Crazy_Russian Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 WitamPrzed zawodami postanowilem, ze wymienie w swojej Husce TC450 olej wraz z filtrem.Wymienilem na syntetyczny Valvoline 10W-40 (manual zaleca 10W-60). Wjezdzam na tor i okazuje sie, ze sprzeglo sie slizga. Czym dluzej jezdze tym gorzej, jakbym przyspieszal na polsprzegle. Zmiana biegow OK.W domu pomierzylem tarcze i maja 2,98-2,99 mm (manual mowi ze nowe 3,0 mm, wartosc graniczna 2,90mm), natomiast sprezynki rowno 40 mm (manual mowi, ze nowe 41mm, wartosc graniczna 39mm)-czyli wyglada ze wszystko OK. Tarcze ladne, nieposzarpane.Oleju 10W-60 jeszcze nie kupilem, ale zastanawiam sie czy to mozliwe aby tak niewielka roznica w parametrach oleju mogla spowodowac slizganie sie sprzegla.Przed wymiana oleju wszystko OK, mimo godzinnej jazdy po torze.Tor supermoto, wiec kreci sie do konca. Bede wdzieczny za sugestie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 (edytowane) Wygląda mi na to że po prostu zagotowałes olej, 10W40 zrobił się przy takim rznięciu jak woda (bo to tylko olej z 40 na końcu, a więc bez rewelacji w wysokich temperaturach), kiedy 10W60 prawdopodobnie trzymałby jeszcze w tych temperaturach parametry.Nie pozostaje nic innego jak zalać powtórnie sześcdziesiatkę, i zastanawiać się dalej jak bedzie niedobrze.Swoją drogą zastanawiające, bo gdy Wójcik jeszcze startował na SX450, to lał dokładnie ten sam olej 10W40 Valvoline, i nie było problemu ze sprzęgłem, a jakby nie było Marcin potrafił dobrze zagrzać olej. Może w SM jeździsz dłużej na pelnym gwincie, moze husqa ma bardziej czułe sprzęgło na lepkość oleju?. Zaciekawił mnie temat, daj znać jak dalej się rozegra. Edytowane 9 Maja 2007 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crazy_Russian Opublikowano 9 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 (edytowane) Może w SM jeździsz dłużej na pelnym gwincie, moze husqa ma bardziej czułe sprzęgło na lepkość oleju?. Zaciekawił mnie temat, daj znać jak dalej się rozegra.W SM w zasadzie caly czas lece od max otwartej manetki do max wcisniecia hamulca. Teren oczywiscie znacznie lzej. W Poznaniu brakowalo mi biegu lub mniejszej zebatki na przodzie wiec jechalem na max na ost biegu, ale wczesniej w Gostyniu dochodzilem tylko do trojki i tez sie slizgalo.W PN przychodzi Motorex 10w-60 do warszawskiego KTMa (moze ktos wie gdzie kupie takowy olej taniej niz 49zl/litr?), zaleje sprzet i sprawdze jak chodzi, na ile pozwoli mi jakis pusty parking noca. Jedna sprawa mnie zdziwila-ostatnia tarcza (ta najglebiej osadzona) miala zagniecione te wypustki trzymajace ja w koszu sprzeglowym-te zewnetrzne (na glebokosc okolo 0,5 mm)-czy to normalne? Edytowane 9 Maja 2007 przez Crazy_Russian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.