Skocz do zawartości

Simson AWO remont


nerox
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!

 

Stałem się właścicielem simsona awo 425s. części oryginalne i nawet lampa tylna pachnie nrdowskim powietrzem lat60tych :(

 

w razie potrzeby proszę tu zaglądać ponieważ będę umieszczał tutaj problemy z jakimi się spotkałem :icon_eek: i oczywiście nie ukrywam porady ułatwiające mi ich rozwiązanie.

 

po pochwaleniu się mam do Was kilka pytań:

 

1. gdzie kupić narzędzia specjalistyczne np. ściągacz do tego koła zębatego?

2. znacie kogoś w Poznaniu kto dokonywałby remontów weteranów? np. skrzyni biegów, bo nie wiem czy ma luzy czy nie.

3. macie coś takiego w swoim weteranie? coś wpitego w koło zębata a wałek rozrządu?

 

koło zębate

 

dziękuje z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam nie wiem czy dobrze rozumie ale to między wałkiem a kołem zębatym to raczej klin? robiłem kiedyś awo znajomemu ale jestem z pod Koszalina,i z czasem kiepsko?ewentualnie namiar na części mógłbym dać.jeżeli gość ma to aktualne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za ściągaczami pospaceruj po jakiś ryneczkach i sklepach z narzędziami, wszystko w awo da radę ściągnąć dostępnymi regulowanymi ściągaczami ewentualnie samemu coś kombinować. a na zdjęciu nie widzę nic nadzwyczajnego... na ten element na wałku rozrządu wchodzi taki gumowy krzyżak który przenosi napęd na iskrownik. dziurka na kole zębatym jest do takiego plastykowej tulejki która ma za zadanie sterować otwieraniem kanału odpowietrzającego skrzynię korbową... nie wiem czy w krakowie państwo Czarscy nie zajmują sie regeneracją wałów do awo (ci od literatury do weteranów wszelakiej maści) . kiedyś robili na oryginalnych koszyczkach z brązu ale to dawno było i nie wiem czy jeszcze ten biznes prowadzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ślicznie dziękuje za odpowiedź. urodziłem się w Koszalinie. Piękne miasto. spokojne i można do Mielna pojechać :notworthy:

jeśli to klin to spróbuje ściągaczem ściągnąć koło zębate. klin powinien puścić. co o tym myślicie? czy lepiej na gorąco? oczywiście mówię o tym klinie pomiędzy tym właśnie elementem, gdzie wchodzi gumowy krzyżak a końcówką wału :crossy:

 

ściągacz muszę poszukać bo bez niego się nie obejdę.

 

ps czy wie ktoś może ile jest wałeczków na wahaczu? bo coś mi się wydaje, że brakuje po lewej jak i po drugiej stronie.

 

dziękuje z góry za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za ściągaczami pospaceruj po jakiś ryneczkach i sklepach z narzędziami, wszystko w awo da radę ściągnąć dostępnymi regulowanymi ściągaczami ewentualnie samemu coś kombinować. a na zdjęciu nie widzę nic nadzwyczajnego... na ten element na wałku rozrządu wchodzi taki gumowy krzyżak który przenosi napęd na iskrownik. dziurka na kole zębatym jest do takiego plastykowej tulejki która ma za zadanie sterować otwieraniem kanału odpowietrzającego skrzynię korbową... nie wiem czy w krakowie państwo Czarscy nie zajmują sie regeneracją wałów do awo (ci od literatury do weteranów wszelakiej maści) . kiedyś robili na oryginalnych koszyczkach z brązu ale to dawno było i nie wiem czy jeszcze ten biznes prowadzą.

 

 

jeżeli to kółko nie jest skorodowane,zapieczone,czy sam wałek to nie powinno być problemu ze ściągnięciem.co do tego wahacza.t o ile ich powinno być to nie pomogę,pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...