Skocz do zawartości

jakie tłoki do dolniaka???


ronon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

no i stalo sie -cylindry zawiezione!!!

grafitowane to znaczy ze powlekane sa czyms tam ( niewiem czym) co pomaga w trakcie docierania

zmniejsza mozliwosc zatarcia

wiec tloki grafitowane

pierscienie chromowane

luz 0,06

tulei spokojniw wystarczy!!

 

tloki z lady odpadają bo sa o wiele ciezsze i maja podebrania pod zawory chociaz wmiar maja 79.

 

tulejowanie jednego garka pod 126p to kwota 160 zeta przynajmniej u mnie w okolicy

 

 

a jeszcze jedno- szlifowanie z honowaniem to kwota 40 za szt.

 

a okazalo sie ze gosc ktory to robi potwierdzil ze do emy czesto sie poldka zaklada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie zakładania powłok ceramicznych na płaszcz tłoka, to tak sobie myślę, że chyba robi się to już na tłok fabrycznie idealnie spasowany, lub na dotarty.

 

 

tak sie sklada ze tloki grafitowane kupujesz w SKLEPIE !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że tłoki powlekane ceramiczną warstwą to zupełnie coś innego niż te o których piszesz.

Oczywiście mogę się mylić...

I proszę nie krzyczeć...

 

 

tu sie zgadzam powloka ceramiczna jest nakladana na zamowieniea grobosc takiej powloki to 0,02mm

 

a nie krzycze ;) tylko tak czytam tego posta i widze ze nic konkretnego tu nie bylo podane istny hyde park

 

ale podziekowania dla karolsawiak dzieki za info!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to nie jest nic konkretnego.

Jeżeli zastanawiasz się czy wydać 40zł na honowanie z rozwiercaniem czy 140zł na tulejowanie, to pomyśl, że nałożenie warstwy ceramicznej na jeden tłok kosztuje 120zł. I teraz uważam za słuszne zastanowić się czy warto to robić i w jakim momencie i na jakie tłoki by nie wywalić na darmo pieniędzy.

 

Ps.: pisanie wielkimi literami i stosowanie wykrzykników w jezyku forów to wyrażanie swoich emocji, w tym wypadku jest to krzyk WYKRZYKNIK!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście będe przerabiał temat tłoków od poldka 1600 wraz z powłokami ceramicznymi na całym tłoku, zarówno denko jak i boki. Nie ma co oszczędzać panowie, nie jeden motocykl już mialem, jak chciałem zaoszczędzić to zawsze to wychodzi gdzieś bokiem później i człowiek pluje sobie w twarz.

 

Co do tłoków od malucha to szkoda wydawać pieniądze na tulejowanie. Ja osobiście za te niby tuleje to wole założyć tłoki od poldka wraz z powłokami i mieć konkretny zestaw.

 

A co myślicie o powłokach ceramicznych na zawory??

Pozatym poldowskie tłoki zapewnią nam to że oleju nie będzie ubywać i ciśnienie oleju będzie w miare stałe. Co przy mechanicznej pompie i smarowaniu rozbryzgowym jest ważną sprawą.

 

P.S nie mylcie powłoki grafitowej z ceramiczną bo to jest różnica.

Edytowane przez Wojt@s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to nie jest nic konkretnego.

Jeżeli zastanawiasz się czy wydać 40zł na honowanie z rozwiercaniem czy 140zł na tulejowanie, to pomyśl, że nałożenie warstwy ceramicznej na jeden tłok kosztuje 120zł. I teraz uważam za słuszne zastanowić się czy warto to robić i w jakim momencie i na jakie tłoki by nie wywalić na darmo pieniędzy.

 

Ps.: pisanie wielkimi literami i stosowanie wykrzykników w jezyku forów to wyrażanie swoich emocji, w tym wypadku jest to krzyk WYKRZYKNIK!!!

 

 

a co konkretnego jest w chybaniu i gdybaniu, czy bylo napisane "jezdze na poldku jest tak a tak cza to zrobic tak a tak??/ nie nie bylo

na szczescie jest detektyw paolo :biggrin: znalazl temat i tam co nieco pisze

 

mam jedna eme na 126p i ta mi wystarczy.

warstwa ceramiczna to dodatek do tloka, jak masz tloki to se ceramike zapodaj ale jak nie wiesz jakie tloki to ceramika ci nic nie da! wiec chyba warto wiedziec jakie tloki pasuja do dolniaka nie??

 

a pozatym to niewiem czy wiesz ale cylinder w emie sklada sie z 2 czesci i przytulejowaniu moze peknac!!(oj znowu wykrzykniki :clap: ) mailem pare lat temu taka sytuacje a robil to profesjonalny zaklad

 

 

i tak jak pisze Wojt@s powloka grafitowa a ceramiczna to calkiem inna bajka!!!(ups :notworthy: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Ronon naprawdę starałem się być jak najbardziej uprzejmy ale widzę, żę z tym to nie do Ciebie.

 

Najpierw mylisz tłoki powlekane warstwą ceramiczną z grafitowanymi a teraz starasz mi się pokazać różnicę, że to jednak "inna bajka".

Czytaj może dokładniej posty, a będziesz miał mniej pomyłek.

 

Napisałeś, że powłoka ceramiczna to 0,02mm, a w ogłoszeniu firma ta pisze, że nakłada warstwę tak cienką, że nie wpływa to na tolerancję pasowania, czyli prawdopodobnie chodzi o grubości rzędu mikrometrów a nie setnych milimetra. Stąd było moje pytanie, na jakie tłoki to nakładać i kiedy to ma sens. Tłoki jak wiadomo docierając się do cylindrów zmniejszają swoją średnicę, o ile nie wiem, nie mam aż takiego doświadczenia.

A jeżeli nałoży się tą powłokę na tłok to czy nie utrudni się dotarcia silnika? Czy nie dojdzie do zużycia przedwczesnego tej warstwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego gobert powiedz cz jestes tylko typowym teoretykiem czy masz choc troche pojecia praktycznego? bo narazie to prowadzisz czysto teoretyczne wywody podparte wiadonosciami gdzies wyczytanymi

niewiem czy zlozyles choc jeden silnik juz nie mowie o dolniaku ale jaki kolwiek?

i sam czytaj dokladnie i powoli zebys sie nie mylil.

przeczytaj powoli tytul posta! mialo buc o tlokach a ty ciagle o tej ceramice

napisalem ze daje tloki grafitowane a cramika mnie nie interesuje,

jesli nie chcesz wiedziec jakie tloki mozna zalozyc do dolniaka to nie pisz.

temat jest o TLOKACH.(bez wykrzyknikow zebys sie nie obrazil)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W życiu zrobiłem do tej pory niewiele pełnych remontów silników a mianowicie 3.

 

1. Mój dolniak, na oryginalnych tłokach, jakoś do tej pory mi dziury nie wypaliło, przejechałem na nim 13000 tys. a usterki jakie w tym czasie się ujawniły to: pękł filc-przetoczyłem na simmering, dwa razy zmieniałem uszczelkę pod głowicą lewego cylindra. Obecnie motor owszem posiada jakieś hałaśliwe dźwięki z silnika, ale pali olej w normie i benzynę też. Z trzema osobami i bagażem na 8 bez problemu pojedzie i 110 :icon_mrgreen:

Ostatnio byłem nim na imprezie terenowej pod Sulejowem, i wróciłem o własnych siłach(jak wszystkie 7 motorków), choć rzeźnia w terenie była jak się patrzy.

I odnośnie ruskich silników powiem jeszcze jedno, ostanio zdejmowaliśmy cylinder w jednym dolniaku, stukało jakby luz na sworzniu był. Okazało się, że ktoś założył za cienkie pierścienie, ale nie w tym rzecz. Wpadł kolega Wiktor "bawar" z Milanówka (często ma silniki od BMW, które chętnie ludzie biorą do rusków, jest obecnie do sprzedania od R100) i narobił zamieszania, stwierdził, że wszystko nie tak do dupy i w ogóle. Poczym ze sterty nowych tłoków i pierścieni dopasował wg.: niego "idelany" na oko tłok i pierścionki bez mierzenia tego śrubą mikrometryczną czy szczlinomierzem. Motor gada aż miło. I taka jest właśnie idea ruskich pojazdów, z tego nie zrobi się BMW.

 

2. Silnik od TS350 prosty w remoncie, ale motor nie przypadł mi do gustu.

 

3. I obecnie to: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...pic=42222&st=60

 

Jak będzie chodził narazie nie wiem, mam nadzieję, że nieźle, bo szkoda byłoby czasu i pieniędzy.

 

A odnośnie tłoków, to podrzuciłem Ci dwa namiary Noral i WZM, ale jak widać mało dokładnie czytasz.

Edytowane przez gobert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. widze ze masz pojecie o moto

 

2.kiedys wykonalem sobie na bazie pieca zfj 1100 takie cos:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...27eb6a96ea.html

a teraz mam to:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...80b39cdc6d.html

a tego co mialem to nie mam zeskanowanych fotek

 

3.to twoje moto to byla wersja policyjna?? ostatnoi robilem kolesiowi honde policyjna

 

4. namiary znalem wczesniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wersja policyjna, motor w którym od początku lat 80 aż do 2005r (nie wiem czy są jeszcze obecnie produkowane) nie wprowadzono żadnych istotnych zmian konstrukcyjnych.

Ale to nie w temacie, nie będę tego dalej rozwijał, jakby były jakieś pytania to chętnie odpowiem i podzielę się spostrzeżniami na temat tego modelu :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyt GOBERT . Tłoki jak wiadomo docierając się do cylindrów zmniejszają swoją średnicę, o ile nie wiem, nie mam aż takiego doświadczenia.

 

Albo źle widze , albo... przecież to pierścienie się docierają do gładzi cylindra w fazie wstępnej.

 

Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest oddanie tłoków najpierw do pokrycia ceramiką, a dopiero później kąplecik zawozimy do szlifu i honowania.

 

Nadal czekam na wypowiedz Storma, który nawinął na poldkach już dużo kaemów. Pozdrawiam

Edytowane przez Wojt@s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...