zazzu Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Witam.Mam takie pytanie: czy to prawda, że dysza Power Jet (#65 w Hondzie NSR125) odpowiadała za moc na wysokich obrotach (10tys + ) a dysza Main Jet #135 za moc w obrotach średnich (do 9 tys) ?Taką opinię słyszałem, ale czy w gaźniku jest możliwe takie rozgraniczenie ? Przecież chyba wszystkie dysze non stop podają paliwo, jak jedna może na wysokich inna na średnich ?Ja zauważyłem, że po założeniu Main Jet #142 lepiej przyspiesza, ale vmax taki sam, więc wygląda na to że się wszystko zgadza.Co sądzą bardziej doświadczeni użytkownicy motocykli gaźnikowych? Dziękuję za ewentualne odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 wiele motorów jest dławionych poprzez zmniejszenie dysz bądź dyszy głównej, wiec całkiem możliwe,myśłe że różnice można odczuś dopiero w motocyklach o pojemnościach rzedu 600cm:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 17 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 (edytowane) Akurat u mnie żadne nie były "blokowane" mam standardowe rozmiary, a zmieniam je z ramach tuningu.Jak już napisałem główną dyszę (Main Jet) zmienilem na #142 i moto lepiej przyspiesza, ale na obrotach powyżej 10 tys nie zyskał mocy. (więc i Vmax się nie zmienił) I pytanie brzmi, czy możliwe że jest tak jak usłyszałem, że Powet Jet jest za to odpowiedzialna ?Czy jest możliwe że pomimo że wszystkie dają paliwo, funkcją jednej jest dodawanie go na niższych obrotach, drugiej na wyższych ? Edytowane 17 Lipca 2007 przez zazzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 22 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Pozwolę sobie odświeżyć, bo niedługo wyjeżdzam i chcę jechać już "ulepszonym" motocyklem. Ponawiam pytanie, czy możliwe jest, aby jedna dysza (Main Jet) odpowiadała za średnie obroty = 5-9 tys obr/min, podczas gdy inna, Power Jet (jest ze 2 razy mniejsza od Main), była odpowiedzialna głównie za wysokie obroty, powyżej 10 tys obr/min ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sonix Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Jezeli nasza nsr ma dysze 132,38,55 to zaleca się wymiane dyszy głównej na przynajmniej 138.Jezeli nie szkoda nam pieniędzy na benzyne, to można zastosowac dysze 145,45,70 lecz spalanie podskoczy do 8l,ale za to moto będzie nam szedł z gazu na kolo,także vmax znacznie się poprawi. Zawsze przystępując do odblokowania moto sprawdz kompresje,ponieważ to ona może być winna slabych osiągów. Kompresja w nsr powinna wynosic 11 bar, optymalna to w granicach 10 bar,poniżej moto będzie mialo trudności wkręcić się na 6 biegu. Jezeli wam pomogłem,to bardzo mi miło. Zrodlo: 125.pl / by stanek. A tak w ogole to moge wiedziec gdzie kupiles dysze? ale gdzie chesz kupic?w serwivie hondy powiedzieli mi za jedna dysze 80zl capy jedne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zazzu Opublikowano 22 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Po pierwsze, twój post nie jest odpowiedzią na moje pytanie - za takie dziękuję.Po drugie, od dawna należe do forum 125.pl i tego posta Stanka widziałem nie raz, oraz od dawna gadamy razem na GG wiec nie jest to dla mnie nowośc (ogólnie porady tamte są wzięte z NSRtips.doc)Po trzecie, tak jak napisałem nie mam blokowanych dysz (#132, #38, #55) tylko już odblokowane, #135 , #40 , #65. Dysze main zamieniłem na #142, polepszyło się przyspieszenie, ale to nie ma nic do rzeczy ! Pytam (to już do wszystkich, bo widzę że Sonix choćby chciał to chyba nie pomoże), czy jest taka możliwość, aby jedna dysza odpowiadała głównie za moc na obrotach 5-9 tys , a druga (POWER JET) za najwyższe, powyzej 10 tys a więc i za v-max ? Dysze #142 kupiłem w salonie hondy za 40 zł, za Power Jet chcą tak jak mówisz 80 zł i jeśli nie znajdę zamiennika też tam kupię, pod warunkiem że będą mieli większą niż moja. I uzyskam odpowiedź na pytanie, czy ona rzeczywiście coś zmienia (wysokie obroty głównie) zamiast tylko wzrostu paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 22 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2007 Po pierwsze, twój post nie jest odpowiedzią na moje pytanie - za takie dziękuję.Po drugie, od dawna należe do forum 125.pl i tego posta Stanka widziałem nie raz, oraz od dawna gadamy razem na GG wiec nie jest to dla mnie nowośc (ogólnie porady tamte są wzięte z NSRtips.doc)Po trzecie, tak jak napisałem nie mam blokowanych dysz (#132, #38, #55) tylko już odblokowane, #135 , #40 , #65. Dysze main zamieniłem na #142, polepszyło się przyspieszenie, ale to nie ma nic do rzeczy ! Pytam (to już do wszystkich, bo widzę że Sonix choćby chciał to chyba nie pomoże), czy jest taka możliwość, aby jedna dysza odpowiadała głównie za moc na obrotach 5-9 tys , a druga (POWER JET) za najwyższe, powyzej 10 tys a więc i za v-max ? Dysze #142 kupiłem w salonie hondy za 40 zł, za Power Jet chcą tak jak mówisz 80 zł i jeśli nie znajdę zamiennika też tam kupię, pod warunkiem że będą mieli większą niż moja. I uzyskam odpowiedź na pytanie, czy ona rzeczywiście coś zmienia (wysokie obroty głównie) zamiast tylko wzrostu paliwa. Może to pomoże http://ataman.junak.net/naprawa/137.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 23 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2007 ja uwżam ze jest taki myk że:jesli dysza jest mniejsza taka o jakiej mowa motor jest żwawszy na niższych obrotach, gdyż mieszanka jest uboższa i wystarcza na oddanie mocy tylko do pewnego obciązenia(predkości obrotowej takze)jesli dysza jest wieksza (czyli stosunek paliwa do powietrza zwieksza sie) moto potrzebuje obrotów żby przepalić dawkę paliwa, a pomaga mu obciążenie, i tym samym moc przenosi sie w wyższą partię onbrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.