Skocz do zawartości

Sprzęgło, wolne obroty, dozownik.


grayfox
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam mały kłopot z Yamahą RD 80 (taki sam silnik co dt). Motocykl długo schodzi z obrotów, oraz gdy dłużej przytrzymam klamkę sprzęgła np. gdy czekam aż zwolni się miejsce abym mógł włączyć sie do ruchu, to po puszczeniu klamki po ok. 1.5 sekundy dopiero motor ciągnie, i niema czegoś takiego jak półwysprzęglenie.

Tarcze są w porządku. Co może być powodem takiego stanu? Czy pomoże zmiana długości popychacza? Reguluje się to śrubką.

 

Efekt jest po prostu taki, że po wciśnięciu dosłownie pół cm. klamki motocykl jest całkowicie wysprzęglony.

 

Oraz mam także kłopot z dozownikiem, podaje takie ilości oleju że kopcę jak Bełchatów. Z ciekawości zrobiłem mieszankę 1:30 i mniej kopcił (oczywiście odpiąłem dozownik) Jest jakaś regulacja? Pierwsze wpadłem na pomysł że może gdy linka przepustnicy jest na dole to ta od dozownika jest na fula, ale nie, ponieważ kiedy odkręcałem gazu to kopcenie jeszcze bardziej się wzmagało. W tej chwili leję mieszankę do baku 1:45 i jest ok.

 

 

dzięki z góry :(

 

P.S Dozownik w RD/DT jest inny niż w hondzie MTX/MBX/MB itp. Niema w nim pompki (tłoka) więc proszę nie pisać ,,było już o tym na forum".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam mały kłopot z Yamahą RD 80 (taki sam silnik co dt). Motocykl długo schodzi z obrotów, oraz gdy dłużej przytrzymam klamkę sprzęgła np. gdy czekam aż zwolni się miejsce abym mógł włączyć sie do ruchu, to po puszczeniu klamki po ok. 1.5 sekundy dopiero motor ciągnie, i niema czegoś takiego jak półwysprzęglenie.

Tarcze są w porządku. Co może być powodem takiego stanu? Czy pomoże zmiana długości popychacza? Reguluje się to śrubką.

 

Efekt jest po prostu taki, że po wciśnięciu dosłownie pół cm. klamki motocykl jest całkowicie wysprzęglony.

 

Oraz mam także kłopot z dozownikiem, podaje takie ilości oleju że kopcę jak Bełchatów. Z ciekawości zrobiłem mieszankę 1:30 i mniej kopcił (oczywiście odpiąłem dozownik) Jest jakaś regulacja? Pierwsze wpadłem na pomysł że może gdy linka przepustnicy jest na dole to ta od dozownika jest na fula, ale nie, ponieważ kiedy odkręcałem gazu to kopcenie jeszcze bardziej się wzmagało. W tej chwili leję mieszankę do baku 1:45 i jest ok.

dzięki z góry :bigrazz:

 

P.S Dozownik w RD/DT jest inny niż w hondzie MTX/MBX/MB itp. Niema w nim pompki (tłoka) więc proszę nie pisać ,,było już o tym na forum".

 

Przyczyn takiego zachowania sprzęgła może być wiele- uszkodzone cięgno, niewłaściwy luz na klamce, zatarty, uszkodzony wysprzęglik, zużyte sprężyny sprzęgła, zużyty kosz sprzęgłowy.

 

Dozownik w Dt/Rd oczywiście jest pompą. O regulacji pisałem kilk dni temu po raz kolejny :D

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=70442&hl=

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=73457&hl=

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem że nie jest pompą, tylko że nie jest pompą tłokową. Przypuszczam że nigdy nie widziałeś dozownika z RD więc może wyjaśnię.

Napędzany jest on poprzez ślimak (analogicznie jak w Hondzie) lecz nie ma on pompy tłokowej (honda) lecz jest coś w rodzaju czerpaka. Koło z wypustkami które chwytają olej. Im szybciej pracuje silnik tym szybciej się kręcą, a dodanie gazu powoduje wysunięcie tych czerpaków w stronę źródła oleju.

 

I tu moje pytanie co może powodować że czerpią za dużo oleju? Szybkość kręcenia się ślimaka nie może ulec zmianie, więc sądzę że kłopotem jest to że czerpaki wchodzą zbyt głęboko, tylko co to może powodować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem że nie jest pompą, tylko że nie jest pompą tłokową. Przypuszczam że nigdy nie widziałeś dozownika z RD więc może wyjaśnię.

Napędzany jest on poprzez ślimak (analogicznie jak w Hondzie) lecz nie ma on pompy tłokowej (honda) lecz jest coś w rodzaju czerpaka. Koło z wypustkami które chwytają olej. Im szybciej pracuje silnik tym szybciej się kręcą, a dodanie gazu powoduje wysunięcie tych czerpaków w stronę źródła oleju.

 

I tu moje pytanie co może powodować że czerpią za dużo oleju? Szybkość kręcenia się ślimaka nie może ulec zmianie, więc sądzę że kłopotem jest to że czerpaki wchodzą zbyt głęboko, tylko co to może powodować?

 

Pompa jest sterowana obrotami silnika i cięgnem połączonym z cięgnem przepustnicy?

 

Te czerpaki to nie tłoki?

 

Coś takiego?

 

http://www.allegro.pl/search.php?string=do...y=0&new=0&pay=0

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to coś takiego. Hmmm nie wydaję się mi aby to były tłoki, ale ręki sobie nie dam uciąć. Dla mnie to na tłok nie wyglądało.

 

Wyreguluj dozownik tak jak w załączonych linkach, jeśli dymienie nie ustąpi to sp0rawdź skład mieszanki paliwowo powietrznej, stan uszcelniczy wału korbowego, nieszcelnosci karterów, stan świecy itd. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...