Skocz do zawartości

Suzuki MARAUDER VZ800


Peny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kiedy w swojej marudzie robiłem synchro to cały zestaw pożyczyłem od kolegi z serwisu moto.Czyli rurki i wakuometry.Synchro i regulacje zaworów zrobiłem sam.Takie rurki można dorobić tanim kosztem,wystarczy wykręcić jedna zaślepkę i dać tokarzowi żeby wytoczył dwie rurki z takim gwintem.

Edytowane przez piter 1600

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema! Ja użyłem wężyk przezroczysty fi 6,bo takie miałem rurki miedziane(od lodówek) w te rurki wlutowałem końcówki z gwintem M5 i dziurką w środku,a z drugiej strony igła od strzykawki jako tłumik.No i na to wężyki!Co do iglic,to były obydwie tok samo ,na 2-gim rowku od dołu gażnika. A mechanik mówił że zmniejszał na iglicach,ale po tych zabiegach motor palił więcej od 5,5 w dłuższej trasie do ~ 6,5 i dalej świeca 2-giego była czarna i po dłuższej jeżdzie na 1-ce np.parady dostawała przebicia :evil: Więc skoro mechanik,który cieszy się bdb opinią wśród motocyklistów nic nie poradził postanowiłem sam sprubować :icon_idea: Co do cylindrów to zapłon następuje w pierwszym(czyli od siedzenia) poczym drugi "dobija" mocy,nie chodzą naprzemiennie jak np. w maluchu.I jeszcze jedna ważna sprawa!Synchronizacja gażników służy do równomiernej pracy silnika na wolnych obrotach i łagodnym przechodzeniu do wyższych ,nie ma żadnego wpływu na pracę silnika w normalnej jeżdzie.Dlatego synchronizujemy na końcu,po wyregulowaniu zaworów,wyczyszczeniu i ustawieniu gażników,sprawdzeniu świec przewodów itp.Pozdro :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-) no teraz jestem juz o krok blizej, do samodzielnej regulacji mojej maszyny, Oczywiscie tak jak piszesz synchro zupelnie na koniec. Co prawda przygotowywałem sie patrząc na budowe virago 535, tam krocce sa, i wszsytko tak bardziej na wieszchu jest, pozatym gazniki sa razem a nie jeden tu a drugi w innej parafi. Tak sie przymierzam do tego, Na pierwszy ogien pójdzie Maruda, a jak w miare sprawnie to przebiegnie, w kolejce czeka vz kolegi i virago mojej Pani. chyba raczej nie zdolam sie przygotowac do szybkiego otwarcia zrobienia co trzeba i zamknieca w ekspresowym tepie;) pozdrawiam i dzieki za pomoc;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Wyjąłem dzisiaj moje aku. z motorka bo mi się serce krajało jak w zimnym garażu stoi.Tchnięty ciekawością odkorkowałem bezobsługowe aku i ku mojemu żdziwieniu nie wyleciała z niego ani kropla elektrolitu :icon_eek:Akumulator był w moto. jak kupowałem i nie miałem z nim żadnych problemów,więc szybko do internetu i okazało się ,że jest to akumulator żelowy! Znalazłem nawet takie na ALLEGRO http://www.allegro.pl/item856262148_akumulator_yuasa_ytx12_bs_12v_10ah_sklep_poznan.htmlMyśle że mogę rozwiać wątpliwości niektórych kolegów co do żelówek. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Wyjąłem dzisiaj moje aku. z motorka bo mi się serce krajało jak w zimnym garażu stoi.Tchnięty ciekawością odkorkowałem bezobsługowe aku i ku mojemu żdziwieniu nie wyleciała z niego ani kropla elektrolitu :icon_eek:Akumulator był w moto. jak kupowałem i nie miałem z nim żadnych problemów,więc szybko do internetu i okazało się ,że jest to akumulator żelowy! Znalazłem nawet takie na ALLEGRO http://www.allegro.pl/item856262148_akumulator_yuasa_ytx12_bs_12v_10ah_sklep_poznan.htmlMyśle że mogę rozwiać wątpliwości niektórych kolegów co do żelówek. Pozdrawiam.

no nie do konca tak z tym zdziwieniem, kupiłem taki sam, identyczny model "http://www.skuterykrakow.pl/yuasa-ytx12bs-10ah-p-2700.html" to ten bo twój link mi sie nie otwiera, i to na stówe nie jest żelus;-) beobsługowy poprostu, normalny kwasowiec, nie wiem jak sprawdzałeś czy sie kropla nie uroni, jak odwróciłes go do góry nogami i nic nie wylecialo, to nie dobrze raczej. z żelówkami jest jak pisałem, wedlug zaleceń bo trzeba zmniejszac prad ladowania, opisalem to wczesniej. No chyba ze to nie ten model, ale wydaje mi sie że w żelowym nie masz czegos takiego jak korki do odblokowania. cała energia w nim pochodzi od malych żelków harribo cieżko pracujących przy wielkiej prądnicy którą obracają,,, a koreczki daly by im mozliwosc do nawiania z miejsca pracy, wiec z nich zrezygnowano :icon_mrgreen:

 

a co do obslugi i pielęgnacji aku, to tak jak pisalem, zima do domu i ladowac, bo jak to mawial wielki polski poeta " wtedy sie aku psuje jak sie rozładuje" musi byc non stop nabity prądem! do tego trzeba sprawdzac poziom elektrolitu, bo lubi wyparowac, pomimo bezobslugowosci itp, zawsze jest dziórka która wodór musi spylic, objawy jak malo elektrolitu, aku bedzie mialo moc ale szybko ta moc bedzie znikac, raz zakreci mocno a potem juz lipa, kwestia wytrzymalosci. Niestety te,,, bezobslugowe nie maja znacznika ile jest elektrolitu w komorach, i czy czasem juz nie brakuje, u mnie w jedenj celi bylo prawie pusto a it tak umial zakrecic z raz czy dwa i motor odpalał, Wykonczyla go Ukraina i temp powyzej 40 stopni, to drugi element psotliwy gdyz aku lepiej znosi nizsze temp niz wysokie, Zaloze sie ze w wiekszosci bezobslugowych po roku czy dwóch zaczyna brakowac elektrolitu i cele sa gole, a nie masz jak tego sprawdzic, no moze jakims kapilarem wsadzajac przez szparke miedzy tym krzyzakiem do dziórawienia fiolek z elektrolitem. To przez prostote umyslu ludzi, ktorzy jezdza na aku ileś zesonów a potem wymieniaja na nowe nawet jesli jest jeszcze dobry, zamiast zregenerowac.

 

p.s. oo otworzyl sie;) to na bank nie jest żelówka, tylko ołowiowo kwasowy akumulator pseudobezobslugowy (samemu zalewasz elektrolit ktory powinnes dostac w takich plastikowych banieczkach) niech żyje front na rzecz uwolnienia żelek Harribo! wolnosc dla maluczkich! :icon_mrgreen: nie dajcie sie nabierac dziadom na Aledrogo, bo spora czesc z nich pisze bajki o akumulatorach żelowych a sprzedaja zwykle bezobslugowe, tak nie dokonca bezobslugowe :banghead:

Edytowane przez szary_wilczur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludziki ludziki...

wy tak ciągle o tych serwisach...

regulacjach...

:-P

a tu ŚWIĘTA...

przyznać się...

kto poza mną kupił swojemu Marauderkowi prezent pod choinkę???

ja kupiłem jemu i sąsiadom...

jeden łączony...

http://allegro.pl/item845720276_wydechy_ch...ley_custom.html

Jedni wolą Harleya i cycate blondynki... inni motocykle japońskie i ciasne... nazwijmy to...hmmm... winkle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludziki ludziki...

wy tak ciągle o tych serwisach...

regulacjach...

:-P

a tu ŚWIĘTA...

przyznać się...

kto poza mną kupił swojemu Marauderkowi prezent pod choinkę???

ja kupiłem jemu i sąsiadom...

jeden łączony...

http://allegro.pl/item845720276_wydechy_ch...ley_custom.html

 

Witam.

Gratuluję zakupów :clap: . Tłumiki są spoko. Jak na daleką trasę to powodzenia. Musisz zamykać stawkę. Nikt za tobą nie pojedzie, bo szyba w kasku się trzęsię( oczywiście kolegom z tyłu).

Wiem coś na ten temat bo kupiłem takie same. Problemem jest zamocowanie i brak obejm. Nie pasują te w komplecie. Rura ocynk calowa załatwi sprawę. Uchwyt montażowy też jest do poprawki, ale co tam od jutra się dzień robi dłuższy i przy piwku można pdłubać. Sama rozkosz.

Tak na marginesie to jak wyprowadzam rano z garażu to ssanie mam tyle o ile, bo sąsiedzi w oknach kibicują.

Tyle na temat tłumików.

Jak już piszę to życzę wszystkim zdrowych, spokojnych Swiąt Bożego Narodzenia. Dużo miłości cierpliwości. Pozdrawiam i do spotkania.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witojcie! Czytałem o tych akumulatorach na stronie "yuasa" może to i pseudo żelowe,ale elektrolit który dostajesz nasącza specjalne maty pomiędzy płytkami i nie powinno być go więcej. Moje aku pomimo,że jest suche spisuje się świetnie i kręci jak głupie!Tak a propo to ja też kupiłem na Allegro swojej marudzie mocowania do nowej kiery,ale mam obawy czy na gwiazdke dojdą bo tydzień minął i cisza :evil: Pozdrowionka :buttrock: WESOŁYCH ŚWIĄT i podzielmy się opłatkiem z" motórkami" :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Dowiedziałem się właśnie jak mało wiem, to znaczy postanowiłem sprawdzić olej (wcześniej nie sprawdzałem bo mam marude 2 miesiace i jakos nie przyszło mi do głowy zwłaszcza że i tak mialem wymieniac).

Odkręcam kurek a tu ani bagnecika ani oleju aż dziw że jeszcze nie zatarłem bo jak tylko palec wszedł tak oleju nie stwierdziłem. Błagam o dokładną instrukcję ile ma być oleju i jak go wymienic czyli gdzie się spuszcza ile nalać a najlepiej jeszcze jakiego i jak kurna sprawdzać na codzień wiem ze nie wszystkie motorki mają bagnet ale kurna jakoś mnie to zszokowało jak zobaczyłem na własne oczy a może tytlko moj nie ma.

Dzieki z góry za odpowiedz i życzę wszystkim Marauderkom i ich właścicielom ;) spokojnych radosnych i rodzinnych świąt Bożego Narodzenia i oby zima trwała jak najkrócej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przesyłam zdjęcia moich mocowań. Ciężko było, bo nigdzie nie mogłem takich zlokalizować. Tu jest link-http://www.allegro.pl/show_item.php?item=776779081. Co do kierownicy to mam taką-http://www.motorshop.pl/?mode=shop&branch=220&page=2. Do tego pochromowałem pojemniczek na płyn hamulcowy i mocowania do lusterek. Jest zaj....ście. Nie ten maruder. Przez tą kierownicę to nawet lepiej się prowadzi. Jest szeroka i fajnie zkręty bierze.

Jak mi się uda to jutro podeślę kilka fotek.. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Kiere kupiłem na motobazarze w poznaniu,a mocowania dotarły http://www.allegro.pl/item850315596_mocowa...y_do_polki.htmljak założe wstawie fotki.Kiera jest mocno gięta,podobnie jak w" tłuściochu "więc szukałem niskich mocowań żeby nie wymieniać wszustkich linek. Może kiedyś dam do wytoczenia wg. własnego wzoru. harbuz, gdzie udoło ci się pochromować aluminium? Ja moje polerowałem bo chromować nikt nie chciał :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Dowiedziałem się właśnie jak mało wiem, to znaczy postanowiłem sprawdzić olej (wcześniej nie sprawdzałem bo mam marude 2 miesiace i jakos nie przyszło mi do głowy zwłaszcza że i tak mialem wymieniac).

Odkręcam kurek a tu ani bagnecika ani oleju aż dziw że jeszcze nie zatarłem bo jak tylko palec wszedł tak oleju nie stwierdziłem. Błagam o dokładną instrukcję ile ma być oleju i jak go wymienic czyli gdzie się spuszcza ile nalać a najlepiej jeszcze jakiego i jak kurna sprawdzać na codzień wiem ze nie wszystkie motorki mają bagnet ale kurna jakoś mnie to zszokowało jak zobaczyłem na własne oczy a może tytlko moj nie ma.

Dzieki z góry za odpowiedz i życzę wszystkim Marauderkom i ich właścicielom ;) spokojnych radosnych i rodzinnych świąt Bożego Narodzenia i oby zima trwała jak najkrócej.

 

 

W Marudzie nie ma bagnetu,jest z prawej strony na dole okienko pomiarowe.Sprawdzanie poziomu moto do pionu,najlepiej wziąć kogoś do pomocy.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Co do oleju to trzeba pilnować stan w marudach. Niestety mają tendencje brania i to dużych ilości. Ja wymieniałem w sierpniu i wlałem 2100 ml. Do grudnia na dolewki poszło drugie tyle. Fakt, że w sezonie zrobiłem 11 tyś. Ciśnienie jest spoko więc raczej nie bierze. Co do spustu to jak klękniesz to masz pod spodem śrubę spustową. Chyba 17 klucz.

Co do kontrolki to jest okenko i miej tek 3/4 i powinno pasować.

 

 

Teraz trochę o chromowaniu.

Dałem to chłopu z Wrocławia, tu link http://www.feryl.pl/. Zrobił to w miare dobrze. Babol jest trochę z załamaniem w jedbym miejscu, tutaj koło rączi hamulca. Jest tam takie załamanie i nie ma jak doczyścić.

No i okienko od płynu hamulcowego jest nie przezroczyste. Chyba je wytrawiło. Może jak by taśmę nakleić było by lepiej? Jak coś to jakieś fotki zrobię.

Aha, cena za te chromy to jest zajebiście wysoka. Pzdr.

 

Witam

No może trochę zimno, ale z kominów pająki przepędziłem. Jak się jeździ w wigilie to tak ma być cały rok. Wrzuciłem kilka zdjęć mojego rodzynka. Nie ma tak bocznych sakiew i oparcia, ale założe je na wiosnę. Bez tego jest chyba bardziej agresywny.

Pokazałem na tych fotkach te chromy i dla Azmadana jest zdjęcie mocowania tłumików. Link- http://picasaweb.google.pl/harbuz666/ZdjeciaMotoru#. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za informację o oleju, jeszcze jedno mnie tylko interesuje na jakim jeździcie bo nie wiem jaki wlać po wymianie i gdzie jest filtr oleju jesli cos takiego jest ;) jesli przez neta mozna kupic to tez adresik bylby mile widziany pozdrawiam w wigiliny wieczór. Spokojnych Świąt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...