Skocz do zawartości

zawieszenie upsite down czym sie rózni od normalnego??


Gość kamis-a
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

tak odczuwa

 

usd : sztywniejsze, mniej podatne na skręcanie, cięższe, wymaga większej siły do działania, duży skok

 

konwencjonalne : bardziej podatne na skręcanie, wymaga stosowania dużych średnic lagi dla zapewnienia sztywności w przypadku dużego skoku, bardziej czułe, mniejsza siła do poruszenia

 

 

 

jak znajde artykuł z ŚM to wrzuce .

 

 

P.S.

Szukałem z ciekawości na necie i nie znalazłem nic o tym :icon_mrgreen:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USD jest tak samo sztywne i podatne na skręcanie jak klasycznie. Co za różnica, zawias to zawias.

Tak samo pisanie że wymaga większej siły i duży skok.

To wszystko kwestia ustawień sprężyn itp. a nie typu zawieszenia.

 

Tutaj chodzi raczej o zmniejszenie masy resorownej - mniejsza bezwładność koła.

To coś jak tylny wahacz stalowy-aluminiowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym zastanawiałem, nie jeździłem na moto z USD ale dla mnie to jest kolejny bajerek, nowa moda. Przecież na początku lat 90 Suzuki RM 125 wychodziły z USD potem jeśli się nie mylę ok 1997 montowano do nich klasyczne amory, potem znowu upsy, podobnie w KTM'ach.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

USD jest tak samo sztywne i podatne na skręcanie jak klasycznie. Co za różnica, zawias to zawias.

Tak samo pisanie że wymaga większej siły i duży skok.

To wszystko kwestia ustawień sprężyn itp. a nie typu zawieszenia.

 

Tutaj chodzi raczej o zmniejszenie masy resorownej - mniejsza bezwładność koła.

To coś jak tylny wahacz stalowy-aluminiowy.

 

No nie zgodzę się z tobą .. Moim zdaniem jest logiczne że w USD daje możliwości większego skoku... w USD laga może ci się schować w goleń jeszcze za dolną półką ... a w klasycznym zawieszeniu goleń nie może wyjść powyżej dolnej półki bo po prostu w nią uderzy :notworthy: (aby temu trochę zaradzić w dużej ilości klasycznych zawieszek goleń "wisi" poniżej osi koła)

 

Zgodzę się natomiast co do masy resorowanej. W USD masa nieresorowana jest większa niż w klasycznym zawiasie....

 

Jeśli chodzi o zależność średnica/sztywność to coś w tym jest wystarczy spojrzeć na klasyczne zawieszenia w full'ach gdzie średnice lag mają po 50 mm i więcej, USD natomias 43 mm w starszych moto o teraz to chyba około 48 mm (?)

 

PS. To tylko moja teoria, jeśli plote głupoty prosze mnie poprawić ...

 

Pozdrawiam Wojtek

Edytowane przez kover
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ci powiem tak jezdzilem Moto na zwyklym zawieszeniu i na USD skakalem na tym i na tym wiec przy malych hopkach nie ma zbyt duzej roznicy ale jak juz zaczynaja sie wyzsze loty to zwykla zawiecha "dobija" i nie jest to super przyjemne. A na USD jak spadniesz to jak piorko jakies czy cos idealnie sie moto zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ci powiem tak jezdzilem Moto na zwyklym zawieszeniu i na USD skakalem na tym i na tym wiec przy malych hopkach nie ma zbyt duzej roznicy ale jak juz zaczynaja sie wyzsze loty to zwykla zawiecha "dobija" i nie jest to super przyjemne. A na USD jak spadniesz to jak piorko jakies czy cos idealnie sie moto zachowuje.

 

A ja ci powiem że nie ma co takich głupich porównań robić. Nie można jednoznacznie powiedzieć że USD jest jedynym słusznym rozwiązaniem .... Zasada jest prosta: Lepsze dobre klasyczne zawieszenie niż gówniane USD ( gówniane w sensie kiepskie ;] ). Jednak IMHO USD jest bardziej przyszłościowym rozwiązaniem ....

 

Pozdrawiam Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ci powiem że nie ma co takich głupich porównań robić. Nie można jednoznacznie powiedzieć że USD jest jedynym słusznym rozwiązaniem .... Zasada jest prosta: Lepsze dobre klasyczne zawieszenie niż gówniane USD ( gówniane w sensie kiepskie ;] ). Jednak IMHO USD jest bardziej przyszłościowym rozwiązaniem ....

 

Pozdrawiam Wojtek

 

Zapomnialem dodac ze to moje odczucie. Według mnie tak jest

Edytowane przez radzio99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnialem dodac ze to moje odczucie. Według mnie tak jest

 

Wcale temu nie zaprzeczam ... Tylko nie podałeś co to były za sprzęty a prawdopodobnie były to 2 zupełnie różne :]. Nie powiesz mi chyba że w RM czy SX na klasycznym zawieszeniu zawias bardziej dobija przy skokach niż np. w RX'ie gdzie jest USD :]. Może i sie czepiam ale jakoś ugryzło mnie stwierdzenie że zwykłe zawieszenie to badziewie.

 

Mnie także interesuje dlaczego w 2 poł. lat 90 zrezygnowano z montowania USD w sprzętach typu RM, SX.

 

PS. Skończmy to bezsensowne gadanie i może by jeszcze ktoś wymienił "+" i "-" tych konstrukcji, co głównie zaważyło na o tym że USD jest montowane w większości wyczynowych sprzętów (oprócz tego że USD jest ładniejsze :crossy:)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez kover
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz tego że USD jest ładniejsze

 

 

 

mnie bardziej pasi takie jak w xr i drz :clap: , drz z 07 w porównaniu do exc z 00 ma zajebiste zawieszenie, ktm się chowa :)

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...