baqoo Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Witam wszystkich, moze ktos mi pomoze zdiagnozowac ten problem, tak jak w temacie moje Kawasaki GPX 750R 85 tys. przebiegu kopci na czarno ale tylko gdzies powyzej 6 tys. obrotow. Robiona byla synchronizacja gaznikow i czyszczenie. Wszyatko jest niby w porzadku , swiece wymieniane w tamtym sezonie. Nie wiem co to moze byc , czarny dym swiadczylby o tym ze dostaje za duzo paliwa. Prosze o jakas pomoc , moze ktos mi powie co jest grane , z gory dziekuje =] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hes Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 siemkanie chciałbym cię martwić ale z tego co czytałem i się dowiadywałem to przy tych obiawach mówiono mi że siolnik jest zajechany i nie do użytku :) ale może jeszcze się da coś z nim zrobić ale bym zabardzo na to nie liczył pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid482 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 dlaczego nie do użytku?aczkolwiek przy tym przebiegu może już się objawiać pomału remont generalny ale, ale radziłbym Ci podjechać i zmierzyć ciśnienie sprężania, wtedy sie dowiesz czy Ci czasem nie poszły pierścienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Hes, kolego ale diagnoza - najlepiej od razu wyrzucić tego gpx:] A tak na poważnie jeśli za bogata jest mieszanka świece bedą okopcone. najpierw to właśnie sprawdź. A olej Ci bierze? w jakich ilościach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baqoo Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Wlasnie olenie niezauwazylem zeby bral , a jesli bierze to w naprawde malych ilosciach. Zajechany silnik ? kurcze , ale silnik pracuje prawidlowo , niezauwazylem spadku mocy , tyle ze kopci na czarno powyzej 6 tys., jak z cisnieniem jest to nie wiem ? , A jakie sa objawy w przypadku padnietych pierscieni ? Ok jeszcze sprawdze swiece, moze cos mi to powie... zobaczymy =] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kraldek Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Wlasnie olenie niezauwazylem zeby bral , a jesli bierze to w naprawde malych ilosciach. Zajechany silnik ? kurcze , ale silnik pracuje prawidlowo , niezauwazylem spadku mocy , tyle ze kopci na czarno powyzej 6 tys., jak z cisnieniem jest to nie wiem ? , A jakie sa objawy w przypadku padnietych pierscieni ? Ok jeszcze sprawdze swiece, moze cos mi to powie... zobaczymy =] Jezeli kopci na czarno tzn pali olej jezeli dym jest jasny to prblem z mieszanka. Cisnieniem spręzania tez nie ma sie za bardzo co sugerowac bo wynik moze wypasc pozytywnie poniewaz moze bc cylinder uszczelniony przez olej. Bedzie trzeba rozebrac silniczek i w najlepszym przypadku wymienic tylko pierscionki zobaczyc w jakim stanie jest cylinder i dac ewentualnie do przeszlifowania. W najgorszym nowy tłok, pierscienie i tulej w cylinder. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hes Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 :) Hejprzed kupnem motocykla dowiadywałem się że jak kopci na czarno to silnik jest zajechany i by odrazu go spisywać na czarną liste. Może troche żle to zinterpretowałem :bigrazz: gdzieś też czytałem że jak kopci gęstym czrnym dymem to tłoki ma do wymiany i nie wiadomo czy cylindry nie są uszkodzone. Nie powiem gdzie to widziałem bo nie pamiętam może poprostu nie do końca to dobrze zapamiętałem :) (ale to dobrze że się pomyliłem :bigrazz: )pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kraldek Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 ja jednak sadze ze sie skonczy na wymienie pierscieni :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Jezeli kopci na czarno tzn pali olej jezeli dym jest jasny to prblem z mieszankaCoś Ci sie kolego potentegowało :bigrazz: Jak bierze olej to dym będzie błękitny , a jak bedziesz jechał za taki palącym olej sprzetem to i zapach charakterystyczny będzie, wiem bo czesto sie przemieszczam za 27 letnią Suzą GS 550 , olej bierze aż miło ale one tak mają :bigrazz: Moja XJ tez potrafiła zadymić na czrno jak z diesla , kumpla FZ 750 jak wkręci na 10 000 to też nieraz tak puści , może mieszanka, a jesli to sporadyczne jest o moze poprostu sadze .... Jak jezdzi to jezdzij. Pozdrawiam ! Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baqoo Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 A czy sprawdzenie cisnienia na cylindrach moze powiedziec czy pierscienie sa zajechane ? Jezdzi sie wporzadku, silnik rowno pracuje , tylko ten czarny dym mnie wkurza ;/ i w sumie martwi ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
franek Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Sprawdzenie ciśnienia da ci odpowiedź o stanie pierścieni / cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baqoo Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Hm... wiece bede musial to sprawdzic, chyba nic innego mi nie zostaje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoPatryk Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 A ten dym leci cały czas czy jak sie moto rozgrzeje czy jak jest zimne?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Zaraz zaraz Panowie, jeśli ubytki oleju są małe to czym się przejmować? okej olej bedzie uszczelniał pierscienie no ale w tym czasie sie także spalał i dymił na niebiesko/siwo. Jeśli sa wyjechane pierścionki to kompresja bedzie mała i bedzie brał dużo oleju. jezdziłem yamaha xj 600 jeszcze niedawno i ona brała gdzieś max 600-800ml/tyś km oleju a wcale sie nie dymiło - zrobiłem jej remont tj wymieniłem uszczelke pod cylindrami i wcale zużycie oleju diametralnie nie wzrosło a przecież ruszane były pierścienie i w ogóle. miała natłuczone już 120tyś km (!) i pewnie wiekszość oleju uciekała przez uszczelniacze zaworowe. myśle ze nie ma się zbytnio czym przejmować. Co do wymiany pierścieni to nie jest to sprawa taka hop siup bo komplet bedzie kosztował kolo 800zł - a jak zakładać to tylko oryginalne pierscionki. teraz mam dr 650 i oleju ku mojemu zaskoczeniu na 500km wzięła bardzo malutko (ok 100-150ml) a przecież to singiel. zaraz po odpaleniu motocykla po dłuższym postoju mam biało w garażu i czuć spalony olej ale nie bede przez to wlosow wyrywał. skoro pije go tak mało to jest ok. pewnie olej splywa przez uszczelniacze do komory spalania i wypala sie po rozruchu. w Twoim przypadku miarodajne byłoby zrobienie próby sprezania - w każdym szanującym warsztacie moto czy samochodowym powinni posiadać manometr. jakbyś zobaczył ze wynik jest spoko to byś sie przestał przejmować i jezdził dalej:) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baqoo Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Kopci na rozgrzanym silniku , na zimnym nie sprawdzalem bo nie chce silnika katowac , tak jak pisalem musze sprawdzic cisnienie i to wszystko co moge zrobic, na razie w Gorzowie do serwisu motocyklowego sie nie dostane, maja tyle roboty ze sie nie wyrabiaja. Ew. sprawdze jeszcze swiece jak wygladaja. Zreszta wymiana pierscieni zdrowo by mnie kosztowala 800 za pierscienie + robocizna + uszczelki moze w 1500 zl zamkanalbym sie, w sumie nie mam zamiaru tyle kasy pakowac w ten sprzet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.