Skocz do zawartości

GPS w moto


JERY
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam odbiornik GPS, niestety wbudowany aku starcza na 2 godziny. W zestawie jest przwod na ktorego jednym koncu jest wtyczka USB ( odbiornik jest przez ten port ladowany) a na drugim wtyczka zapalniczki samochodowej. Chce wykorzystac ten przewod do zasilania GPS poprzez instalacje motocyklowa. Wymyslilem sobie ze wyjme "bebechy" z wtyczki samochodowej (sa tam rozne uklady ktore jak mniemam sa niezbedne do "obrobki" pradu pobieranego z instalacji) i doprowadze prad do tej wtyczki bezposrednio a aku moto. Niestety nie wiem ktora z kocowek wtyczki samochodowej jest plusem a ktora minusem. Dla przypomniena dodam ze wtyczka zapalniczki samochodowej w boku ma 4 blaszki a na samym czubku jest bolec. Na plytce drukowanej wtyczki zapalniczki samochodowej bolec ma oznaczenie "VCC" a boczne blaszki "GND"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VCC to +

Ja z instalacji pociagnałem sobie 12V i zamocowałem gniazdo zapalniczki koło zegarów

do niego teraz wtykam ładowarke na USB. Przy okazji mozna ją traktowac jak źródło pradu- i podpinać inne rządzenia.

NIe zapomnij zrobić bezpiecznika, na tej instalacji. !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bazpiecznik jest wmontowany w plytke drukowana owej wtyczki (tzn gniazdo bezpiecznika bo bezpiecznik jest wyjmowany). Chyba kazda wtyczka zapalniczki ma taki bezpiecznik. Czy to wystarczy czy pomiedzy gnizdo zapalniczki a aku moto wpasowac jeszcze jeden?? Jesli tak to o jakiej wartosci i ktory typ bezpiecznika bylby lepszy? Plaski samochodowy ( w wtyczce wmontowany jest bezpiecznik oznaczony nr. 2), szklany (rurka), czy jeszcze jakis inny??. Jakie przewody zastosowac (o jakies srednicy) ??.

 

http://www.elsin.pl/index.php?prostowniki=...t=przewody&nr=3

Kupilem taki przewod. Nada sie czy cos zmienic?? (np. bezpiecznik na mniejszy)

Edytowane przez JERY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowy port USB dostarcza mniej więcej 500 mA, więc możemy założyć że GPS nie będzie pobierał większego prądu. Co do przewodów - przyjmuje się w uproszczeniu 10A na mm2 przekroju...czyli 2x0,50 mm2 powinno załatwić sprawę z dużą rezerwą. Aha, proponowałbym żebyś nie montował tej zapalniczki bezpośrednio do akumulatora tylko podpiął się gdzieś po stacyjce. Po wyjęciu kluczyka będziesz miał pewność, że aku nie rozładuje Ci się przypadkowo. Chyba, że planujesz korzystać z GPS przy wyłączonym moto. Pozdr. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli na postoju odepne przewod od GPSa to czy nadal bedzie pobieral energie z aku?? Z tego co wiem ze szkoly to nie, bo skoro nie ma odbiornika to nie ma zuzycia energii. No chyba ze sama oporowsc przewodow ta energie zuzyje, co raczej tez nie bedzie mialo miejsca bo obwod nie bedzie zamkniety. Troche sie boje podlaczac pod stacyjke, bo z tego co wiem, jest ona zabezpieczona przed kradzieza i uruchomieniem "na krotko" Obawiam sie, ze jesli cokolwiek podepne pod stacyjke zmieni to oporowosc i zadziala zabezpieczenie. Jesli jestem w bledzie to mnie poprawcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...