Skocz do zawartości

Chart - problem z zapłonem?


Komarek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygląda mnie więcej tak:

Kupiłem Charta (silnik nawet z plombami i bardzo ładnie chodzi) iskra od początku była słabiutka ale palił bez problemu na małej przerwie na świecy.

I śmigał aż miło.

Ale razu jednego stanął w trasie i już się nie chce nawet odezwać.

Gaźnik wyczyszczony, nowe: świeca i przewód do niej.

Iskra jest ale zdarza się że po kilku kopnięciach znika.

Potem znów sie pojawia :biggrin:

Raczej go nie zalewam.

Miał ktoś podobne problemy? Jeśli tak to proszę o pomoc i radę co jest przyczyną takiego stanu.

Moduł, impulsator, cewka zasilająca a może cewka wysokiego napięcia?

Nie chcę wszystkiego po kolei wymieniać aż trafię na usterkę.

Czy cewka wysokiego napięcia w Charcie może być zastosowana np. od Jawki?

Chartowcy pomóżcie :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda mnie więcej tak:

Kupiłem Charta (silnik nawet z plombami i bardzo ładnie chodzi) iskra od początku była słabiutka ale palił bez problemu na małej przerwie na świecy.

I śmigał aż miło.

Ale razu jednego stanął w trasie i już się nie chce nawet odezwać.

Gaźnik wyczyszczony, nowe: świeca i przewód do niej.

Iskra jest ale zdarza się że po kilku kopnięciach znika.

Potem znów sie pojawia :D

Raczej go nie zalewam.

Miał ktoś podobne problemy? Jeśli tak to proszę o pomoc i radę co jest przyczyną takiego stanu.

Moduł, impulsator, cewka zasilająca a może cewka wysokiego napięcia?

Nie chcę wszystkiego po kolei wymieniać aż trafię na usterkę.

Czy cewka wysokiego napięcia w Charcie może być zastosowana np. od Jawki?

Chartowcy pomóżcie :P

nie mialem charta ale sugeruje zebys zobaczyl na cewke wysokiego napiecia. W jawce taka cewka ma bodajze 6V i chyba w charcie rowniez takze powinna podejsc. Jak masz 12V to proponuje skoluj sobie od syrenki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcpol

Sprawa wygląda mnie więcej tak:

Kupiłem Charta (silnik nawet z plombami i bardzo ładnie chodzi) iskra od początku była słabiutka ale palił bez problemu na małej przerwie na świecy.

I śmigał aż miło.

Ale razu jednego stanął w trasie i już się nie chce nawet odezwać.

Gaźnik wyczyszczony, nowe: świeca i przewód do niej.

Iskra jest ale zdarza się że po kilku kopnięciach znika.

Potem znów sie pojawia :)

Raczej go nie zalewam.

Miał ktoś podobne problemy? Jeśli tak to proszę o pomoc i radę co jest przyczyną takiego stanu.

Moduł, impulsator, cewka zasilająca a może cewka wysokiego napięcia?

Nie chcę wszystkiego po kolei wymieniać aż trafię na usterkę.

Czy cewka wysokiego napięcia w Charcie może być zastosowana np. od Jawki?

Chartowcy pomóżcie :lapad:

 

Najprościej i najtaniej jest poszukać w okolicy innego Charta i podmieniać części, ale pewnie nie masz takiej możliwości. Cewka WN wg. Schematu instalacji elektrycznej z książki „Motorowery Romet. Obsługa i naprawa” jest typu 4212.7.000.7 i pojawia się tam kwestia napięcia – jest raz podane 6 V, a raz 8 V. Od samochodu nie polecam, postaraj się o oryginalną, co prawda na cewce od Syreny też pojedzie, ale ma inne parametry. Jeśli to nie będzie cewka to proponuje sprawdzić dokąd dochodzi napięcie, a dokąd nie, stan przewodów, odłączyć część instalacji nie odpowiedzialną za zapłon. Osobiście miałem problem z cewką zasilającą, niestety, ale jest niewymienna oraz z cewką wyzwalającą. Naprawiałem podmieniając elementy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...