Skocz do zawartości

Łańcuchy DC


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Skończył mi się łańcuch w moim GSX 750 tyle że dość nietypowo. Poprzedni właściciel wymianił kompletny napęd, który na chwilę obecną ma przejechane ok 9tyś. km, łańcuch jest na początku regulajcji, zębatki bez oznak zużycia. Łańcuch był DC: DC50 MXO a zębatki Afam. Smarowany był Castrolem ale mimo tego kilka ogniwek złapało w środku rdzę i teraz jest na nich strasznie duży luz przez co nie da się wyregulować napięcia łańcucha, poza tym słychać jak nierówno wchodzi na zębatkę zdawczą, taki jakby chrobot, więc ewidentnie jest do wymiany. Teraz pytanie, czy poprzedni właściciel niedokładnie smarował łańcuch ( ja zrobiłem ok 5tyś.) czy łańcuchy DC są po prostu jakieś kiepskiej jakości? Musze coś kupić i zastanawiam sie czy zaryzykować DC czy postawić na DID. Jakieś sugestie Panowie mechanicy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Skończył mi się łańcuch w moim GSX 750 tyle że dość nietypowo. Poprzedni właściciel wymianił kompletny napęd, który na chwilę obecną ma przejechane ok 9tyś. km, łańcuch jest na początku regulajcji, zębatki bez oznak zużycia. Łańcuch był DC: DC50 MXO a zębatki Afam. Smarowany był Castrolem ale mimo tego kilka ogniwek złapało w środku rdzę i teraz jest na nich strasznie duży luz przez co nie da się wyregulować napięcia łańcucha, poza tym słychać jak nierówno wchodzi na zębatkę zdawczą, taki jakby chrobot, więc ewidentnie jest do wymiany. Teraz pytanie, czy poprzedni właściciel niedokładnie smarował łańcuch ( ja zrobiłem ok 5tyś.) czy łańcuchy DC są po prostu jakieś kiepskiej jakości? Musze coś kupić i zastanawiam sie czy zaryzykować DC czy postawić na DID. Jakieś sugestie Panowie mechanicy??

 

Hmmm przez rdze nie da sie wyregulowac? Po prostu nie rowno sie wyciagna. W sporcie jak bedziesz dawal na kolo to kazdy lancuch sie szybku rozciagnie. Mi DC wystarcza na okolo 25 tys km. Ale ja jezdze turystycznie na enduraku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm przez rdze nie da sie wyregulowac? Po prostu nie rowno sie wyciagna. W sporcie jak bedziesz dawal na kolo to kazdy lancuch sie szybku rozciagnie.

Nie no nie o to chodzi :flesje:. Spod uszczelek wydobywa sie po jeździe taki rdzawy pył, stad myśle że właśnie zadzewiał i szlag trafił kika ogniwek - reszta jest nienaruszona -> nie ma pomiędzy sąsiednimi luzu, natomiast przy kilku jest ogromny luz -> przesuwając zachodzące na siebie da sie wyczuć ok .5mm przesunięcia, stąd myśle że ryzyko pęknięcia łańcucha w tym miejscu jest duże i chce go wymienić. ps nie daje na koło bo sprzęt nie do tego, to jest golas i jeździ turystycznie...

Reasumując, warto kupić łańcuch taki jak jest, czyli DC zamiast DID?, bo 25tyś to całkiem sporo, aczkolwiek nie wiem ile daje konkurencja (oprócz IRISA, tego nie kupie)...

Edytowane przez nizin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze tylko DID. A poza tym roznice w tych cenach juz nie sa az takie duze. Ja w mojej kawasaki przejezdzilem na oryginalnym 37 tys. fakt ze po 35 bylo go juz mocna slychac. Teraz zalozylem DID z zebatkami VAZ i od razu uslyszalem cisze ;) zobaczymy jak bedzie sie zachowywal, ale nie przewiduje problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...