Skocz do zawartości

]tech] problemy zukladem chlodzenia


zbyszekwww
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem. Moto to Aprilia pegaso 650 model z 2001r.

Kiedys podczas jakiegos grzebania ze sprzeglem bylem zmuszoiny do zdjecia

lewej kapy silnika i razem z tym rozebralem pompe od cieczy chlodzacej.

 

mam takie objawy nalewam do pelna plyny w chlodnicy, ilosc plynu z

biorniczku wyrownawczym jest ok.

Po odpaleniuy moto i przejechaniu kilku km zaczyna wypluwac plyn poprzez

przelew z zbiorniczka wyrownawczego i to do tego stopnia ze po porzadnym

zagrzaniu jak juz wyleci co wyleciec mialo to zostaje plynu w chlodnicy

tylko tak z 1/4

 

Dlaczego tak sie dzieje? co jest nie tak?

 

 

Uklad wyglada mniejwiecej tak: korek od chlodnicy zawiera wezyk ktory

biegnie do zbiorniczka wyrownawczego ktory jest nizej niz chlodnica, wezyk

ten wchodzi od dolu zbiorniczka wyrownawczego. Korek od chlodnicy zawiera

jakis tam zaworek ktory puszcza dopiero pod wiekszym cicnieniem.

 

Moze przy tym rozbieraniu zalozylem wirnik od pompki w druga strone i przez

to ten kolopot?? Prsze o pomoc

 

 

 

Zbyszekwww

 

Yamaha DT 80ccm

Honda NSR 125r

Kawasaki GPZ 1100 horizont

Aprilia PEgaso 650 Garda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz powietrze w układzie.. Po zalaniu nowym płynem potrząśnij troche moto żeby wszedzie weszło.. Zapal silnik zeby pochodził z dwie minuty(nie za długo bo sie oparzysz), po czym odkręć korek w chłodnicy i zobacz poziom, wtedy bedziesz musial dolac bo sie troche odpowietrzy.. Znowu zapal silnik i przejedz sie troche ale tylko troche,.. poczekaj az troche ostygnie i znowu zobacz poziom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem nowe i chyba dosc nie ciekawe objawy minowicie przy odpalonym

silniku jak odkrece korek to tak wali do gory woda az wszystko wyleci i nie

ma nic, a znowu jak zakrece kore(korek trzyma dobbrze) to zaczyna mi leciec

bialy dymek z wydechu.

 

co to sugeruje ? bo ja chyba niestety wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ello

 

nie chce Cię matrwić, ale b. zblizone objawy daje uszkodzona uszczelka pod głowicą....

 

Jak zalejesz chłodziwem i zakręcisz korek wlewu, to czy przy pracujacym silniku widzisz bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym?

Jeśli tak - podjedż do jakiej ASO (może być samochodowa) i niech Ci miernikiem sprawdzą czy te bombelki to spaliny - wtedy 100 % uszczelka pod głowicą.

 

powodzenia i daj znac

 

jk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...