Skocz do zawartości

Gdzie jest problem??


AgentSmith
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Jakiś czas temu zmieniłem przy fumie pierścienie. Pięknie chodziła jakiś tydzień ( trochę zapomniało mi sie o dotarciu :banghead: ). Teraz gdy jest zimna ładnie odpala ale po rozgrzaniu podczas ruszania na jedynce - gdy puszczam sprzęgło bardzo słabnie, nawet pomimo tego że daję dużo gazu. Gdy już się bujnie ( z bólami ) to idzie. Ale gdy stanę lub bardzo zwolnię znowu ma problem sie bujnąć. Dlaczego :buttrock: ? Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że nie mam jeszcze mechaniki w jednym palcu nie jestem z zawodu mechanikiem, traktuje to jako hobby.

 

Jesli chodzi o mechanike dwusówów to za bardzo się nie znam (choć niedługo kupuje sobie fumke to się zmieni :notworthy: ), od roku jestem wlascicielem własnego ruska i na nim ucze się tego rzemiosła itp.

Jakiś czs temu w ksążce Instrukcji obsługi do K-750W (O budowie, ekspoatacji i obsłudze technicznej motocykla K-750W) czytałem rozdział o działaniu Gaźnika. Podejrzewam, że gaźnik w WFMce ma podobne działanie.

Podczas pracy silnika w przewodzie powietrza między przepustnicą a filtrem powietrza powstaje znaczne podciśnienie, powietrze za przepustnicą zasysane jest do gaźnika które z w raz z paliwem tworzy odpowiednią mieszankę palną która trafia do komory spalania w silniku. W gaźniku znajdują się dwie dysze - dysza główna oraz dysza wolnych obrotów. Przy zamkniętej przepustnicy rozpylacz głównej dyszy niedziała ponieważ w jego okolicy wogle nie ma podciśnienia. Powietrze zasysane jest przez specjalny kanał który znajduje się przed przepustnicą w okolice dyszy wolnych obrotów gdzie tworzy się się odpowiednia mieszanka. W miare unoszenia się ku górze przepustnicy i zwiększania liczby obrotów silnika powietrze zaczyna przepływać pod przepustnicą w kierunku dyszy głównej a podciśnienie przy dyszy wolnych obrotów zmniejsza się. Przy podniesieniu przepustnicy pow. 3/4 jej skoku dysza wolnych obrotów przestaje działać a całą mieszankę wytwarza dysza główna.

Dyszę wolnych obrotów reguluje się dwiema śrubkami zabezpieczonymi przeciwnakrętkami - jedna służy do regulacji miaszanki (bogata - uboga), druga do położenia przepustnicy.

Dyszę główną reguluje się położeniem iglicy w przepustnicy i poziomem paliwa (dobrze mówię?)

Mysle że opisałe to w miare zrozumiale.

 

Jako że zmieniłeś pierścienie to pewnie zmieniło się ciśnienie w komorze spalania więc powinno się wyregulować gaźnik.

 

 

Jeśli nie znasz się na regulacji gaźnika to poproś kogoś bardziej doświadczonego. Przyznam że mnie również regulacja gaźnika nie bardzo się udaje i kilka razy o pomoc prosilem kumpla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaz też się spytam o podobny problem.

Jak odpalam swoje moto, to na zimnym silniku pracuje idealnie tzn. dobrze przyspiesza w pełnym zakresie obrotów.

Jak się nagrzeje, to jest problem z przejściem z obrotów niskich na średnie. Brak reakcji na maksymalne odkręcenie manetki (wręcz gaśnie), trzeba odkręcać pomału.

Opóźniałem zapłon – nie ma to wpływu.

Ponieważ mam wrażenie, że dławi się benzyną, to opuściłem iglicę na sam dół, wykręciłem śrubę składu mieszanki do oporu i lekko się poprawiło, ale dalej nie satysfakcjonuje mnie to.

 

Czy ten gaźnik nadaje się do czegoś jeszcze? Zmienić mu dysze i śrubki? Czy wywalić go? A może to co innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opuściłem iglicę na sam dół, wykręciłem śrubę składu mieszanki do oporu

Najprostszy sposób na zatarcie silnika. Ustaw iglicę na środkowym rowku i śrubę składu mieszanki wykręć, jakieś 2 obroty, zdejmij komorę pływakową i pobaw sięz poziomem paliwa - spróbuj zwiększyć.

Co do WFM-ki kolegi AgentSmith, czasami wymiana samych pierścieni silnikowi nie pomaga. Pierścienie stare, które były, były ułożone do gładzi cylindra i dobrze uszczelniały, nowe tak ładnie sięnie ułożą, na początku może być lepiej, ale po jakimś czasie moto sporo osłabnie. Jeżeli masz jeszcze stare pierścienie to załóż i zobacz czy będzie lepiej.

PozDDRawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jałowym wkręca się, ale trzeba manetkę odkręcać bardzo powoli

Jak odkręcam gaz nagle max, to słabo bardzo się rozkręca, albo dusi się.

Dodam jeszcze, że jak przejdzie tą magiczną dziurę w obrotach, to ciągnie jak zła.

 

Lewe powietrze sprawdzę i wykluczę tą możliwość.

 

miłego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja to mysle tylko o gazniku i niczym wiecej :P

dokręc mocniej srubke od powietrza zeby dostawał go duzo mniej i zobacz co sie bedzie działo. dławi sie powietrzem zapewne.ostatnio to przerabiałem w janie. podniosłem poziom paliwa i wyregulowałem gaznik.juz jest ok. za duzo powietrza i tyle!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...