xlukasz6 Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 Witam kumpel niedawno mkupił sobie wlasnie taki skuterek gilerew stalker. po 3 godzinkach jezdzenia iskra po zgaszeniu skuterka znikła. no wiec zawiozl do jakiegos mechanika i po 2 tygodniach naprawy znbowu bylo ok. i znowu pojezdzil troche ok 1 dzien i znowu cos siadlo. zawiozl znowu do jakiegosa mechanika i wymioenil mu modul taki czerwony niedaleko cylindra. i znowu to samo pojezdzil dzien i siadlo. wiec prosze o pomoc. co waszym zdaniem to moze byc??? moze ktos mial juz taki problem w tym lub innym skuterku. co moze byc tego przyczyna??? prosze o odpowiedz. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 19 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2007 ciezko bedzie powiedziec cokolwiek tak na odleglosc. mozliwe, ze poprzepalal sie po prostu przewod wysokiego napiecia, badz nie ma prawidlowego styku z fajka.mozliwe, ze przerwany jest ktorys z przewodow od modulu zaplonowego. mozliwe, ze nawalil sam modul zaplonowy. to cos czerwonego to moze byc cewka indukcyjna, modul zaplonowy, musisz opisac dokladniej to co bylo wymienione. czy bylo np. na 6 kabli zasilane, czy tez moze na dwa male i jeden duzy, czy tez moze jeszcze cos innego. watpie zeby ktos poradzil ci slusznie, ciezko mowic tak na odleglosc, choc mozliwe ze ktos trafi celnie. przyczyn moze byc wiele. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 Szukaj od końca czyli od swiecy.Wyjmij świecę z głowicy, załóż bna fajkę dotknij masą do cylindra i zobacz czy jest iskra przy odpalaniu.Dalej odkręć fajkę (to sie odkreca jak zwykłą nakrętke ze śruby) z kabla WN, dotknij palcem i sprobuj "odpalić", jak nie wali po paluchach, trzeba szukać przyczyny po stronie niskiego napięcia czyli przed cewką. Sprawdz czy sygnał jest na przewodzie idącym do cewki/modułu (ja mam w RG cewko-moduł w jednym). Sygnał ten ma niskie napięce (12V), także jego obecność można sprawdzic tylko woltomierzem (przełącz na zakres AC). Jak nadal niema, to trzeba zdjąć dekiel magneta, pewnie magneto i zobaczyć co się dzieje przy impulsatorze. Po zdjęciu magneta niema już możliwości sprawdzenia czy jest iskra, dlatego jedyna metoda to podstawić działąjący zapłon. To tyle samgo sprawdzania, a uszkodzenia bym się spodziewał w skorodowanym styku, przetartym kablu, czasem zdarza się, że żyła kabla pęka prz samym konektorze a izolacja zostaje cała. I niewidać żeby coś było nietak, a kabel nie przewodzi prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysnik363 Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 Mam podobny problem w peugeot sv Gdy stoi w słoncu to po krótkim czasie zanika iskra. Tak samo sie dzieje gdy sie trochu zgrzeje to po wyłączeniu i odczekaniu tez zanika iskra. Jest to trochu uciążliwe. Czasami sie tak nie dzieje. po pewnym czasie iskra spowrotem powraca. Czasami czeba dłuzej czekac a czasami wystarczy kilkadziesiąt kopnięć ze startera nożnego. Czemu sie tak dzieje ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.