NaczelnyFilozof Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Przez zimę dokonałem updejtu elektryki w motocyklu. Prądnica 6V zastąpiona alternatorem 12V. Zmieniłem kartery więc wszystkie elementy seryjnej CZ 12V... Ale pojawił sie problem zakłóceń.Miernik wariuje (napiecie ładowania 12-18 V, ale im dalej miernik od motocykla to prąd ok 14V) Przed updejtem elektroniczny licznik rowerowy i elektroniczny obrotomierz z PF 126p działały super. Teraz te zakłócenia nieznane resetują licznik i przekłamuje obrotek... Szukałem w szukajce. Albo zmienic przewody albo fajki. Co radzicie? :lapad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 (edytowane) Trzeba ustalić od czego pochodzą zakłócenia. Czy generowane są przez fajki i przewody i świece, czy przez alternator. Z tego co piszesz to wnioskuję że problem pojawił sie po zmianie z prądnicy na alternator więc to raczej z nim jest problem i zmiana przewodów i fajek niewiele pomoże (oczywiście fajki masz z opornikami jak mniemem). Jak dla mnie to prądnica jest urządzeniem generującym większe zakłócenia niż alternator (w prądnicy zachodzi komutacja prądu w wirniku i inne dziwne zjawiska). Czy ty masz w tym alternatorze szczotki? Jeżeli tak to przyczyny zakłuceń szukał bym właśnie w nich. Może dokladnie nie przylegają, może bieżnia jest wyszczerbiona, może już są bardzo krótkie i jest słaby docisk, może wirnik nie kręci sie współosiowo i szczotki na nim podskakują? Edytowane 2 Kwietnia 2007 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.