arczimi Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Mam pytanko..:)Ma m VT750 C2 z 2003 roku.Zauważyłem(od początku) czyli jakieś 3 miesiące,że dźwignia zmiany biegów ma dość duży luz w poziomie.Szukałem śruby aby dokręcić ramię...ale niestety nic takiego nie znalazłem.Czy to jest normalne. Na dodatek na ogół mam tak,że jak dojeżdżając do skrzyzowania i wrzucając biegi od "5" w dół jadąc na wcisniętym sprzęgle-luzie dany bieg wskoczy tak jakby do połowy i nic.Dopiero jak puszczę dźwignię sprzęgła to z trzaskiem wskakuje żądany bieg.Może za wysoko ustawione sprzęgło albo ten luz ramienia zmiany biegów to powoduje?.Miałem kiedyś MZ:) i inne tego pokroju motocykle i nie było problemu ze schodzeniem z biegami w dół na wciśniętym sprzęgle.Jak to u Was wygląda.Proszę o sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kjujik Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Mam pytanko..:)Ma m VT750 C2 z 2003 roku.Zauważyłem(od początku) czyli jakieś 3 miesiące,że dźwignia zmiany biegów ma dość duży luz w poziomie.Szukałem śruby aby dokręcić ramię...ale niestety nic takiego nie znalazłem.Czy to jest normalne. Na dodatek na ogół mam tak,że jak dojeżdżając do skrzyzowania i wrzucając biegi od "5" w dół jadąc na wcisniętym sprzęgle-luzie dany bieg wskoczy tak jakby do połowy i nic.Dopiero jak puszczę dźwignię sprzęgła to z trzaskiem wskakuje żądany bieg.Może za wysoko ustawione sprzęgło albo ten luz ramienia zmiany biegów to powoduje?.Miałem kiedyś MZ:) i inne tego pokroju motocykle i nie było problemu ze schodzeniem z biegami w dół na wciśniętym sprzęgle.Jak to u Was wygląda.Proszę o sugestie.Stosujesz międzygaz (czy jak kto woli - przegazówkę) ? Poczytajo tym, moim zdaniem tutaj leży przyczyna. PozdrawiamKjujik Cytuj Od urodzenia skazany na sukces, a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,to w przyszlosci takze na wiezienie. :bigrazz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 (edytowane) Mam to samo w swoim Dragu i za cholere nie ma zadnej regulacji tego luzu :crossy: Biegi zrzucam ze sprzeglem do jedynki a jak juz prawie stoje to wtedy delikatnie, cyk do gory na luz.Przegazówka tylko wtedy kiedy wiem ze nie zatrzymam sie tylko trzeba zrzucic do dwojki i juz jechac :D Jest jeszcze jedna rada - przy wrzucaniu/zrzucaniu biegow lekko dzwignie przytrzymac butem aby bieg dokladnie wskoczyl. :P Edytowane 29 Sierpnia 2007 przez majkelpl Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kjujik Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 ---ciach---Jest jeszcze jedna rada - przy wrzucaniu/zrzucaniu biegow lekko dzwignie przytrzymac butem aby bieg dokladnie wskoczyl. :lalag:Dokładnie !!! To samo mówi Najspokojniejszy Instruktor we Wsi alias Tomek Kulik...noga zaczna i noga kończy. :buttrock: PozdrawiamKjujik Cytuj Od urodzenia skazany na sukces, a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,to w przyszlosci takze na wiezienie. :bigrazz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczimi Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 (edytowane) Istotnie,,,,przegazówki nie używam.. bo zdania w tym temacie są podzielone.. ale cóż spróbuję. Co do przytrzymania dźwigni to stosuję się do tego .Ale niestety .. Jak zrzucam biegi w trakcie jazdy jest ok..ale jak chce na luzie (sprzęgle) zejść do Neutrala to wtedy zaczynają się klocki..na początku było o.k . Teraz trochę się pochrzaniło bo nie zawsze tak sie dzieje..Jeszcze jedno pytanko: czy 5 bieg u Was też ma taki krótki skok?I czy czasami też tak jakby wchodził na dwa razy...Nie wiem czy przypadkiem w tym wszystkim wina nie leży po stronie tej luźnej dźwigni.. Widzę,że u Was wrzucanie biegów to też nie jest taka prosta sprawa.. ciekawe dlaczego. W motocyklach za ponad 20-30 tyś skrzynia powinna być idealna.. a tu jakieś trzaśnięcia na pierwszym biegu,konieczność stosowania przegazówk itd... Edytowane 29 Sierpnia 2007 przez arczimi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kjujik Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 ---ciach--- W motocyklach za ponad 20-30 tyś skrzynia powinna być idealna.. a tu jakieś trzaśnięcia na pierwszym biegu,konieczność stosowania przegazówk itd... :wink: :) :notworthy: Kup skuter :buttrock: :lalag: :evil: PozdrawiamKjujik Cytuj Od urodzenia skazany na sukces, a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,to w przyszlosci takze na wiezienie. :bigrazz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Widzę,że u Was wrzucanie biegów to też nie jest taka prosta sprawa.. ciekawe dlaczego. W motocyklach za ponad 20-30 tyś skrzynia powinna być idealna.. a tu jakieś trzaśnięcia na pierwszym biegu,konieczność stosowania przegazówk itd... Bo to wszystko zalezy, li tylko, od umiejetnosci wkladania biegow. :clap: Ja nie naleze do miszcza swiata :) we wtym pakiecie tematow, ale przeczytawszy spora ilosc info na ten temat ( uklony dla Tomka Kulika :biggrin: ) caly czas intensywnie nad tym pracuje i jest coraz lepiej :biggrin: Skrzynia biegow to zlozony mechanizm i trzeba umiejetnie sie z nia poslugiwac :buttrock: Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary kapuchan Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 W motocyklach za ponad 20-30 tyś skrzynia powinna być idealna.. a tu jakieś trzaśnięcia na pierwszym biegu,konieczność stosowania przegazówk itd... jak najbardziej podzielam Twoje zdanie ... i przyznam szczerze nigdy nie miałem takich problemów z Kawasaki o których piszecie (a jest to mój trzeci vn).pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczimi Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Kolego: Kjujik :icon_biggrin: Pusty śmiech mnie bierze jak czytam takie odpowiedzi jak twoja.. :biggrin: i jest to śmiech z Ciebie.Ale nie martw się,mnóstwo jest takich osób jak ty: takich których na ogół stać na odpowiedź typu kup sobie skuter,rower,motorower,hulajnoge,rolki,wóz drabiniasty itp..Może to jest sposób na życie aby kombinować z przegazówkami,dociskaniem do oporu dźwigni zmiany biegów itp.Może ma rację jeden z forumowiczów który pisze na forum(chińszczyzna),że jest sie prawdziwym facetem jak potrafi się wymieniać oleje,dokręcać śrubki,regulować zawory itd i tacy mężczyźni kupują chińskie motocykle.Widzisz.. ja rozebrałem na części pierwsze,dosłownie Junaka.Odrestaurowanie go zajęło mi rok.I nie uważam abym zrobił coś wielkiego czy abym był lepszy od innych bo rozebrałem motor i poskładałem go.Ale to nic. To była dla mnie nauka. A taka nauka,że już nigdy nie będę babrał się w pojazdach i to samochodach jak i motocyklach.Po to sprzedałem kiedyś malucha. Po prostu są ludzie których to nie bawi. A ja kupując motor uznanej marki Honda za 21 tyś zł liczę na to,że on będzie perfekcyjny. I nie będę musiał kombinowac jak poprawnie wrzucić bieg.. Bo ani w WSK,ani SHL,Junaku,Jawie ETZ 251 tego nie było. No a teraz kolego Kjujik napisz mi abym sobie kupił WSK.................................................. bo przecież takiej odpowiedzi od Ciebie oczekiwałem zakładając ten temat czyż nie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
van_han Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 (edytowane) arczimi - tylko musisz miec na uwadze ze skrzynia biegow w motocyklu jest inaczej zbudowana niz w samochodzie. "I nie będę musiał kombinowac jak poprawnie wrzucić bieg.. Bo ani w WSK,ani SHL,Junaku,Jawie ETZ 251 tego nie było." Nie bylo poniewaz tam sa inne przeciazenia w skrzyni. Ja osobiscie nie wiedzialem o tym ze powinno sie stosowac przygazowki i jezdzilem tak jak w samochodzie. Sprzeglo, zmiana biegu, puszczam sprzeglo. Prawda jest tak ze czasem wchodzilo to bez problemu czasem nie. Teraz stosuje przygazuwki przy schodzeniu biegami w dol i nie mam zadnych problemow, stukow, szarpania. Polecam ten temat http://forum.motocyklistow.pl/Przegazowka-...oly-t60804.html Wiele wyjasnia w sprawie poprawnej zmiany biegow Edytowane 29 Sierpnia 2007 przez van_han Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szafir Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 sprawdź także poziom oleju - ja zauważyłem, że jak jest niski poziom to nieraz jakiś bieg wyskoczy, ciężej wchodzą biegi, itp -chociaż niby jest wszystko OK. Redukuje się płynnie przy pewnej prędkości obrotowej - i dlatego poprzednicy pisali, żeby zrobić przygazówkę - zobaczysz różnicę, poza tym redukuj gdy moto dojeżdża, a nie przy jeździe na 5. wciskając hamulec i sprzęgło stajesz, a potem "depczesz" biegi.to samo ma się do zmiany w górę - jak się wyczuje silnik to można wciskać sprzęgło na 1 cm - taka specyfika japoni... Cytuj http://www.hdceleven.pl/index.php/pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kjujik Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 (edytowane) Kolego: Kjujik :icon_biggrin: Pusty śmiech mnie bierze jak czytam takie odpowiedzi jak twoja.. :biggrin: i jest to śmiech z Ciebie.Ale nie martw się,mnóstwo jest takich osób jak ty: takich których na ogół stać na odpowiedź typu kup sobie skuter,rower,motorower,hulajnoge,rolki,wóz drabiniasty itp..Może to jest sposób na życie aby kombinować z przegazówkami,dociskaniem do oporu dźwigni zmiany biegów itp.---ciach---No a teraz kolego Kjujik napisz mi abym sobie kupił WSK.................................................. bo przecież takiej odpowiedzi od Ciebie oczekiwałem zakładając ten temat czyż nie??Śmiej się - śmiech to zdrowie. Może kiedyś, gdy wiele czasu upłynie a wiele wódki zostanie wypite, może, może zrozumiesz po co jest przegazówka, technika zmiany biegów lub przeciwskręt.Oby nie za późno ... szkoda sprzęta jeśli się nie nauczysz.Żart nie został odebrany jako żart, ubolewam ale wiesz ... mnóstwo takich jest, takich jak Ty co wiedzą lepiej i nie chcą kombinować. Zwykle powyżej pewnej liczby postów ubywa im pewności siebie. O ile dożyją i nie zabiją się lub nie zarżną motocykla.WSK kupić ? Dlaczego nie ? To piękny motocykl.A co do zakładania tematu ... było poczytać o technice jazdy zamiast brzydkie bąki puszczać i obrażać kogoś kto chce świeżakowi pomóc.Moja wina ale ... przywykszy. Kjujik Edytowane 29 Sierpnia 2007 przez Kjujik Cytuj Od urodzenia skazany na sukces, a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,to w przyszlosci takze na wiezienie. :bigrazz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arczimi Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 (edytowane) No cóż od 15 lat jeżdżę motocyklami... na razie żyję i mam sie dobrze.. i mam nadzieję ,że tak zostanie.Następnie widzisz nie wiem lepiej.Dlatego zakładam temat i pytam. Nie wiem gdzie wyczystałeś albo znalazłeś ledwie intonacje mojej zarozumiałości. :icon_twisted: ale niech Ci będzie ,że jestem przemądrzały...przeczytaj jeszcze raz moje słowa-uważnie.Pewności od czasu jak kupiłem ten motocykl nie miałem i nie mam nadal.Mam szacunek do życia i pojazdu. Wiesz co tpo jest cywilna odwaga? Siadłem na drag stara kolegi..i postanowiłem pożyczyć przyczepkę i po mojego sprzęta pojechać samochodem.A chciałem nim wracać 350 km do domu...Nie wiem też czy temat tez jest "brzydkim bąkiem" ponieważ ludzie udzielają się pisząc posty-pomagając, a o tym głównie na forum chodzi. Gdyby każdy tak uważał jak ty to nie było by odpowiedzi.. Więcej-po co się w ogóle odzywałeś??? Wracając do konkretów: oleju mam nawet aż nadto .Tak mi sie wydaje.Jak motocykl stoi oparty na stopce to poziom jest powyżej max.. to pewnie też niedobrze.Zauważyłem też ,że normalnie biegi wchodzą w trakcie jazdy :banghead: Jeżeli taka jest konieczność nauczę się jeździć z przegazówką,ale.........................................wkurza mnie to,że tak musi być.Konstruktor tak powinien przerobić temat aby zwykły szary użytkownik nie musiał kombinowac tracąc przy okazji pieniądze na paluszki.. :D Alkoholu rzadko mi się zdarza używać więc pieniędzy na niego nie przeliczam:) :Pvan han dzięki za linka,poczytam w wolnej chwili. Edytowane 29 Sierpnia 2007 przez arczimi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amfm Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 "...Widzę,że u Was wrzucanie biegów to też nie jest taka prosta sprawa.. ciekawe dlaczego. W motocyklach za ponad 20-30 tyś skrzynia powinna być idealna.. a tu jakieś trzaśnięcia na pierwszym biegu,konieczność stosowania przegazówk itd..." Kolego, przegazówka nie jest niczym nienormalnym. Może w krainie dwóch kółek jestem jeszcze świeżakiem, bo ostatni raz jeździłem wiele lat temu wspomnianą już MZ-tką, ale w świecie wielkich ciężarówek to standard, również tych za grubo ponad 100 tys. Więc jak widzisz cena sprzętu nie ma tu najmniejszego znaczenia. Albo kupujesz coś co wymaga trochę innej techniki prowadzenia albo faktycznie kupujesz skuter i masz spokój z biegami. Pozdrawiam :icon_twisted: Cytuj http://www.dywizjonpoludnie.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kjujik Opublikowano 29 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2007 No cóż od 15 lat jeżdżę motocyklami... na razie żyję i mam sie dobrze.. i mam nadzieję ,że tak zostanie.---ciach---Zauważyłem też ,że normalnie biegi wchodzą w trakcie jazdy :biggrin: Jeżeli taka jest konieczność nauczę się jeździć z przegazówką,ale.........................................wkurza mnie to,że tak musi być.Konstruktor tak powinien przerobić temat aby zwykły szary użytkownik nie musiał kombinowac tracąc przy okazji pieniądze na paluszki.. :bigrazz:No cóż ... 15 lat. To mówi wszystko.Stary użytkownik motocykla.Przepraszam za wszystko i juz milczę. Kjujik Cytuj Od urodzenia skazany na sukces, a jesli teza o zaostrzaniu sie walki klasowej w miare postepu socjalizmu jest prawdziwa,to w przyszlosci takze na wiezienie. :bigrazz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.