Skocz do zawartości

cykanie - stukanie w Drag Starze


Soft
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Opinie o cykających Drag Starach głównie pochodzą od użytkowników.

Kiedyś był na tym forum (stare forum) podobny temat założony przez mechanika celem rozpoznania tematu i poznania opinii innych ludzi. Dane mi było czytać ten temat i nawet mam go zapisanego off-line.

Jakie wnioski - ogólnie użytkownicy wypowiadają się że cyka w prawie każdym - lecz nie wiedzą co, a mechanicy - mówią że to zawory lub wydechy lub rozrząd.... czyli też nie wiedzą co....

Wszyscy jednak skłaniają się do faktu klekotania zaworu (ów) - co jest powodem ?? może być głośna praca spowodowana brakiem płaszcza wodnego (chłodzenie powietrzne) i brakiem napinaczy hydraulicznych.

Inni mówią po prostu - stara konstrukcja (ja w to nie wierzę bo znam starsze rozwiązania o wyższej kulturze pracy)

 

Podsumowując - jeżeli ktoś wie jak powinien pracować silnik i ma troszkę słuchu - to to słyszy. Sam byłem świadkiem gdzie odpalony XVS walił jak diabli - a właściciel albo był głuchy albo udawał głuchego.

 

Kilka dni temu (w sobotę) spotkałem Węgra na XVS 1100. Dogadać się za cholerę z nim nie mogłem - ale daję Wam słowo - jego motocykl gadał tym samym językiem co wszystkie nasze - jeden metaliczny stukot..

Gdyby to był zły objaw to raczej do polski by nie dojechał - tym się pocieszyłem.

 

Serdecznie pozdrawiam i jeżeli będę mógł w czymś pomóc - proszę pytać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik, który w Krakowie uchodzi za guru Yamahy, też uznał, że "ten typ tak ma". Stwierdził, że regulacja zaworów nie zmieni tego. Gdy silnik jest bardzo gorący, "cykać" będzie.

I ja tak właśnie to słyszę: bardzo gorący silnik (tylko w upalne dni) - "cyka", a w nawet ciepłe dni - nie "cyka". Chwilę temu wróciłem, dzień (a właściwie wieczór) nie był upalny, no i nie"cykało".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wskaźnik temperatury wkręcony w korek wlewu oleju - firmy moto-detail. Na podstawie jego wskazań mogę stwierdzić iż cykanie pojawia się w temperaturze silnika większej niż 40 stopni i maleje - ale nie cichnie całkowicie przy temperaturze ponad 80 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr Dudek ->Tak z ciekawości (bo nie zamierza kupowąc motocykla z fabryki fortepianów :bigrazz: :D - to niezły tekst muszę zapamiętać i pownerwiac kolegów ;) ) to czy wadliwe prowadnice to typowa usterka Drag Starów czy tylko Twoja diagnoza przez internet?

To nie moja diagnoza tylko fakt stwierdzony ponieważ kilkanaście prawie nowych motocykli dotarło do naszego kraju po zwrotach gwarancyjnych na zachodzie właśnie z powodu głośnej pracy silnika ale tamtejsi bikerzy dostali zamienne moto z nowej dostawy (już bez cykania) a nasi połknęli te głośniejsze jak super okazje.

Nówki sztuki nieśmigane ale głośne.

Osobiście nic nie mam do tej firmy bo dobrze mi się zarabia na starszych modelach zwłaszcza Virago.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja juz sam zgłupłem :) :wink:

Tyle postów naSTUKANYCH ze az chcialem odpalic sprzeta i jeszcze raz, dokladnie posluchac, ale .............. po co ???

Jeszcze cos usłysze i sie wk*** :crossy:

Moze rzeczywiscie to problem 1100 ???

 

ale kolega co sobie niedawno kupił 650 tez sie wypowiadał ze mu .......... stuka ??!!!??

Edytowane przez majkelpl

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Michał... To potęga sugestii. Dopóki nie zajrzałem do tego tematu, nic nie słyszałem. Teraz nawet mi silnik w samochodzie "cyka" (to żart, wybaczcie jeśli lichy).

Guru Yamahy stwierdził, że mają "cykać" (nie pytałem tylko, czy 650-tki też), więc niech "cykają". A gdy komuś "cykanie" ustanie... (fuj!!! jaki brzydki rym), niech odstawi "motor" (sprawdzam czujność Prałata) do serwisu.

 

Z innej beczki: czy Wy też w swoich "Dragach" czujecie czasem przykry zapach wydobywający się z silnika?

(Na miły Bóg, nie zlinczujcie mnie tylko. To też żart. Wybacz Soft, poważnie traktuję Twój temat, ale mam chyba tzw. "głupawkę")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaaaaaaaaaaaaaaa .................. niech se tam cyka !!!!! :banghead:

Kurna, juz nie moge !!!!

Jak moto jezdzi, dobrze pracuje i nic mu nie dolega .................. niech se stuka :bigrazz:

A Ty jeszcze Jurek wyjezdzasz teraz z jakims zapachem !!!!

Cholera jasna, chyba zaraz pójde wachac motor ( Prałat czuwa ? )

ISRA: 27062
SREU: 614

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połącze 2 tematy.....

 

Któregoś wieczora - szukając "stukacza silnikowego" odkręciłem dekielek zaworowy - wydechu przedniego cylindra.... Jakieś licho podkusiło mnie odpalić moto... i co - olej wszędzie - ale najgorzej że pozostał na kolanku wydechowym pod osłonką tuż przy śrubach. Dnia następnego jeżdziłem jak świeca dymna.

Tak działa 1/2 syntetyk na wydechu. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

głośna praca zaworów (cykanie) to chyba norma w tych sprzetach, ja mam sprawdzony kazdy element głowicy i wszystko jest wg normatywu- a i tak cyka. Zreszta to tak jak z charakterystycznym dzwiekiem który wydaje z siebie drag na piątce jak się przyspiesza z dość niskiej predkości.

Majkel ma racje jezdzi dobrze - nie grzebać. Pare akcji widziałem u przewrażliwionych jak w wyniku ich "nadmiernej" troskliwości wychodziły wielkie jaja- bo tu sie ukręcił gwint a tam coś innego. :)

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja juz sam zgłupłem :buttrock: :icon_twisted:

Tyle postów naSTUKANYCH ze az chcialem odpalic sprzeta i jeszcze raz, dokladnie posluchac, ale .............. po co ???

Jeszcze cos usłysze i sie wk*** :notworthy:

Moze rzeczywiscie to problem 1100 ???

 

ale kolega co sobie niedawno kupił 650 tez sie wypowiadał ze mu .......... stuka ??!!!??

 

jeśli to o mnie chodzi to TAK - stuka :-) przebieg 16tyś, po regulacjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie kolegow dzieki wam za ten temat stukanie pojawiło mi sie w tym roku tak mie to wk rwia ze nawet bylem gotowy sprzedac i kupic inny ale jak nie jest na chodzie to pieknie wyglada czy mowa jest o skukaniu takim metalicznym glosnym rzezeniu jak by lancuch walil po obudowie przynajmniej takie mam wrazenie juz nic nie slysze mimo glosnych wydechów tylko ten stuk u staje przy jakis 90 km bo wtedy juz wiatr zaglusza mechanik po ogledzinach stwierdzil ze to od temperatury i ma troche racji bo jak sa zimniejszee dni cyka cicho a najlepiej jak pada wtedy chodzi poprawnie albo z rana jak zimny i musze dodac ze to jest wild star troche mi ulzylo jak to wszystko co przeczytalem napisaliscie teraz moge jezdzic troche luzniej bo ostatnie tygodie wyczekiwalem kiedy cos porzadnie pierd lnie pozdrawiam marian a swoja droga dam zobaczyc mechanikoi zawry i lancuch jeszcze raz dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego - rozpocząłem ten temat także z wielkim kamieniem na sercu.

Moje ucho i rozum mówi że coś jest nie tak, słuchanie innych pojazdów "V" Yamachy podpowiada jednak że ten metaliczny stukot to norma.

 

Ja też wk...wiam się maksymalnie jak po odpaleniu - gdy stoi maszyna przed garazem usłysze to stukanie.

Ale cóż - ponoć tak ma być chociaż trudno z tym się pogodzić (szczególnie dla osób które nie są laikami mechaniki motocyklowej)

 

Mam apel do wszystkich posiadach "Stukaczy" Jak coś będziecie wiedzieli, lub opracujecie lek na tą "chorobę" naszych maszyn to napiszcie.

 

Serdecznie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że na starym forum podobny temat był ale:

 

Przedni garnek w Yamaha Drag Star 1100 metalicznie stuka.

Wyjaśnienie: na niskich obrotach, na rozgrzanym silniku słychać stukanie w cylindrze lub głowicy (przednim)

Problem ponoć występuje w całej rodzinie V Yamachy. Na wyższych obrotach ucicha.

Co to jest? (ja stawiam na zawory) ale dla czego przedni cylinder.

 

(mój zaczął stukać po ok. 1000 km) (słownie: po jednym tysiącu km) od nowości.

- luz zaworowy w normie (w połowie dopuszczalnych wartości)

- łańcuszek naciągnięty jak diabli.

Wyjaśnienie: używam słowa "przedni" cylinder gdyż w/g specyfikacji to jest cylinder drugi. Pierwszym cylindrem jest cylinder tylny.

 

Pozdrawiam

Ja robie silniki róznego rodzaju.Ostatnio to robiłem.Trzeba dokładnie przyłozyc sie do regulacji zaworów.10 z kolei robiłem na ta [email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...