bartek1991 Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 W czerwcu 2005 roku znalazłem w największym rodzimym portalu aukcyjnym niebywałą ofertę. Ktoś postanowił sprzedać motorower ZÜNDAPP. Wtedy nie znałem tej firmy i poszukiwałem raczej czego typu Simson, wiadomo człowiek młody to i głupi. Jako, że mieszkam w warszawie a sprzedający był z niedalekich okolic postanowiłem jednak pojechać na miejsce i sprawdzić. Na typowej działce rekreacyjnej z początku lat 80' znajdowało się prawdziwe cudo. Po dogadaniu się z właścicielem zakupiłem mój drugi motor (motorower). Niestety, żeby nie było tak pięknie był on niesprawny. Poprzedni właściciel nie dodał oleju do benzyny i zatarł silnik. Na początku myślałem, że nie będzie to za duży problem i jakieś części kupie w sklepie. Niestety życie brutalnie i szybko skorygowało mój plan. Do tego motoru nie można kupić żadnych części, więc trzeba było kombinować inaczej. Na szczęście w naszym kraju są jeszcze specjaliści, którzy potrafią odlać tłok na zamówienie i wstawić nową tuleje do silnika. Po jakichś 2 tygodniach motor był już sprawny. Przejeździłem do końca sezonu mimo wielu problemów z elektroniką. Na zimę postanowiłem zrobić kapitalny remont. więc wymienione zostały wszystkie łożyska (w silniku i w kołach), założyłem nowy łańcuch, opony, został także położony nowy lakier i oddałem elementy do chromowania. ZÜNDAPP nabrał wyglądu lecz nie zniknęły problemy z zapłonem, które wyelminowało dopiero zakupienie innego silnika C 50 z 81' roku (oczywiście cudem trafiony za śmieszne pieniądze na tym samym portalu aukcyjnym). Niestety silnik ten jest mocno zablokowany (ponad 2 krotnie mniejszy przepływ mieszanki niż w starym silniku), więc prawdopodobnie w najbliższych dniach wrócę do starego silnika z nowym aparatem zapłonowym.Obecnie przydałoby się jeszcze oddać do chromowania zbiornik paliwa i klosz przedniej lampy. Doprowadzenie go do obecnego stanu kosztowało mnie wiele czasu i cierpliwości, ale nie da się ukryć, że sprawiło mi olbrzymią satysfakcję. Motocykl ten jest absolutnie unikatowy i niepowtarzalny. Polecam wszystkim. Zdjęciahttp://polskajazda.pl/Motocykle/Zundapp/KS,50/13746 http://www.bikepics.com/members/bartek91/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 kurcze śliczna maszyna;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2007 Gratuluje pieknej maszyny, naprawde unikatowy wyglad... :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubert-Moto Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Piękna maszyna. :crossy: Powiem Ci w sekrecie jak zwiększyć moc tego nowszego silnika :crossy: Kup tłok od rometa po IV szlifie i załóż. Pasuje prawie idealnie, tylko musisz dociąć deczko grubszą uszczelkę pod głowicę. Efekt: z jedynki bez problemu postawisz na gumę (oczywiście nie namawiam Ciędo tego tym świetnym motocyklem, tylko podaję przykład), a po zmianie przełożenia pociśnie koło 70km/h :)Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.