ASer Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 (edytowane) W tym temacie zadawajcie sobie wszystkie pytania, dla tych którzy :icon_rolleyes: nie zrozumieli : jaki gwint, jaka opona, jaki v-max, jaki olej, jaka naklejka, jakie malowanie, jakie lusterka ...... NSR 125R ('94-'99*) i NSR 125 F/Rpojemność/liczba cylindrów 125/1średnica cylindra 54skok tłoka w mm 54,5minimalna liczba oktanowa 91ciśnienie sprężania (bar) 11stopień sprężania 7świece zapłonowe (wg NGK) BPR 9EC S (dla wersji F/R '94-'98 - BR 9ECS)przerwa na świecy (w mm) 0,7-0,8wolne obroty (minimum) 1400+/- 100położenie wyjściowe śruby składu mieszanki (ilość obr. wykręcenia) 2,5poziom pływaka w mm 24olej w skrzyni biegów 10W/40 pojemność skrzyni (w l) 0,7 o laniu oleju niżejpojemność lewej/prawej rury w cm3 319/319 (chodzi oczywiście o jedną rurę Razz )ciśnienie w kołach PRZÓD solo i z pasażerem 2,0ciśnienie w kołach TYŁ solo i z pasażerem 2,2Moc max. 19kW/28KM przy 10 000obr/minmax moment 15Nm przy 8 000obr/minskok zawieszenia przód/tył 118/125opona przód 100/80-17 tył 130/70-17, ale bardzo często spotyka się 110/70 z 150/60, a nawet 160 odległość pomiędzy osiami w mm 1345wysokość siodełka mm 790masa własna 132kgzbiornik paliwa 13l *- opracowane na podstawie katalogu świat motocykli z 2000 roku, wiec w przypadku 125R chodzi o model który był produkowany do końca ZMIANA OLEJU W SKRZYNI 1) Najpierw odpalasz moto w garażu żeby się troche rozgrzało (nie jeździsz nim przed wymianą bo wtedy skrzynia pracuje i olej jest rozprowadzany po całym silniku i napewno wtedy nie zleci te niecałe 0.7 litra jego. 2) Gdy moto pochodzi z 5-10 min. gasisz je i stawiasz na nóżkę, wtedy odkręcasz śrubę spustową oleju. 3) Gdy olej cały zleci najlepiej usiądź jeszcze na moto i poprzechylaj go mocno na obie strony jakbyś kładł się na kolano w zakręcie, później odczekaj jeszcze aż skapną resztki - wtedy będzie pewność że prawie wszystko wyleci. 4) Zakręć śrubę spustową i wlej 0,7 litra oleju (najlepiej jak się ma butelke oleju z miernikiem a teraz każda takowy ma) Do skrzyni wlewa się 0,7 litra - TYLKO I AŻ, ANI MNIEJ, ANI WIĘCEJ!I NIE GAP SIĘ NA TO OKIENKO TYLKO NA MIARKĘ Z BUTELKI! 5) Stan oleju sprawdź na wyprostowanym moto przy zimnym silniku dopiero po odbytej jeździe kiedy będzie pewność że nowo nalany olej rozprowadzi się po całej skrzyni, sprzęgle i reszcie silnika O blokadach ... Jak odblokować Honde nsr 125 Question Pytanie wydaje się proste, ale tylko z pozoru. Na początku trzeba zaznaczyż iż mówimy tu o odblokowaniu nerek z 94r i wzwyż, czyli kocie oczy. Różnice miedzy okrągłymi lampami sa male, ale doscyc istotne.Ciagnac dalej ta myśl,główną roznica jest z pozoru taki sam cylinder,lecz nsr z okrągłymi lampami ma wieksze kanaly,co oczywiście wpływa na vmax i moc.Przechodzac do odblokowania naszego moto.Musimy sprawdzic czy jest to wersja importowana z Francji lub Niemiec.Chcialbym od razu powiedziec ze każda nsr kocie oczy to jc22, ponieważ to jest model ramy,a nie jak to jest mylnie pojmowane, wieksza moc. Ważne jest to co stoi za tym jc22 w naszym vin (numer ramy). Jeżeli mamy literkę A,C lub nic np.ZDCJC22A0L6533695584 to oznacza iż nasze moto nie jest zdławione elektronicznie,czyli posiada odblokowane moduły i ich oznaczenia są następujące: moduł od sterowania zaworem-KBS TV-78 i moduł CDI CI626.Taka wersja moto pojmowana jest za włoską. Jeżeli nasz moto jest importowane z Francji to posiada w numerze vin literke B. W tej nsr moduly sa zablokowane i ich oznaczenia maja się następująco: od zaworu-KBSF TV-124 i CDI CI639. Ktos by się spytał jaka jest roznica miedzy tymi modulami, a wiec, modul kbsf tv124 nie otwiera zaworu na maxa lecz na 70%,co analogicznie blokuje spaliny i moto traci moc,modul CI639 w praktyce ogranicza moc max motocyklu do obrotow 10,5 rpm,czyli w tym przedziale zmienia się biegi.Jego przeciwnik pozwala zmieniac biegi przy 11,5 rpm,dzieje się tak iż ten modul czyli ci626 podaje wieksza iskre na wyższych obrotach. Jezeli moto nie kreci się nam powyżej 8 tys,tzn,ze jest zainstalowany blackbox lub mamy kombinowany zawór który się nie otwiera.Co do odblokowania mechanicznego.To w nsr znajduje się zwężka na pierwszym spawie od mocowania do cylindra.W gazniku jest blaszka,która ogranicza przeplyw mieszanki.Wiele nserek nie ma mocy na 5 i 6 biegu i ich vmax wynosi 130 km/h mimo iż właściciel zdjał teoretycznie wszystkie blokady.Wtedy musimy sprawdzić wyżej opisane moduly, a także dysze w gaźniku. Jezeli nasza nsr ma dysze 132,38,55 to zaleca się wymiane dyszy głównej na przynajmniej 138.Jezeli nie szkoda nam pieniędzy na benzyne, to można zastosowac dysze 145,45,70 lecz spalanie podskoczy do 8l,ale za to moto będzie nam szedł z gazu na kolo,także vmax znacznie się poprawi. Zawsze przystępując do odblokowania moto sprawdz kompresje,ponieważ to ona może być winna slabych osiągów. Kompresja w nsr powinna wynosic 11 bar, optymalna to w granicach 10 bar,poniżej moto będzie mialo trudności wkręcić się na 6 biegu. Jezeli wam pomogłem,to bardzo mi miło. źródło tych info....: www.125.pl Edytowane 14 Lipca 2007 przez ASer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cezar Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Nie jestem adminem, ale na pewno autorzy nie życzą sobie kopiowania treści ich forum. Dopisz chociaż źródło skąd to jest. A tak poza tym nie dowiesz się niczego więcej niż tam :biggrin: :bigrazz: :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASer Opublikowano 14 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Nie jestem adminem, ale na pewno autorzy nie życzą sobie kopiowania treści ich forum. Dopisz chociaż źródło skąd to jest. A tak poza tym nie dowiesz się niczego więcej niż tam :biggrin: :bigrazz: :( Dzięki;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yannkes Opublikowano 14 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 (edytowane) Nastepnym razem uprzedzaj nas o takim czyms zrodlo - forum motocykli pojemnosci 125 ---> www.125.pl Edytowane 14 Lipca 2007 przez Yannkes Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASer Opublikowano 14 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2007 Nastepnym razem uprzedzaj nas o takim czyms zrodlo - forum motocykli pojemnosci 125 ---> www.125.pl Oki jak cosik to napisze na SPAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jimmy Opublikowano 3 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2008 w nsr w lagach sa jakies pierscienie/tuleje?bo wydaje mi sie ze mam luzy w zawiexsszeniu i cieknie olej, ale obawiam sie z esama wymiana simeringow tu nic niezdiala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.