Skocz do zawartości

Zjechane zabki walka i dzwigni zmiany biegow-jakies patenty?


YAGO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mój patent ze szkółkowej gieeski:

- w dźwigni biegów powiększamy szczelinę diaksem i rozwiercamy otwór ściskający wiertłem fi 7,

- zakładamy dźwignię na wałek i starannie ustawiamy, upewniając się trzy razy, że jest pod dobrym kątem,

- ściskamy dźwignię śrubą M6 z nakrętką,

- wiercimy (jak wyżej koledzy wspominali) wzdłuż wałka na styku z dźwignią wiertłem fi 4,

- luzujemy śrubę ściskającą dźwignię,

- wkładamy w wywiercony otwór wpust o średnicy 4,2 mm wykonany przez obcięcie górnego końca stosownego wiertła (koszt 3 zł),

- ściskamy śrubę w dźwigni.

GOTOWE. Czas operacyjny - kwadrans z palcem gdziekolwiek.

:) Czemu wiertło poświęcamy na wpust? Bo jest z twardego materiału i łatwo pozyskać wpust o żądanej średnicy większej niż wiertło użyte do wiercenia (rozbicie otworu...).

:P Czemu pozbywamy się gwintu z dźwigni i stosujemy śrubę z nakrętką? Żeby nie było kłopotów gdyby chęć ściśnięcia wzięła górę nad wytrzymałością gwintu... Wiertło fi 7, z uwagi na żądaną swobodę dla zastosowanej śruby.

Powodzenia.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klej nie wytrzyma - za duża dźwignia. Spawanie może - ale musisz mieć dźwignię i wałek z tego samego materiału. Jeżeli chodzi o nawiercenie wzdłuż wałka (w żadnym wypadku nie przewiercenie przez wałek i dźwignię - bo taki patent zrywa każdą śrubę) to źle nie wygląda gdyż robi to za klin - a wkręcisz tam śrubkę imbusową lub zwykłą śrubę której łeb utniesz, a ją natniesz aby można było wykręcić śrubokrętem.

 

odpowiedni klej wytrzyma, taki do zakladania lozysk i innych czesci wspoosiowych, tylko problem jest taki ze niemam tego kleju... pokombinuje zobaczymy, dzieki wszystkim za pomysly

 

Małe pytanie - od czego to sie zj**ało? Niedokrecona była?

 

Co do patentów to jesli tych zabków na wałku jeszcze choc troche zostało, to podszlifuj szczeline w dzwigni tam gdzie sciska ja sruba i zajebiscie mocno scisnij sruba z nakretka od dołu :)

 

wszytkie tego typu sroby sprawdzalem na pocztaku sezonu, byc moze sie poluzowalo ale poniewaz nie zauwazylem zeby cos bylo nie tak to nie sprawdzalem, po dzwigni i dluzszej srubie z nakretkom widac ze ktos cos z tym juz robil, podejzewam ze walek juz byl obiechany a teraz poprostu zepsul sie do konca

Edytowane przez YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...