie ta operacja kosztowala. w jeepie mam lancuch wiec mam spokój

powodzenia

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=31748f3b3fd10750

 

 

Krótki opis:

 

Demontaż:

- Zdjąć pokrywę silnika 

- Zdjąć płytę pompy układu wspomagania kierownicy 

- Wyjąć paski karbowane 

- Zdjąć pokrywę paska rozrządu 

- Dopasować oznaczenia na zespole rozrządu

- Wyjąć korek przy rurce prętowego wskaźnika poziomu 

- Unieruchomić silnik poprzez umieszczenie zawleczki w otworze wału korbowego -8mm

- Zdemontować koło pasowe wału korbowego 

- Obluzować naprężacz 

- Wymontować pasek rozrządu

 

Instalacja do 1988:

- Sprawdzić oznaczenia rozrządu 

- Przymocować pasek rozrządu 

- Obracać naprężacz mimośrodowy aby wyregulować naprężenie paska rozrządu 

- Sprawdzić naprężenie przy pomocy miernika naprężenia 9995434, 9995435fig.1

- Naprężenie jest ustawione, kiedy miernik naprężenia wskazuje wartość równą: 7.5mm

- Wyjąć kołek zabezpieczający 

- Obrócić silnik ręcznie o 2 obroty 

- Ponownie sprawdzić oznaczenia rozrządu i naprężenie 

- Ponownie zamontować wszystkie pozostałe części w kolejności odwrotnej do demontażu 

 

począwszy od 1988 

- Sprawdzić oznaczenia rozrządu 

- Przymocować pasek rozrządu 

- Przekręcić dużą śrubę aby naprężyć pasek rozrządu Fig1

- Sprawdzić naprężenie przy pomocy miernika naprężenia 9995434, 9995435 fig.2

- Naprężenie jest ustawione, kiedy miernik naprężenia wskazuje wartość równą: 7.5mm

- Wyjąć kołek zabezpieczający 

- Obrócić silnik ręcznie o 2 obroty 

- Ponownie sprawdzić oznaczenia rozrządu i naprężenie 

- Ponownie zamontować wszystkie pozostałe części w kolejności odwrotnej do demontażu 

 

Ustawienia momentu obrotowego:

- Koło pasowe wału korbowego: 95 Nm

 

Przyrządy specjalne:

- Miernik naprężenia:9995434, 9995435

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dream podałeś mu czystą teorie z której nie będzie nic wiedział.

bierzesz ściągasz wszystkie paski tzn alternatora,jeśli jest wspomagania to też, następnie wiadomo trzeba sie dokopać do rozrządu czyli demontujesz wszystko co ci przeszkadza tylko pamiętaj jak ma to później być :icon_mrgreen: najgorsze do odkręcenia jest koło pasowe, zazwyczaj w samnochodach można jest zablowkować o kolo zamachowe jakąś łyżką kątową itp. jak to odkręcisz i widzisz jkuż cały rozrząd to ustawiasz pierwszy tłok w GMP powinien wtedy na kole pasowym być znak i patrysz na wałek rozrzadu czy tam też się pokrywają znaki (powinny być jakieś kropki,kreski itp.)

jak masz to wszystko ustawione to popuszczasz napinacz i ściagasz pasek.

Najlepiej rozrząd wymieniać cały razem z rolkami,napinaczem.

Pasek dobrzenapięty po założeniu w silniku benzynowym powinien dać sie obrócić w ręku o 90 st.

Jak już założysz pasek to kilka razy obraasz wałem ale kluczem żeby zobaczyć czu rpzrzad nie blokuje.Jeśli wszystko jest ok to składasz śmigasz i cieszysz sie z zaoszczędzonych pieniędzy ale powiem szczerze że jak nie bardzo wiesz jak sie za to zabrać lub boisz sie tego to nie radze bo z rozrządem nie ma żartów jeden drobny błąd i koszta lecą w tysiące złotych :/

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dawid482 dokładnie, wyłożyłem teorię prosto z INFO-TECHa :lalag: . Teorię też trzeba znać aby zacząć zabawę w mechanika :icon_twisted: . Ty opisałeś całą procedurę oczyma mechanika zaprawionego w boju i to powinno pomóc @Unek w samodzielnej wymianie paska. Także powodzenia @Unek i napisz jak Ci to poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki piękne za porady. NIe jest to pierwsza wymiana więc poszło w zasadzie gładko- w zasadzie bo robiłem to bez kanału wykorzystujac jedynie ukształtowanie terenu koło garażu. Auto jezdzi i jest ok. Problematyczne dla mnie bylo jak sprawdzić napięcie paska(bez narzedzia) ale tu dzieki za podpowiedz z obrotem o 90 stopni. Jeszcze raz dzieki .

z tego co widzialem pod spodem czeka mnie jeszcze wymiana oslony przegubu wew. lewej strony bo poci sie olejem ale tam jest jakis uszczelniacz a nie tylko sama oslona gumowa i najpierw musze wszystkie klamoty zakupic. tak to niestety jest jak sie nie ma serwisówki.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...