Skocz do zawartości

gilera stalker (skuter)


xlukasz6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

kumpel niedawno mkupił sobie wlasnie taki skuterek gilerew stalker. po 3 godzinkach jezdzenia iskra po zgaszeniu skuterka znikła. no wiec zawiozl do jakiegos mechanika i po 2 tygodniach naprawy znbowu bylo ok. i znowu pojezdzil troche ok 1 dzien i znowu cos siadlo. zawiozl znowu do jakiegosa mechanika i wymioenil mu modul taki czerwony niedaleko cylindra. i znowu to samo pojezdzil dzien i siadlo. wiec prosze o pomoc. co waszym zdaniem to moze byc??? moze ktos mial juz taki problem w tym lub innym skuterku. co moze byc tego przyczyna??? prosze o odpowiedz.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciezko bedzie powiedziec cokolwiek tak na odleglosc.

 

mozliwe, ze poprzepalal sie po prostu przewod wysokiego napiecia, badz nie ma prawidlowego styku z fajka.

mozliwe, ze przerwany jest ktorys z przewodow od modulu zaplonowego. mozliwe, ze nawalil sam modul zaplonowy.

 

to cos czerwonego to moze byc cewka indukcyjna, modul zaplonowy,

musisz opisac dokladniej to co bylo wymienione. czy bylo np. na 6 kabli zasilane, czy tez moze na dwa male i jeden duzy, czy tez moze jeszcze cos innego.

 

watpie zeby ktos poradzil ci slusznie, ciezko mowic tak na odleglosc, choc mozliwe ze ktos trafi celnie. przyczyn moze byc wiele.

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj od końca czyli od swiecy.

Wyjmij świecę z głowicy, załóż bna fajkę dotknij masą do cylindra i zobacz czy jest iskra przy odpalaniu.

Dalej odkręć fajkę (to sie odkreca jak zwykłą nakrętke ze śruby) z kabla WN, dotknij palcem i sprobuj "odpalić", jak nie wali po paluchach, trzeba szukać przyczyny po stronie niskiego napięcia czyli przed cewką. Sprawdz czy sygnał jest na przewodzie idącym do cewki/modułu (ja mam w RG cewko-moduł w jednym). Sygnał ten ma niskie napięce (12V), także jego obecność można sprawdzic tylko woltomierzem (przełącz na zakres AC).

 

Jak nadal niema, to trzeba zdjąć dekiel magneta, pewnie magneto i zobaczyć co się dzieje przy impulsatorze. Po zdjęciu magneta niema już możliwości sprawdzenia czy jest iskra, dlatego jedyna metoda to podstawić działąjący zapłon.

 

To tyle samgo sprawdzania, a uszkodzenia bym się spodziewał w skorodowanym styku, przetartym kablu, czasem zdarza się, że żyła kabla pęka prz samym konektorze a izolacja zostaje cała. I niewidać żeby coś było nietak, a kabel nie przewodzi prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem w peugeot sv Gdy stoi w słoncu to po krótkim czasie zanika iskra. Tak samo sie dzieje gdy sie trochu zgrzeje to po wyłączeniu i odczekaniu tez zanika iskra. Jest to trochu uciążliwe. Czasami sie tak nie dzieje. po pewnym czasie iskra spowrotem powraca. Czasami czeba dłuzej czekac a czasami wystarczy kilkadziesiąt kopnięć ze startera nożnego.

 

Czemu sie tak dzieje ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...