Skocz do zawartości

Focus 1.8 TDDI kombi 2002r 175000 km


Dymsha
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiony. Zdecydowałem się na niego, bo polecił mi go kumpel co współpracuje z tymi handlarzami (czyt. kręci im liczniki i wkłada poduchy) i mam pewność (to mój dobry kumpel ;) ), że nic w nim nie było kombinowane. Przynajmniej u nas w kraju :bigrazz: ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :icon_biggrin:

W fordowskie silniki TDDI bym sie nie pakowal ,dlatego ze sa to stare konstrukcje ( ewentualnie TDCI ).

Mialem okazje zrobic 1000 KM focusem 1.6 L z 2004r ( wersja kombi), moge napisac ze silnik pod wzgledem dynamiki to rzadna rewelacja, jest to sprawdzona i pewna konstrukcja ( wczesniej montowana w escortach, miala 90 KM ), spalanie na poziomie 8 litrow / 100 km.

Co mi sie spodobalo to skrzynia biegow i uklad jezdy, focus prowadzi sie bardzo dobrze i pewnie.

 

Pozdrawiam :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że TDDI to stara konstrukcja i nie warto, a odnośnie benzynowych 1.6 że warto bo to sprawdzona (stara) konstrukcja.... nie rozymiem,

poza tym co do silników serii Zetec masz rację, natomiast Diesle TDDI to już nowa konstrukcja, a od TDCI różnią się głównie układem zasilania, oba mają wtrysk bezpośredni, z tym że TDCI używają Common Rail - dużo bardziej czułego i precyzyjnego układu a więc i bardziej podatnego na ewentualne awarie, więc co do Diesli to jak już to lepiej wybrać (w tym konkretnym przypadku) -staszę konstrukcję, ale wybór już został dokonany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że TDDI to stara konstrukcja i nie warto, a odnośnie benzynowych 1.6 że warto bo to sprawdzona (stara) konstrukcja.... nie rozymiem,

poza tym co do silników serii Zetec masz rację, natomiast Diesle TDDI to już nowa konstrukcja, a od TDCI różnią się głównie układem zasilania, oba mają wtrysk bezpośredni, z tym że TDCI używają Common Rail - dużo bardziej czułego i precyzyjnego układu a więc i bardziej podatnego na ewentualne awarie, więc co do Diesli to jak już to lepiej wybrać (w tym konkretnym przypadku) -staszę konstrukcję, ale wybór już został dokonany ;)

Wybór został dokonany i to właśnie z tego powodu co piszesz. Właśnie TDDI jest bardziej odporny na polskie syfiaste niejednokrotnie paliwo i dlatego na ten silnik się zdecydowałem.

Po krótkim użytkowaniu na tą chwilę mogę napisać tyle: prowadzenie extra, jedzie się jak po sznurku tam gdzie dasz rozkaz, pewne prowadzenie bez żadnych telepań i niespodzianek, silnik ma kopa odpowiedniego co miło mnie zaskoczyło, bo nie spodziewałem się, że będzie aż tak fajnie. Do wyglądu i układu deski powoli się przyzwyczajam. Mankamentem jest wykończenie niektórych detali i takie drobne usterki typu pordzewiałe tylne zamki, pojawiające się ślady korozji na progach itp.

Ale własności jezdne są na prawdę świetne i nie ma się tutaj do czego przywalić :icon_mrgreen: ... Cdn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To racja że TDDi wytrzyma więcej bo jest pompa VP30 Boscha z "tylko" elektronicznym sterowaniem i to w zasadzie jedyne co pada to ten własnie sterownik.W TDCI to mamy już wiecej potencjalnych elementów do uskodzenia.Ogólnie Ford dla kierowcy przyjazny ale dla mechanika niech go ...j strzeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to i ja coś naklepie o Foczce.

Trzy dni temu kupiłem Focusa Kombi 2004 r. 1.6 (100KM) ...srebrna strzała.

Kupiony z bardzo pewnego źródła, salonowy i serwisowany. Jestem zachwycony prowadzeniem samochodu, wyposażeniem i w ogóle Foczka mnie zachwyciła. Spalanie w trasie (a jak już traska zrobiona) wg. pokładowego komputerka 6.8l/100km. Całkiem nieźle.

Pozdrawiam.

Edytowane przez rebel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy dni temu kupiłem Focusa Kombi 2004 r. 1.6 (100KM) ...srebrna strzała.

Kupiony z bardzo pewnego źródła, salonowy i serwisowany. Jestem zachwycony prowadzeniem samochodu, wyposażeniem i w ogóle Foczka mnie zachwyciła. Spalanie w trasie (a jak już traska zrobiona) wg. pokładowego komputerka 6.8l/100km. Całkiem nieźle.

 

Ja mam Focusa Kombi 2003 w wersji X100 z silnikiem 1.6 Zetec. Spalanie w trasie przy 95-100 wychodzi mi 5,7 l/100km (wg wlanego paliwa na przejechanym dystansie, nie wg "liczydełka"). W mieście, gdzie rzadko włączam "4" to dochodzi do 8. Jeździ, nic sie nie psuje (dobra , zdechła żarówka H7), nic nie rdzewieje.

Do kufra składak córki wrzucam bez składania i bez kładzenia tylnej kanapy. :notworthy:

 

No i oryginalne materiały eksploatacyjne kupowane w ABS-CAR to pół ceny materiałów do samochodów koncernu VW. Mam porównanie, bo ćwiczę też skodziankę z 2006.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Focusa Kombi 2003 w wersji X100 z silnikiem 1.6 Zetec. Spalanie w trasie przy 95-100 wychodzi mi 5,7 l/100km (wg wlanego paliwa na przejechanym dystansie, nie wg "liczydełka"). W mieście, gdzie rzadko włączam "4" to dochodzi do 8. Jeździ, nic sie nie psuje (dobra , zdechła żarówka H7), nic nie rdzewieje.

Dokładnie taki sam model jak mój. Już się przestraszyłem, że mój więcej spala ale moja prędkość po trasie to ok 120-130km/h. Super autko. W porównaniu z poprzednim moim autem to powiem, że wręcz luksus.

Kufer w kombiaku jest zajebisty. Będziemy mogli w koncu bez problemu naszą sunie zabierać na wycieczki.

Jestem zachwycony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...