grayfox Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Witam! Mam mały kłopot z Yamahą RD 80 (taki sam silnik co dt). Motocykl długo schodzi z obrotów, oraz gdy dłużej przytrzymam klamkę sprzęgła np. gdy czekam aż zwolni się miejsce abym mógł włączyć sie do ruchu, to po puszczeniu klamki po ok. 1.5 sekundy dopiero motor ciągnie, i niema czegoś takiego jak półwysprzęglenie.Tarcze są w porządku. Co może być powodem takiego stanu? Czy pomoże zmiana długości popychacza? Reguluje się to śrubką. Efekt jest po prostu taki, że po wciśnięciu dosłownie pół cm. klamki motocykl jest całkowicie wysprzęglony. Oraz mam także kłopot z dozownikiem, podaje takie ilości oleju że kopcę jak Bełchatów. Z ciekawości zrobiłem mieszankę 1:30 i mniej kopcił (oczywiście odpiąłem dozownik) Jest jakaś regulacja? Pierwsze wpadłem na pomysł że może gdy linka przepustnicy jest na dole to ta od dozownika jest na fula, ale nie, ponieważ kiedy odkręcałem gazu to kopcenie jeszcze bardziej się wzmagało. W tej chwili leję mieszankę do baku 1:45 i jest ok. dzięki z góry :( P.S Dozownik w RD/DT jest inny niż w hondzie MTX/MBX/MB itp. Niema w nim pompki (tłoka) więc proszę nie pisać ,,było już o tym na forum". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sydney Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 W dziale enduro jest cały temat o DT. Tam na pewno Ci pomogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 13 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 pisałem także tam, lecz napisałem także tutaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Witam! Mam mały kłopot z Yamahą RD 80 (taki sam silnik co dt). Motocykl długo schodzi z obrotów, oraz gdy dłużej przytrzymam klamkę sprzęgła np. gdy czekam aż zwolni się miejsce abym mógł włączyć sie do ruchu, to po puszczeniu klamki po ok. 1.5 sekundy dopiero motor ciągnie, i niema czegoś takiego jak półwysprzęglenie.Tarcze są w porządku. Co może być powodem takiego stanu? Czy pomoże zmiana długości popychacza? Reguluje się to śrubką. Efekt jest po prostu taki, że po wciśnięciu dosłownie pół cm. klamki motocykl jest całkowicie wysprzęglony. Oraz mam także kłopot z dozownikiem, podaje takie ilości oleju że kopcę jak Bełchatów. Z ciekawości zrobiłem mieszankę 1:30 i mniej kopcił (oczywiście odpiąłem dozownik) Jest jakaś regulacja? Pierwsze wpadłem na pomysł że może gdy linka przepustnicy jest na dole to ta od dozownika jest na fula, ale nie, ponieważ kiedy odkręcałem gazu to kopcenie jeszcze bardziej się wzmagało. W tej chwili leję mieszankę do baku 1:45 i jest ok.dzięki z góry :bigrazz: P.S Dozownik w RD/DT jest inny niż w hondzie MTX/MBX/MB itp. Niema w nim pompki (tłoka) więc proszę nie pisać ,,było już o tym na forum". Przyczyn takiego zachowania sprzęgła może być wiele- uszkodzone cięgno, niewłaściwy luz na klamce, zatarty, uszkodzony wysprzęglik, zużyte sprężyny sprzęgła, zużyty kosz sprzęgłowy. Dozownik w Dt/Rd oczywiście jest pompą. O regulacji pisałem kilk dni temu po raz kolejny :D http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=70442&hl= http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=73457&hl= Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 13 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Nie napisałem że nie jest pompą, tylko że nie jest pompą tłokową. Przypuszczam że nigdy nie widziałeś dozownika z RD więc może wyjaśnię.Napędzany jest on poprzez ślimak (analogicznie jak w Hondzie) lecz nie ma on pompy tłokowej (honda) lecz jest coś w rodzaju czerpaka. Koło z wypustkami które chwytają olej. Im szybciej pracuje silnik tym szybciej się kręcą, a dodanie gazu powoduje wysunięcie tych czerpaków w stronę źródła oleju. I tu moje pytanie co może powodować że czerpią za dużo oleju? Szybkość kręcenia się ślimaka nie może ulec zmianie, więc sądzę że kłopotem jest to że czerpaki wchodzą zbyt głęboko, tylko co to może powodować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 (edytowane) Nie napisałem że nie jest pompą, tylko że nie jest pompą tłokową. Przypuszczam że nigdy nie widziałeś dozownika z RD więc może wyjaśnię.Napędzany jest on poprzez ślimak (analogicznie jak w Hondzie) lecz nie ma on pompy tłokowej (honda) lecz jest coś w rodzaju czerpaka. Koło z wypustkami które chwytają olej. Im szybciej pracuje silnik tym szybciej się kręcą, a dodanie gazu powoduje wysunięcie tych czerpaków w stronę źródła oleju. I tu moje pytanie co może powodować że czerpią za dużo oleju? Szybkość kręcenia się ślimaka nie może ulec zmianie, więc sądzę że kłopotem jest to że czerpaki wchodzą zbyt głęboko, tylko co to może powodować? Pompa jest sterowana obrotami silnika i cięgnem połączonym z cięgnem przepustnicy? Te czerpaki to nie tłoki? Coś takiego? http://www.allegro.pl/search.php?string=do...y=0&new=0&pay=0 Edytowane 13 Czerwca 2007 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grayfox Opublikowano 13 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Tak to coś takiego. Hmmm nie wydaję się mi aby to były tłoki, ale ręki sobie nie dam uciąć. Dla mnie to na tłok nie wyglądało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 13 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2007 Tak to coś takiego. Hmmm nie wydaję się mi aby to były tłoki, ale ręki sobie nie dam uciąć. Dla mnie to na tłok nie wyglądało. Wyreguluj dozownik tak jak w załączonych linkach, jeśli dymienie nie ustąpi to sp0rawdź skład mieszanki paliwowo powietrznej, stan uszcelniczy wału korbowego, nieszcelnosci karterów, stan świecy itd. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.