Skocz do zawartości

Suzuki MARAUDER VZ800


Peny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Właśnie przeżywam swój pierwszy sezon na Suzuki VZ 800 Marauder (rok prod. 97) i powoli blachy osłaniające rury dolotowe do tłumików zaczynają przyprawiać mnie o ból głowy. Na razie jedynym pomysłem jaki przyszedł mi do głowy aby sobie z tym poradzić było dokręcenie na tzw. chama śrub mocujących te blachy.. niestety nic a nic nie pomogło...

 

Macie jakieś znane rozwiązanie tego problemu? Albo przynajmniej jakiś pomysł jak sobie z tym poradzić?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Właśnie przeżywam swój pierwszy sezon na Suzuki VZ 800 Marauder (rok prod. 97) i powoli blachy osłaniające rury dolotowe do tłumików zaczynają przyprawiać mnie o ból głowy. Na razie jedynym pomysłem jaki przyszedł mi do głowy aby sobie z tym poradzić było dokręcenie na tzw. chama śrub mocujących te blachy.. niestety nic a nic nie pomogło...

 

Macie jakieś znane rozwiązanie tego problemu? Albo przynajmniej jakiś pomysł jak sobie z tym poradzić?

 

Przyczyną dzwoniącego wydechu w mojej Marudzie było pęknięcie połączenia rurki wewnętrznej z błyszczącą rurką zew. przy samym wylocie z cylindra. Niestety raz na sezon trzeba było to zespawać :rolleyes:

Rozwiązanie problemu opisał tez jacq64 23.04.09 "Naprawa polega na nawierceniu zewnętrznej rury od niewidocznej strony wstawieniu nakrętki i dciśnięciu śrubą. Połączenie to musi być ruchome, bo wewnętrzna rura bardzo się przy rozgrzewaniu rozciąga i spawanie na stałe pęka".

 

Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zebatce 15 poszedl 170. jak sie slizgalo, na 16 zebach czy 15. nie potrafil sie rozpedzic powyzej 140 pomimo ze siedzialem skulony za owiewka. teraz na 16 zebach i wymienionych sprezynkach... nie wiem ile by poszedl, ale dzis na obwodnicy, w dwie osoby (obie po 100 kg) bez zajakniec leciał sobie raźniutko 160, na pol do 3/4 gazu.

Mam pytanko dotyczące zębatek. Z Twojej wypowiedzi wnioskuje, że założyłeś 16 do przodu. Napisz, czy wymieniałeś zębatke z kompletem napędowym (przód, łańcuch, tył) czy tylko przód. Jeżeli tylko przód to napisz prosze jak to się sprawuje.

Chciałbym ją wymienić, aby zmiejszyć obroty przy jeździe na 5 biegu. Wg mnie potencjał silnika pozwoli na to. Nie zależy mi na osiąganiu wyższych prędkości, przeboleje gorszy czas na 1/4 mili, a myślę, dźwięk silnika na niższych obrotach przy tej samej prędkości będzie ciekawszy. (6 bieg by to załatwił). Mam założone wydechy V&H - na niskich obrotach jest super, ale przy szybkiej jeździe troche to kuleje. Wiem, że nie uzyskam dźwięku niskoobrotowych silników o długim skoku tłoka i wielkiej pojemności, ale może będzie lepiej.

Edytowane przez jacq64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na wstępie witam wszystkich kolegów i koleżanki.

Mam takie banalne pytanie w sprawie gumek do których jest mocowany tłumik. Według mnie to takie 2 szt. jak gumy do amortyzatora. Tłumik mocowany do wahacza.

Drugą sprawą jest pytanie czy pod kolektor są założone w orginale jakieś azbestowe uszczelki? Pytam ponieważ ten Marauder jest moim pierwszym zakupem i nie wiem co gdzie do niego dokupić.

Po dokładnym obejrzeniu to właśnie na tym mocowaniu kolan z cylindrem, był luz i śmierdziało spalinami. Dokręciłem te śruby, ale nie wiem czy będzie się to jakoś trzymać.

Jak już jestem przy tłumiku, to te mocowania tłumika z tym kolankiem(pod podnóżkami pasażera) też są lużne. Są tam obejmy, ale nie mogę ich w żadną stronę pokręcić.

Pytam o takie rzeczy, bo są to sprawy kilku złotowe i nikt takiego czegoś nie wymieni, bo nie ma na stanie. Tak mi sią wydaję. Może jak sprowadzę ,zamówie to wtedy, jakoś pójdzie.

Dzięki i pozdrawiam

 

 

hej miedzy cylindrem a kolankiem masz taka uszczelke... w sumie to jest poprostu stalowy pierscien, wkladasz go w loze tego mocowania i dokrecasz, on pod wplywem dokrecania sie rozpłaszcza sie i uszczelnia, kosztuje to 6 zł za sztuke.

 

obejma miedzy tlumikiem a kolankiem, u mnie jest na klucz imbusowy, ponoc jest tam tez uszczelka, ale nie wiem zdejmowałem to ale nie znalazłem potrzeby montowania tam uszczelki za 30 zł (bo tyle kosztuje) jak nie mozna dokrecić to może są poprostu zardzewiałem i zryte, wd 40, a jak nie to szlifierka, i dać nowe, powinna tak scisnąć że nawet paluszek nietoprza nie wlezie.

 

pozdrawiam

 

 

Mam pytanko dotyczące zębatek. Z Twojej wypowiedzi wnioskuje, że założyłeś 16 do przodu. Napisz, czy wymieniałeś zębatke z kompletem napędowym (przód, łańcuch, tył) czy tylko przód. Jeżeli tylko przód to napisz prosze jak to się sprawuje.

Chciałbym ją wymienić, aby zmiejszyć obroty przy jeździe na 5 biegu. Wg mnie potencjał silnika pozwoli na to. Nie zależy mi na osiąganiu wyższych prędkości, przeboleje gorszy czas na 1/4 mili, a myślę, dźwięk silnika na niższych obrotach przy tej samej prędkości będzie ciekawszy. (6 bieg by to załatwił). Mam założone wydechy V&H - na niskich obrotach jest super, ale przy szybkiej jeździe troche to kuleje. Wiem, że nie uzyskam dźwięku niskoobrotowych silników o długim skoku tłoka i wielkiej pojemności, ale może będzie lepiej.

wymieniłem zebatke przednia na ząb wieksza, juz wczesniej próbowałem tego, bo jest to banalnie proste zdejmujesz bocza kape, odkrecasz ta potezna nakretke i zdejmujesz. ale bez wymiany sprezynek nie mialo to sensu :banghead: . Co do sposobności wymiany calego wszystkiego. tak sie zdażyło ze z kasa narazie krucho, a pozatym ocenilem lancuch ze jeszcze zipie, choc jest juz do wymiany, zebatka z tylu jest ok, lekko zuzyta ale bez istotnych zastrzeżen, wiec kupiłem przednia za 27 zł, i nie bawilem sie w wymiane wszystkich cześci w motocyklu. rozumiem jak ktos lancuh zmienia, to i warto dac wiecej i zmienic wszystko bo szkoda lancucha. ale nowa zebatka w żadnym wypadku nie wykonczy ci lanucha, czy bo ja tam wiem inne dziwne pomysly. Co do efaktów, jest super :crossy: predkosci na poszczegolnych biegach poszly w gory o okolo 10 km/h. zużycie paliwa lekko sie zmiejszylo, a co do tego na 1/4 mili, to bo ja wiem, wedlug mnie nic nie ubylo, moze nawet ciut na plus, rzedziej sie biegami mieni. Czy cie to zadowoli? nie wiem czy ta zmiana poprawi akustyke i dzialanie tlumików, ja mam tlumiki orginalna czyli te od lodówki, chodzi cicho jak golarka brauna, wiec sie nie wypowiadam :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

predkosci na poszczegolnych biegach poszly w gory o okolo 10 km/h.

 

I o to mi właśnie chodzi, aby przy tej samej prędkości były niższe obroty silnika.

Moje wydechy super banglają przy niższych prędkościach obrotowych.

Różnica 10 km/h wystarczy, aby cieszyć ucho.

Pozdrawiam.

 

Wrzuć mi na priv link do sklepu z zębatkami.

thx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy byłem posiadaczem Marudy,zmiana zębatki[w moim przypadku całego napędu]na większą była pierwszą czynnością serwisową.Efekt był dokładnie taki jak opisał Szary Wilczur.Jednak Suzuki ma dość wysoko obrotowy silnik i na dzwięk nie wiele to wpływa.Niestety nic nie pobije wolno obrotowego długo skokowego silnika.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajcie namiar z tym sklepem gdzie można kupić zębatkę 16

 

http://www.sklepmotocyklowy.pl/index.php?s...wszystkie&str=6

 

tu np. 34 zl jednak(lub 29), czyli podrozaly, ja placilem 27 ale w larssonie. teraz wszystko drozeje szczegolnie obsluga, ludzie tyle motocykli nakupowali że cała baza obslugowa, czyli warsztaty sklepy, troche obudzily sie z reka w nocniku, do mechanika sie umawiac trzeba jak do ortopedy, z 3 miesiecznym wyprzedzeniem. a ceny wywalily w kosmos, w ciagu roku. ja tam staram sie samemu robić, ale w sumie jakbym chcial otwierac warsztat, to zloty inters;) przed chwila gadalem z sasiadem i za wymiane tlumika 300 dał w skuterze, ale to troche wariat wiec luzz...' :banghead: pozdrawiam

Edytowane przez szary_wilczur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zamiar wymienić łańcuch bo już jest do kitu, mam pytanko jeżeli będe już zakładał nowy jak go mogę złączyć niechciał bym na zpinkę bo to zawsze może się wysunąć rozpiąść tym bardziej że ten stary terz nie ma zapinki czy jest takie ogniwko które można (sklepać sprasować ? ) i czy jest do tego specjalna praska czy tylko młotek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy łańcuch powinien być złączony na stałe. Aby go założyć trzeba by rozebrać cały tył;koło i wahacz .W komplecie jest jednak ogniwo łączące,które powinno się zaciskać praską.Z braku praski można użyć młotka.

Edytowane przez piter 1600

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy łańcuch powinien być złączony na stałe. Aby go założyć trzeba by rozebrać cały tył;koło i wahacz .W komplecie jest jednak ogniwo łączące,które powinno się zaciskać praską.Z braku praski można użyć młotka.

 

co do lancucha to faktycznie zakladanie to makabra. trzeba pol motoru z tylu rozebrać. Aha, i to takie info, kumpel kupowal do hondy lancuch, byl spiety, bez ogniwka ktorym sie laczy, takze warto zapytac. Poradzilismy sobie tak ze kupilo sie zapinke, szlifierka kontowa, rozcielo jedno ogniwko, i jest teraz z zapinka. niby najslabsze ogniwo, ale sie trzyma, nie rozpina sie.

 

apropo tego linka z zębatkami. tak go probowalem otworzyc i sie nie otwiera chyba dokladnie tam gdzie sa zebatki. trzeba wpisac model marke rok motoru, i zebatki sa na 6 stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pozdrawiam

wymieniłem zebatke przednia na ząb wieksza, juz wczesniej próbowałem tego, bo jest to banalnie proste zdejmujesz bocza kape, odkrecasz ta potezna nakretke i zdejmujesz. ale bez wymiany sprezynek nie mialo to sensu :banghead: . Co do sposobności wymiany calego wszystkiego. tak sie zdażyło ze z kasa narazie krucho, a pozatym ocenilem lancuch ze jeszcze zipie, choc jest juz do wymiany, zebatka z tylu jest ok, lekko zuzyta ale bez istotnych zastrzeżen, wiec kupiłem przednia za 27 zł, i nie bawilem sie w wymiane wszystkich cześci w motocyklu. rozumiem jak ktos lancuh zmienia, to i warto dac wiecej i zmienic wszystko bo szkoda lancucha. ale nowa zebatka w żadnym wypadku nie wykonczy ci lanucha, czy bo ja tam wiem inne dziwne pomysly. Co do efaktów, jest super :crossy: predkosci na poszczegolnych biegach poszly w gory o okolo 10 km/h. zużycie paliwa lekko sie zmiejszylo, a co do tego na 1/4 mili, to bo ja wiem, wedlug mnie nic nie ubylo, moze nawet ciut na plus, rzedziej sie biegami mieni. Czy cie to zadowoli? nie wiem czy ta zmiana poprawi akustyke i dzialanie tlumików, ja mam tlumiki orginalna czyli te od lodówki, chodzi cicho jak golarka brauna, wiec sie nie wypowiadam :icon_rolleyes:

 

Szary jak mozesz napisz czy przy wymianie obylo sie bez odkręcenia tylnego koła i zluzowania łańcucha bo od tego bym zaczoł ale jak mozna bez to będzie jeszcze lepiej i szybciej

zębatka zamówiona juz jedzie (w Motopasji 35 zł sobie życzą) po przeczytaniu twojego posta nagrzałem sie na wymiane. Za często szukam 6 biegu :-) poprostu jak na moje brakuje go w Marudzie. Jak przez to zyska sie 10km w góre na każdym biegu to będzie rewela, żeby tak 110-120 było można śmigać z lekko musniętym gazem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zakładasz zębatkę większą musisz niestety popuścić koło,a po wymianie wyregulować naciąg łańcucha.Polecam jednak wymienić cały napęd przy okazji.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej. niestety procedura wymiany zebatki polega na tym ze musisz sciagnac ta szarawa kape na imbusy, oraz ta srebna tuz przed nia, twoim oczom ukaże sie job twoja mac nakretka, pod ktora jest podkladka zabezpieczająca. musisz sróbokretem ja odgiąc by moc odkrecic owa job twoja mac nakretke, po odkreceniu, zebatka zejdzie z wałka. I tu Piter ma racje, zakladajac wieksza zebatke lancuch lekko sie naciagnie, zreszta nawet jakbys chcial spowrotem zalozyc stara na ten walek, bez odkrecania (luzowania, bo tylko luzujesz napinacze) to poprostu zaj*esz sie przy tym bo bys musial ciagac zebatke z zalozonym lancuchem i probować nalozyć ją na ten walek, masakra, tez tak probowalem ale szkoda sil. chyba latwiej gosienice w czołgu wymienic. dlatego poluzuj oske tylnego kola, równomiernie z obu stron poluzuj napinacze, czasem trzeba ponaparzać w kolo by sie przesunelo do przodu, (no chyba ze masz podnosnik). pozniej naciagnij lancuch i bajka.

 

Przestrzegam przed wymiana tej zebatki bez dobrze dzialajacego sprzegla (nie slizga sie, po wymianie sprezynek na 7 zwoje) bo efekt bedzie odwrotny. co do tych 10 km w gore, to tak naprawde to nie jest tak, ze na kazdym biegu, dodajac 1 zab do 15 zyskujesz ok 7 procent predkosci, jak latwo wyliczyc. wiec na 1biegu bedzie mniej niz 10km/h a na 5 bedzie wiecej. co do predkosci, np. na 5 jak jade, to 70 km/h nie ujedziesz bo za niskie obroty, i czuc sie sie meczy. 100 -110 lekko idzie mrucząc zawadiacko, pozniej kolo 120-130 ma ten skok co kiedys byl miedzy 100 a 110 ze wpada w klekki rezonans, pozniej idzie jak dzika pszczola, az ciezko palce oderwac od manetek. np w kokru nie da sie jechac 2, bo za wolno, kiedys wszystkie korki 2 spokojnie pyrkajac, teraz 1.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...