mareczek804 Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Witam! Mam problem, mianowicie z Yamahą XZ 550 z elektryką, z tego co jestem najsłabszy, i mam pytanie, jak sprawdzić czy alternator daje, bo nie mogę znaleźć w ogóle regulatora, ładowania wcale nie ma, i jeśli ktoś posiada serwisówke, to bym był w siódmym niebie.. Pozdrawiam Dzisiaj odpaliłem motor i odłączyłem akumulator i zgasł, więc ładowania wcale nie ma... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
garage Posted June 28, 2023 Share Posted June 28, 2023 Witam! Temat bardzo odległy na który natrafiłem przez przypadek. Więc, w kwestii xz 550 ładowanie podobnie jak w wielu motocyklach spod szyldu yamahy to zdecydowanie słabszy punkt. W pierwszej kolejności w przypadku xz 550 problem stanowi umiejscowienie regulatora i jego przegrzewanie się, drugim problemem jest jakość statora, którego wymiana na zamiennik kończy się ponowną wymianą na kolejny. Z przewijaniem uzwojenia tez bywa różnie. W motocyklu zastosowałem oryginalny stator od hondy xl600 transalp, stator ma te same wymiary i wykonany jest o wiele lepiej a jedyną modyfikacje jaką należy wykonać to długość przewodów do regulatora napięcia który trzeba przenieść w bardziej przyjazne miejsce. Przede wszystkim trzeba pamiętać by śruby mocujące stator wkręcić przy użyciu pasty zapobiegającej wykręcaniu np.loctite 243. Regulator zamontowałem na ramie nad pokrywą alternatora we wlocie powietrza (wersja z owiewkami). Regulator napięcia zastosowałem wykonany przez Polski zakład elektroniki motocyklowej którego koszt względem wykonania i jakości jest bardzo dobry. Motocykl nie ma problemów z ładowaniem od wielu lat. W tak wiekowym motocyklu warto zrobić konkretny przegląd całej instalacji elektrycznej, połączeń itd. Mam nadzieję ,że to komuś pomoże. Pozdrawiam Gas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.