JERY Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Witam. Posiadam odbiornik GPS, niestety wbudowany aku starcza na 2 godziny. W zestawie jest przwod na ktorego jednym koncu jest wtyczka USB ( odbiornik jest przez ten port ladowany) a na drugim wtyczka zapalniczki samochodowej. Chce wykorzystac ten przewod do zasilania GPS poprzez instalacje motocyklowa. Wymyslilem sobie ze wyjme "bebechy" z wtyczki samochodowej (sa tam rozne uklady ktore jak mniemam sa niezbedne do "obrobki" pradu pobieranego z instalacji) i doprowadze prad do tej wtyczki bezposrednio a aku moto. Niestety nie wiem ktora z kocowek wtyczki samochodowej jest plusem a ktora minusem. Dla przypomniena dodam ze wtyczka zapalniczki samochodowej w boku ma 4 blaszki a na samym czubku jest bolec. Na plytce drukowanej wtyczki zapalniczki samochodowej bolec ma oznaczenie "VCC" a boczne blaszki "GND" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Vcc to "+" (w dobie tranzystorów krzemowych :) ), a GND to masa, czyli zwykle "-". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CiasnyBaniak Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 VCC to +Ja z instalacji pociagnałem sobie 12V i zamocowałem gniazdo zapalniczki koło zegarówdo niego teraz wtykam ładowarke na USB. Przy okazji mozna ją traktowac jak źródło pradu- i podpinać inne rządzenia.NIe zapomnij zrobić bezpiecznika, na tej instalacji. ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Tak, to prawda. Ciasny dobrze pisze.Bezpiecznik to podstawa :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markom13 Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 I jeśli koło zegarów to kup dobre gniazdo ,z hermetyczną zatyczką.Wilgoć nie jest dobrym kumplem prądu.Albo zrób pod siedzeniem ,tak jak ja :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 16 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 (edytowane) Bazpiecznik jest wmontowany w plytke drukowana owej wtyczki (tzn gniazdo bezpiecznika bo bezpiecznik jest wyjmowany). Chyba kazda wtyczka zapalniczki ma taki bezpiecznik. Czy to wystarczy czy pomiedzy gnizdo zapalniczki a aku moto wpasowac jeszcze jeden?? Jesli tak to o jakiej wartosci i ktory typ bezpiecznika bylby lepszy? Plaski samochodowy ( w wtyczce wmontowany jest bezpiecznik oznaczony nr. 2), szklany (rurka), czy jeszcze jakis inny??. Jakie przewody zastosowac (o jakies srednicy) ??. http://www.elsin.pl/index.php?prostowniki=...t=przewody&nr=3Kupilem taki przewod. Nada sie czy cos zmienic?? (np. bezpiecznik na mniejszy) Edytowane 16 Maja 2007 przez JERY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twizzter Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Standardowy port USB dostarcza mniej więcej 500 mA, więc możemy założyć że GPS nie będzie pobierał większego prądu. Co do przewodów - przyjmuje się w uproszczeniu 10A na mm2 przekroju...czyli 2x0,50 mm2 powinno załatwić sprawę z dużą rezerwą. Aha, proponowałbym żebyś nie montował tej zapalniczki bezpośrednio do akumulatora tylko podpiął się gdzieś po stacyjce. Po wyjęciu kluczyka będziesz miał pewność, że aku nie rozładuje Ci się przypadkowo. Chyba, że planujesz korzystać z GPS przy wyłączonym moto. Pozdr. :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JERY Opublikowano 16 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 Jesli na postoju odepne przewod od GPSa to czy nadal bedzie pobieral energie z aku?? Z tego co wiem ze szkoly to nie, bo skoro nie ma odbiornika to nie ma zuzycia energii. No chyba ze sama oporowsc przewodow ta energie zuzyje, co raczej tez nie bedzie mialo miejsca bo obwod nie bedzie zamkniety. Troche sie boje podlaczac pod stacyjke, bo z tego co wiem, jest ona zabezpieczona przed kradzieza i uruchomieniem "na krotko" Obawiam sie, ze jesli cokolwiek podepne pod stacyjke zmieni to oporowosc i zadziala zabezpieczenie. Jesli jestem w bledzie to mnie poprawcie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.