zipowiec Opublikowano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2012 Dzięki WaldekJednak już mam cichutkie wydechy. Udało sie na popularnym serwisie aukcyjnym zakupić w ogóle nie używane oryginalne tłumiki za 400 zł. I napawam sie teraz szumem wiatru, ...no i łańcuchaPozdrawiamLEWA W GÓRĘzipowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2012 Powitać z racji dosc krotkiego posiadania marudy mam do was male zapytanie , mianowicie czy to normalne w tym modelu ze podczas wrzucania 1 biegu czuje lekkie szarpnięcie ? A jesli zaczol bym go wrzucac bardzo wolno i delikatnie to slychac lekki zgrzyt . Nie wiem moze to od oleju ale jest zalany nowy pelen syntetyk Motul 7100 MA2 macie jakies pomysly ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Tak to normalne zjawisko.Bieg trzeba wrzucać zdecydowanie ,skrzynia jest niesynchronizowana ,a sprzęgło mokre ,więc taki zgrzyt czy też szarpnięcie będzie.Z olejem to trochę przesadziłeś.Do Marudy w zupełności wystarczy półsyntetyk 10W40. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartozzo1992 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Witam, Jestem nowym użytkowinikiemforum. Od niedawana jestem szczęśliwym posiadaczem Maraudera z 1997 toku z przebiegiem 35 tys. Mam do Was pytanie. Po krótkiej przejażdżce, powiedziałbym bardzo krótkiej jakieś 500m motocykl był już znacznie rozgrzany, kiedy wjechałem do grażu zaczęła wydobywać się para gdzies z okolic chłodnicy, wentylator załączał się co 10s, a po odkręceniu korka od chłodnicy nie było rzadnej fontanny w postaci wypływającego płynu. Czy może jest to wina termostatu, jeśli tak to gdzie można go znaleść. Pompa wody działa, wczoraj została wymontowana i wszystko jest wporządku. Przejżałem cały temat na forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie i niestety nie było mi dane jej znaleść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Tak to normalne zjawisko.Bieg trzeba wrzucać zdecydowanie ,skrzynia jest niesynchronizowana ,a sprzęgło mokre ,więc taki zgrzyt czy też szarpnięcie będzie.Z olejem to trochę przesadziłeś.Do Marudy w zupełności wystarczy półsyntetyk 10W40. No to sie ciesze ze to nie zadna usterka , co do oleju to zalalem pelen syntetyk dlatego ze maruda ma przejechane zaledwie 2 tys/km a ze ktos byl mi winien kase to w rozliczeniu zabralem 20 litrow tego oleju za psie pieniadze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 No to 20 litrów na dość długo Ci starczy. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary_wilczur Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Witam, Jestem nowym użytkowinikiemforum. Od niedawana jestem szczęśliwym posiadaczem Maraudera z 1997 toku z przebiegiem 35 tys. Mam do Was pytanie. Po krótkiej przejażdżce, powiedziałbym bardzo krótkiej jakieś 500m motocykl był już znacznie rozgrzany, kiedy wjechałem do grażu zaczęła wydobywać się para gdzies z okolic chłodnicy, wentylator załączał się co 10s, a po odkręceniu korka od chłodnicy nie było rzadnej fontanny w postaci wypływającego płynu. Czy może jest to wina termostatu, jeśli tak to gdzie można go znaleść. Pompa wody działa, wczoraj została wymontowana i wszystko jest wporządku. Przejżałem cały temat na forum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje pytanie i niestety nie było mi dane jej znaleść. A moze poprostu ktoś wczesniej umył motocykl, albo wymieniał płyn i troche rozlał? u mnie było tak samo po wymianie, chwile dymiło zanim sie wydymiło, to to co oblepiło chłodnice, musialo sie wygraz. wentylator tak sie załącza gdy jest moto w garażu i wiatrz przez chlodnice nie chyla, jak sie wlacza i wylacza to jest dobrze. napewno cos bylo wylane na chlodnice, odparuje i bedzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robertso444 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 Witam kolegów z vz-tami chciałem wam powiedzieć że rozstałem się z maruderkiem i mam na oku vtx 1800 z Białegostoku tylko mam do niego parę kilometrów i miałbym prośbę jak ktoś ma blisko czy mugłby podjechać zerknąć i dać znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartozzo1992 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 A moze poprostu ktoś wczesniej umył motocykl, albo wymieniał płyn i troche rozlał? u mnie było tak samo po wymianie, chwile dymiło zanim sie wydymiło, to to co oblepiło chłodnice, musialo sie wygraz. wentylator tak sie załącza gdy jest moto w garażu i wiatrz przez chlodnice nie chyla, jak sie wlacza i wylacza to jest dobrze. napewno cos bylo wylane na chlodnice, odparuje i bedzie git okej, może faktycznie gdzieś było coś zalane. Wie ktoś może czy w marudzie jest termostat jesli tak to gdzie? bo w instrukcji manulanej nic takiego nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł vz800 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 Witam, zmieniłem napęd w swoim Marauderku i założyłem przednią zębatke 16z. Byłem bardzo mile zaskoczony, ale jest jedno "ale". Z tego co wyczytałem zdarza sie uślizgiwanie sprzęgła. Niestety ja też tego doświadczyłem, najczęsciej na 2 i 3 biegu. Mam zamiar kupić sprężyny do sprzęgła, bo z tego co zdążyłem wyczytać mają one temu pomóc, oczywiscie zdiagnozuje także stan tarcz sprzęgłowych. Mam na oku sprężyny dwóch firm, mianowicie jest to firma EBC i firma Vesrach. Czy mógłby mi ktoś co nieco powiedzieć o jakosci tych spręzyn i która firma będzie lepsza? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gandalf Opublikowano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2012 Kurcze - Marauder'y też trafiają / Mam nadzieje, że nic poważnego się im nie stało :sad:WYPADEK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary_wilczur Opublikowano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2012 Witam, zmieniłem napęd w swoim Marauderku i założyłem przednią zębatke 16z. Byłem bardzo mile zaskoczony, ale jest jedno "ale". Z tego co wyczytałem zdarza sie uślizgiwanie sprzęgła. Niestety ja też tego doświadczyłem, najczęsciej na 2 i 3 biegu. Mam zamiar kupić sprężyny do sprzęgła, bo z tego co zdążyłem wyczytać mają one temu pomóc, oczywiscie zdiagnozuje także stan tarcz sprzęgłowych. Mam na oku sprężyny dwóch firm, mianowicie jest to firma EBC i firma Vesrach. Czy mógłby mi ktoś co nieco powiedzieć o jakosci tych spręzyn i która firma będzie lepsza? :)Te i te beda dobre, jak zapene czytales chodzi w sumie o wymiane tylko 4 z nich, na mocniejsze, Vesrach chyba lepsze, ale to nie ma obsolutnie żadnego znaczenia. te i te naprawia problem,,, nawet jakbyś stare zużyte 7 zwojowe rozmnożył i dodał je zamiast tych wiekszo zwojowych (teraz juz nie pamietam ile one miały zwoi 9?) to by było dobrze. Wymiana prosta, ja tylko wciaz pamietam o problemie ze zle wycietymi uszczelkami z larssona, no i tam te czesci do tlumików kup, bo bedziesz odkrecał a to trzeba wymienic te uszczelki. pozdrawiam:) i powodzenia:) Kurcze - Marauder'y też trafiają / Mam nadzieje, że nic poważnego się im nie stało :sad:WYPADEK Nie chce nic mówić bo to dramat widziec leżącą marude... ale to wszystko wyglada jakby ona sama sie tam pod tego forda położyła... albo była minimalna prędkość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł vz800 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2012 No wlasnie wrócilem z garażu i rozebrałem to sprzęgło. Rzeczywiscie wymiana tych sprężyn jest błacha. Ale dręczy mnie jeszcze jedna sprawa..:( Spalanie mojego marauderka... Spalanie wychodzi średnio 6-7 litrów na 100km, w trasie prędkość wynosi około 100-120km/h. Filtry mam czyste, ssanie wyłączone(nie zacina się) Myślałem ze to może gaźniki, ale to co nie daje mi spokoju to, to że nic nie wskazuje na to że są nie wyregulowane i nie zsynchronizowane. Elegancko wkręca się na obroty, bez problemu odpala zimny jak i ciepły. Nie ma już pojęcia co może być nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziomek30 Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 Ale spalanie 6-7 to nie jest duzo, mi przy delikatnej jezdzie spala 5,7 ale gdybym zaczol tylko mocniej odkrecac manetke tak do 120 to spokojnie mysle tez by te 7 wypalil wiec nie masz czym sie martwic . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gandalf Opublikowano 12 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2012 (edytowane) A ja zapytam o inny efekt, może ktoś mi podrzuci potencjalną przyczynę takich objawów, zanim oddam sprzęt do mechanika. Dokładnie chodzi o gaśnięcie silnika w momencie redukcji biegu na niższy podczas mocniejszego hamowania. Jednak jest to bardzo nieregularne :sad: Są dni, kiedy jeździ idealnie, a co jakiś czas potrafi (ale dosłownie raz na dobę) zgasnąć. Nie ma problemu z ponownym odpaleniem, udaje mi się to nawet zrobić podczas jazdy. To co zostało zrobione, ale nie usunęło problemu:- czyszczenie i synchronizacja gaźników,- przegląd całej instalacji elektrycznej, w tym gruntowne czyszczenie wszystkich połączeń (kostek, łączników, itp.)Nie zauważyłem niestety żadnej sensownej powtarzalności tego zjawiska, najczęściej dzieje się to na Puławskiej, ale to raczej żaden ślad w dochodzeniu :cool:Jeżeli mieliście podobny przypadek, albo maicie jakieś sugestie, to będę wdzięczny za info, bo brakuje mi już pomysłów :banghead: ... albo była minimalna prędkość... Raczej minimalna prędkość, wyhamowali przed samochodem, a ten na nich najechał z boku. Z tego wniosek, że czasami może lepiej przyspieszyć w takich przypadkach, ale mądrym można być w teorii, a w praktyce wychodzi zupełnie inaczej i decydują sekundy :blink: ... gdybym zaczol tylko mocniej odkrecac manetke tak do 120 to spokojnie mysle tez by te 7 wypalil wiec nie masz czym sie martwic . Ja ostatnio przeleciałem trasę 198 km z prędkościami 140 - 150 km/h (kręciłem manetkę, bo goniłem samochód znajomych) i spaliłem 12,2 litrów paliwka. Czyli spalanie wyszło 6,16 , ale do stacji dojeżdżałem z duszą na ramieniu i przekręconym kranikiem na rezerwę :biggrin: Przy normalnej jeździe, tocząc się po trasie 80-90 km/h spalanie wychodzi ok 5 litrów - konkretnie robię zasięg ok 200 km i nie przełączam się jeszcze na rezerwę, czyli pozostaje w baku więcej, niż 3 litry paliwa. W zeszłym roku dla zabawy przeliczałem to dokładnie, ale ostatnio leję paliwo i zeruje każdorazowo licznik bez zastanowienia. Najważniejsze, że znam maksymalny zasięg, jaki mogę przejechać na jednym baku ... Aha, oczywiście cykl miejski, to zupełnie inna bajka i do spalania trzeba spokojnie dodać 1 litr więcej. Edytowane 12 Czerwca 2012 przez Gandalf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.