Skocz do zawartości

Tłok do yamahy DT 50


KUBAS007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od razu mowie ze jestem nowy witam wszystkich i jezeli byl taki temat to prosze nie krzyczec mam yamahe dt 50 i przymierzeam sie do wyminy tłoka i nie wiem o co chodzi z tymi szlifami czy ja juz jakis mam czy musze tez wyminiec cylinder i ile to moze kosztowac i gdzie moge kupic wiem ze jest temat "wszystko o yamaha DT..." ale jak mam przegladac 23 strony to mnie ... :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu mowie ze jestem nowy witam wszystkich i jezeli byl taki temat to prosze nie krzyczec mam yamahe dt 50 i przymierzeam sie do wyminy tłoka i nie wiem o co chodzi z tymi szlifami czy ja juz jakis mam czy musze tez wyminiec cylinder i ile to moze kosztowac i gdzie moge kupic wiem ze jest temat "wszystko o yamaha DT..." ale jak mam przegladac 23 strony to mnie ... :biggrin:

 

Wiesz tam byś wiedział wszystko...i czas spędził miło ;P ale ok....dlaczego chcesz wymieniać tłok powiedz najpierw...czy masz słaba kompresje czy może po prostu tak uważasz ze to juz czas...? To czy masz nad wymiar cylindra możesz sprawdzić mierząc cylinder w zakładzie robiącym szlify lub przeczytać na denku tłoka jak zdejmiesz głowice...o ile nie masz zasyfionego tłoka nagarem. A kupić możesz w sklepie Wilmat albo sklep Klasa oba internetowe...osobiście kupowałem ostatnio w Klasie i mogę polecić :clap: bez problemu szybciutko to co zamawiałem to dochodziło....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce wymienic bo juz zrobiłem nim ok 4tys kilometrów a jeszcze koles co miał go przedemna nie wymieniał takze pasowal by bo słyszałem ze gdy za mocno sie zuzyje to moze rozsypac sie w cylindrze a i jeszce jedno co mam wymieniac bo pytałem sie kolegi i mowi zeby lepiej wymienic cylinderi pierscienie nowe kupic i sam teraz nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zarowno na zimnym jak i cieplym silniku moto pali dobrze oraz nie ma mula i ladnie sie wkreca nie ma sensu zmieniac tlok. Jednak tak profilaktycznie warto zdjac glowice i sprawdzic jak sie trzyma i czy nie ma zadnych luzow na boki etc. Jesli jednak chcesz zmienic tlok to gdy masz tuleje zeliwna w cylindrze to oddajesz caly cylek do szlifu po czym chlopaczek ci mowi jaki nalezy kupic pod to tlok. Jesli skonczy ci sie ta tuleja dopiero oddajesz do ponownego nalozenia albo kupujesz drugi cylek. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja mam chłodzonego powietrzem to tez sie zrobi szlif .Kompresji nie mierzyłem ale wydaje misie ze ma słabą czy obiawem tego moze byc to ze nie moge ustawic obrotow bo sa albo za wysokie albo jak ustwie takie wmiare to powoli znich spada i gasnie tak jakby paliwo nie dochodziło ale gaznik czysciłem przed tym . a tak apropo jak juz zaczołem temat to moze mi ktos odpowiedziec czy y DT 50 jest blokada na kolanku bo przeczytałem gdzies ze jest tam wszadzony dławnik moja jest z 91 r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja mam chłodzonego powietrzem to tez sie zrobi szlif .Kompresji nie mierzyłem ale wydaje misie ze ma słabą czy obiawem tego moze byc to ze nie moge ustawic obrotow bo sa albo za wysokie albo jak ustwie takie wmiare to powoli znich spada i gasnie tak jakby paliwo nie dochodziło ale gaznik czysciłem przed tym . a tak apropo jak juz zaczołem temat to moze mi ktos odpowiedziec czy y DT 50 jest blokada na kolanku bo przeczytałem gdzies ze jest tam wszadzony dławnik moja jest z 91 r

 

No ja tak mialem przed remontem w DT125R. Gaznika praktycznie sie nie dalo porzadnie ustawic. Kombinowalem tyle, ze az silnik sie porzadnie przegrzal. Co do tego ze masz slaba kompresje - zmierz. A jak nie masz za bardzo gdzie to wystarczy diagnoza poprzez wrzucenie biegu na asfalcie i proba przeciagniecia moto. Kolo nie powinno sie przekrecac 'lamiac' tlok. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale żeby sprzecyzować to 1 bieg ;p .... bo na dwójce juz przeciągniesz.w sumie 91 i chłodzona powietrzem? Coś nie bardzo no ale ja się nie znam....a co do obrotów to kwestia gaźnika...na pewno nic innego...co dso tego kolanka to po prostu zdejmij wydech i wsadź palucha w wydech...jak masz zaraz za wejsciem głęboki próg to wiesz ze masz dławik...

Edytowane przez Jackuzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kompresje mam słabą bo jak zobaczyłem to opory były ale bardzo małe {jak na I bieg} ale koło przeskakiwało.Czy da sie na chłodonym powietrzem sie zrobic szlif cylindra no i jak mam slabąkompresje to co bardziej pomoze CYlinder + pierscienie czy tłok+pierscienie czy ... dodam ze kasy za duzo nie mam i lepiej było by tłok a co wy sądzicie

Edytowane przez KUBAS007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no kompresje mam słabą bo jak zobaczyłem to opory były ale bardzo małe {jak na I bieg} ale koło przeskakiwało.Czy da sie na chłodonym powietrzem sie zrobic szlif cylindra no i jak mam slabąkompresje to co bardziej pomoze CYlinder + pierscienie czy tłok+pierscienie czy ... dodam ze kasy za duzo nie mam i lepiej było by tłok a co wy sądzicie

Jak zmieniasz tłok to musisz też pierścienie. Są to takie pierścionki jakby na tłoku, dzięki nich nie ucieka kompresja...

Szlif jest to zwiększenie/rozwiercenie średnicy cylindra. Jak masz np. ryse na cylindrze to dajesz szlif...

Oczywiście wraz ze zwiększeniem średnicy cylindra zwiększa się pojemność...

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniasz tłok to musisz też pierścienie. Są to takie pierścionki jakby na tłoku, dzięki nich nie ucieka kompresja...

Szlif jest to zwiększenie/rozwiercenie średnicy cylindra. Jak masz np. ryse na cylindrze to dajesz szlif...

Oczywiście wraz ze zwiększeniem średnicy cylindra zwiększa się pojemność...

 

Nie sadzisz ze to twoje wytlumaczenie jest troche glupie?? Chlopak chyba wie jak wyglada tlok z pierscieniami....

 

Co do problemu - wystarczy szlif (ja placilem 50zl) + komplet tlok, pierscienie, sworzen, zabezpieczenia (praktycznie zawsze jest wszystko razem wiec nie ma problemu). Moze sie tez okazac ze korbowod wymaga wymiany (duze luzy gora dol). Wtedy juz sie szykuje grubsza robota. Musisz kupic korbe + lozyska na gore i dol. Sama zmiana tez jest meczaca, gdyz wymaga rozpolowienia silnika. Jednak nic nie zrobisz nie rozkladajac gory (glowicy i cylindra). POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Soku ma racje az tak tempy to ja nie jestem i ogolne pojecia wystepujące w mechanice znam i wiem jak wygladaja pierscienie i mam jeszcze jedno pytanie szlif to mozna zrobic w warsztacie czy gdzie bo słyszalem ze koles jakis prywatnie robi szlify w moim terenie i myslicie ze moze sie znac?dzieki za wszystkie odpowiedzi i tak apropo to mam pytanie do WLD_Wlodi bo patrzyłem na twój temat o DT 50 i co jej było bo mnie to ciekawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz sie przejsc do tego typka jak nie masz za daleko, pokazac mu cylinder i spytac sie ile by chcial za szlif. Jesli w miare tanio to spytaj sie go pod jaki tlok(jaki rozmiar) ci moze zrobic ten szlif, a nastepnie posprawdzaj czy taki jest dostepny gdzies w sklepach albo normalnie w necie. Jesli wszystko sie zgadza zamow tlok a cylek oddaj temu gosciowi. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...