Gab. Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Witam!Jak w temacie. Mam problem ze skrzynią biegów z Dniepra (ze wstecznym) w MW 750. Przełożyłem ją (kupiona jako nowa), założyłem nowe sprzęgło i już nie wiem co mam robić. Otóż sprzęgło ładnie wysprzęgla (z wciśniętym sprzęgłem kopniak chodzi luźno, sprzęgło działa w całym zakresie) ale nie sposób wbić biegów. Tzn-wciskam sprzęgło, wrzucam dowolny bieg, naciskam na kopniak ( z cały czas wciśniętym sprzęgłem) i silnik ciągnie. Na zapalonym silniku to samo-jeden zgrzyt i nie ma szans na wbicie biegu. Już po raz czwarty wywalam silni ze skrzynią, zmieniam tarcze, zakładam stare sprzęgło i non stop to samo. Powoli tracę cierpliwość. Gdzie może być błąd? PO tylu sprawdzeniach na myśl przychodzi mi jedno-problem może tkwić w samej skrzyni. Spróbuję założyć oryginał (krótka skrzynia bez wstecznego). Może macie jakieś sugestie?Przecież nie ma problemu ze zgraniem silnika 750 ze skrzynią dnieprowską. Jaka może być przyczyna moich problemów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 No a jak wlaczysz bieg (jedynka i silnik zgaszony) i wcisniesz sprzeglo to mozna motocykl przepchnac ? Mozesz miec cos skopane z tym popychaczem sprzegla tzn gdy wciskasz sprzeglo to on kreci walkiem sprzeglowym :rolleyes: PS. Jakie tarcze sprzeglowe masz zalozone i jaka tarcz posrednia ? Sprezyny w sprzegle wszystkie jednakowe, nie polamane, na swoim miejscu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gab. Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 (edytowane) No a jak wlaczysz bieg (jedynka i silnik zgaszony) i wcisniesz sprzeglo to mozna motocykl przepchnac ? Mozesz miec cos skopane z tym popychaczem sprzegla tzn gdy wciskasz sprzeglo to on kreci walkiem sprzeglowym :buttrock: PS. Jakie tarcze sprzeglowe masz zalozone i jaka tarcz posrednia ? Sprezyny w sprzegle wszystkie jednakowe, nie polamane, na swoim miejscu ? Jak wrzucę jedynkę i wcisnę sprzęgło to mogę przepchnąć motocykl-dziwne. Więc dlaczego jak wrzucę bieg, wcisnę sprzęgło i staram się go kopnąć to dostaje napęd na skrzynię?Na zapalonym nie mogę wbić biegu. To zapewne jakaś oczywista sprawa ale w wyniku ciągłego myślenia o tym nie mogę tego dostrzecTarcze miałem i grubsze (nie chodził), teraz mam cieńsze-nie chodzi. W oryginale miał cienkie i skrzynię bez wstecznego-chodził. Założyłem więc kompletne sprzęgło jakie w nim było-na tej skrzyni nadal nie chodzi. Jutro wkładam starą skrzynię i sprawdzę.Sprężyny wszystkie te same (na swoim miejscu, nie połamane). Pojęcia już nie mam-tak prosta rzecz a tyle problemów. Podejrzewam że może to być wina skrzyni ale przecież działające sprzęgło po wciśnięciu "odcina" skrzynię od silnika-nie ma momentu obrotowego. Normalnie wymiękam już:crossy:Popychacz sprzęgła-to by tłumaczyło skąd napęd na skrzynię po wciśnięciu sprzęgła ale raczej jest dobry. Jego łożyskowanie działa-tak przynajmniej sądzę. Nie wiem jak to w 100% wykluczyć. Tak jak mówię-jutro wkładam oryginalą skrzynię i sprawdzę. Masz pomysł jak wykluczyć popychacz sprzęgła? Edytowane 15 Sierpnia 2007 przez Gab. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Więc dlaczego jak wrzucę bieg, wcisnę sprzęgło i staram się go kopnąć to dostaje napęd na skrzynię? Cos mi sie zdaje ze to akurat jest OK. Kopniak przy wrzuconym biegu kreci skrzynia i tylnym kolem.Troche to wszystko dziwne ... Napewno trzeba to wszystko obejrzec na spokojnie (frez walka sprzeglowego, piasty tarcz sprzeglowych, popychacz sprzegla - czy nie ma sladow obtarc, zatarc itp). I wszystko to sprawdzic na spokojnie bez pospiechu - dokladnie. Pomierz tez wystajace czesci walka sprzeglowego w jednej i drugiej skrzyni (chodzi o dlugisc wielowypustu). PS. A probowales odpalic moto na pych i pozniej wcisnac sprzeglo i sie zatrzymac ? Moze wystarczy troche sprzeglo "ulozyc" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolsawiak Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 (edytowane) jak wrzucasz bieg i kopiesz to ZAWSZE jest napęd na skrzynię , taka jej budowa . Podaj fotki swego MW .Jestem ciekawy bo lubię te maszynki ,sam mam jedną . Edytowane 15 Sierpnia 2007 przez karolsawiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gab. Opublikowano 15 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2007 (edytowane) jak wrzucasz bieg i kopiesz to ZAWSZE jest napęd na skrzynię , taka jej budowa . Podaj fotki swego MW .Jestem ciekawy bo lubię te maszynki ,sam mam jedną . Z tym wrzuconym biegiem to rzeczywiście podczas kopania jest ok. Rozpędziłem się już w tych podejrzeniach :P Natomiast te problemy ze sprzęgłem muszę rozgryźć-jutro się okaże co jest grane. Pomierzę wałek sprzęgłowy i podejrzewam że coś znajdę....Zauważyłem dziwne zarysowania na nim... Co do zdjęć-nigdy nie wrzucałem ich na forum zatem albo mi napisz dokładnie jak to zrobić albo podaj na priv swój e-mail-jutro porobię i wyślę. Maszyna zaczyna nabierać ładnych kształtów. Brakuje mi karabinu (nie mogę znaleźć czegoś w rozsądnym stanie ale jestem cierpliwy). Tak czy inaczej będzie ładna. Nie odpalałem na pych-i tak już wyciągnąłem skrzynię zatem jutro dokładnie mierzenie i będę próbował wszystko od nowa. Tak jak mówię-to jest jakaś pierdoła, którą cały czas pomijam-jutro na spokojnie walczę dalej:) Nie zamierzam się poddać bez walki :wink: Edytowane 15 Sierpnia 2007 przez Gab. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2007 Nie zamierzam się poddać bez walki To podstawa przy tych sprzetach :banghead: :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gab. Opublikowano 17 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2007 To podstawa przy tych sprzetach :crossy: :) A więc tak-pomierzyłem wałek sprzęgłowy w starej i "nowej" skrzyni-takie same wymiary. Jest jednak chyba przyczyna moich problemów-otóż na wałku skrzyni dnieprowskiej w pewnym momencie tarcze sprzęgłowe przesuwają się z wyraźnym oporem. Mierzenie, kombinacje i porównania-jeden z rowków jest ....za płytki. Rosyjska precyzja:) Na całe szczęście mam znajomego ślusarza, który wie co i jak wykrzesać z metalu. Jutro odbieram skrzynię z poprawkami i montuję całość. Mam nadzieję, że to była główna przyczyna.Oczywiście dam znać jak już odpalę i sprawdzę MW:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gab. Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2007 Maszyna śmiga!! Po doprowadzeniu rowków wałka sprzęgłowego do właściwego stanu wszystko chodzi super. No, prawie wszystko. Pozostają drobne regulacje hamulców, nowych gaźników i kilku rzeczy, któe zapewne wyjdą podczas jazdy po generalnej odbudowie. Ale pierwsza jazda już zaliczona-jest dobrze!!! Dzięki wszystkim za nakierowanie mnie na właściwe rzeczy!! Pozdrawiam!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.