Skocz do zawartości

Opóźnienie zapłonu w Suzuki GSX-R 1000 K3


Rekomendowane odpowiedzi

Witam słyszałem, że Gixer 1000 K3 ma opóźniony zapłon na 1,2 i 3-cim biegu czyli ma mniej mocy i jest możliwość obejść to wpinajac jakiś rezystor czy coś w tym stylu tylko gdzie i jak :buttrock: :smile: jeżeli ktoś wie jak to dokładnie zrobić i jakie są tego efekty to prosze o podpowiedź na forum lub gg 5549553 :) :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urządzenie do tego nazywa się G-pack i nie kosztuje majątku.

Ale tak sobie myślę że to lipa z ograniczeniem prędkości maksymalnej, bo mam zmienione zembatki i moto na szóstym biegu normalnie idzie do odcięcia pomimo licznika zaciętego na 299.

Edytowane przez zajac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie wszystkie wtryskowe gixery maja tak ze jest oddzielna mapa do kazdego biegu i pelna fabryczna moc jest dopiero na 5. jest takie urzadzenie - mozna kupic w dynotech.pl, nazywa sie Timing Retard Eliminator firmy Ivan's Performance. wedlug producenta dziala tak ze wszystkie biegi sa czytane jako piatka, oprocz tego poprawia sie reakcja na dodanie gazu przy pozycjach przepustnicy od 0 do 50% otwarcia.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde chłopaki myślałem, że będzie zero odpowiedzi, albo beda pisać, że jestem jakiś niepoważny i nie ma czegoś takiego, ale widze, że jest tu wielu znawców i już się wszystko wyjaśniło dzięki :D :D :) a ktoś z was miał to montowane w swoim motocyklu :icon_mrgreen: jest to warte tych 350żł i jak z trudnością montarzu :clap: bo nie chce mi sie wydawac 350zł dla 5 koników :wink: zdajcie swoje relacje :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie to chyba raczej obstawialbym za Power Commander'em, PC eliminuje ta "przypadlosc" opozniania zaplonu, a dodatkowo masz mozliwosc "wrzucenia" mapy zaplonu pod Twoje moto z konkretnymi przerobkami typu wydech, filtr itp. Mapy mozna znalesc na stronie PC, jest tam ich na prawde duzo pod kazde moto i z wieloma roznymi modyfikacjami. Najnowszy PC to PC IIIUSB, podpinasz to pod ECU Twojego moto, podlaczasz sie do laptopa lub kompa i wrzucasz mape (mozesz tez ja sam tworzyc). Samemu ciezko je dobrze napisac, ale na stronie PC czy na roznych forach jest ich wiele, bardzo dobrze zrobionych na podstawie badan na hamowni. Do Twojego K3 kosztuje okolo 1400-1500zl, wzrost mocy bedzie na prawde zauwazalny. Nie wiem jak Suzuki jest "wrazliwe" na PC, ale ZX-12R robia na tylnym kole nawet po 200KM, po drobnych modyfikacjach takich jak wydech, PC itp. Jak masz kase to warto.

Edytowane przez Kris_big
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mocy mi aż tak bardzo nie brakuje motor mam dopiero miesiąc :icon_razz: i w żadne PC nie chce mi się bawić i myślałem o tym TRE tylko, że wykonanie ma wiele do życzenia bo wygląda to tak jak by mały chińczyk po ciężkim dniu zbierania ryżu robił to w piwnicy i dlatego włąśnie chciłabym uslyszec opinie kogoś kto założył to sobie do gixa i czy czuć wyraźnie tą róznice tak aby nie wyżucic 350zł w błoto wole sobie paliwko kupić :icon_mrgreen: No i jak to wygląda ze spalaniem bo nie chce żeby po tej przeróbce brał mi 15 l na 100km :D albo to Moja strona juz ywkonanie lepsze ijest napisane, że eliminuje ogranicznik predkości czytli tą blokade do 299 tak ?? no i tańsze 320zł tylko przeczytajcie opis bo jakoś tak dziwnie napisane elimunuje opóźnienie zapłonu na wszystkich biegach tak zeby na każdym biegu czytał 5 czy odblokowuje tylko 6 bieg ??

Edytowane przez Ghost_Rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie to chyba raczej obstawialbym za Power Commander'em, PC eliminuje ta "przypadlosc" opozniania zaplonu, a dodatkowo masz mozliwosc "wrzucenia" mapy zaplonu pod Twoje moto z konkretnymi przerobkami typu wydech, filtr itp. Mapy mozna znalesc na stronie PC, jest tam ich na prawde duzo pod kazde moto i z wieloma roznymi modyfikacjami. Najnowszy PC to PC IIIUSB, podpinasz to pod ECU Twojego moto, podlaczasz sie do laptopa lub kompa i wrzucasz mape (mozesz tez ja sam tworzyc). Samemu ciezko je dobrze napisac, ale na stronie PC czy na roznych forach jest ich wiele, bardzo dobrze zrobionych na podstawie badan na hamowni. Do Twojego K3 kosztuje okolo 1400-1500zl, wzrost mocy bedzie na prawde zauwazalny. Nie wiem jak Suzuki jest "wrazliwe" na PC, ale ZX-12R robia na tylnym kole nawet po 200KM, po drobnych modyfikacjach takich jak wydech, PC itp. Jak masz kase to warto.

gix k3 ma seryjnie okolo 155km na kole, k5 ma 161. PC nie zmienia map zaplonu tylko wtrysku. zeby zmieniac mapy zaplonu musisz wydac kolejne poltora tyska na Dynojet ignition module, czyli modul zaplonowy.PC oplaca sie instalowac jak masz pelny, najlepiej rejsingowy wydech. mapy z netu i zalaczone na plycie sie do niczego(przewaznie) nie nadaja, bo nawet dwa egzemplarze, zjechaly w tym samym czasie z tasmy produkcyjnej moga sie znaczaco roznic pod wzgledem osiagow silnika. zeby zapobiec utracie mocy przy zainstalowaniu wydechu i PC trzeba oddac moto na hamownie i tam zestroic. 200km na tylnym kole to maja superbajki, ktore kosztuja 200kola+. przy pelnym wydechu/filtrze/PC i zestrojeniu na hamowni mozesz liczyc na okolo 10km w przypadku litra. ja mam 600k4, ktory wedlug testow ma w serii okolo 104km na kole. przy pelnej yoshi TRS/k&n/PCIII spodziewam sie okolo 110km po zestrojeniu w PP. wiecej nie bedzie. w przypadku TRE na 5km nie licz(poza tym napisalem o TRE post wyzej:p) litrowe moto o mocy 185km na kole mozesz kupic w TEN KATE HONDA za okolo 40tys ojro - tyle o kosztach dodatkowych kucy. TRE ma powodowac ze nie szarpie ci motorek jak odkrecasz gaz na poczatku - suzuki ma opoznienie zaplonu na nizszych biegach zeby mniej chetnie fura stawala na kolo, oraz ze wzgledu na ochrone srodowiska. to szarpanie jest dosc upierdliwe. jak bede mial hajc to kupie TRE i moge ewentualnie napisac czy cos daje.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No głównie chodzi mi żeby chociaż toszke lepiej dawał na gume no i fajnie by było zobaczyć na wyswietlaczu zamiast 299 np 303 km/h :D to który polcacie ten pierwszy za 350zł czy ten drugi za 320?? ten drugi lepiej wyglada ale ma jakiś dziwnie skonstruowany pis i nie wiem czy on odblokowuje wszystkie biegi czy tylko 6 ?? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gix k3 ma seryjnie okolo 155km na kole, k5 ma 161. PC nie zmienia map zaplonu tylko wtrysku. zeby zmieniac mapy zaplonu musisz wydac kolejne poltora tyska na Dynojet ignition module, czyli modul zaplonowy.

Tak to prawda, sam PC nie zmieni zaplonu, trzeba do niego dokupic ignition module

 

PC oplaca sie instalowac jak masz pelny, najlepiej rejsingowy wydech. mapy z netu i zalaczone na plycie sie do niczego(przewaznie) nie nadaja, bo nawet dwa egzemplarze, zjechaly w tym samym czasie z tasmy produkcyjnej moga sie znaczaco roznic pod wzgledem osiagow silnika.

Znaczaco to raczej nie, to jest okreslone na poziomie kliku procent (max 3-5%). Jakosc wykonania jest na takim poziomie ze na pewno sa to wartosci nie odczuwalne.

 

zeby zapobiec utracie mocy przy zainstalowaniu wydechu i PC trzeba oddac moto na hamownie i tam zestroic. 200km na tylnym kole to maja superbajki, ktore kosztuja 200kola+. przy pelnym wydechu/filtrze/PC i zestrojeniu na hamowni mozesz liczyc na okolo 10km w przypadku litra. ja mam 600k4, ktory wedlug testow ma w serii okolo 104km na kole. przy pelnej yoshi TRS/k&n/PCIII spodziewam sie okolo 110km po zestrojeniu w PP. wiecej nie bedzie. w przypadku TRE na 5km nie licz(poza tym napisalem o TRE post wyzej:p) litrowe moto o mocy 185km na kole mozesz kupic w TEN KATE HONDA za okolo 40tys ojro - tyle o kosztach dodatkowych kucy. TRE ma powodowac ze nie szarpie ci motorek jak odkrecasz gaz na poczatku - suzuki ma opoznienie zaplonu na nizszych biegach zeby mniej chetnie fura stawala na kolo, oraz ze wzgledu na ochrone srodowiska. to szarpanie jest dosc upierdliwe. jak bede mial hajc to kupie TRE i moge ewentualnie napisac czy cos daje.pozdro

Ja nie mialem na mysli ani 600ccm ani nawet 1000ccm, napisalem o moto z silnikiem 1200ccm, a to jest drobna roznica. W przyroscie mocy rownież.

co prawda nie jest to 200KM, ale warto poczytac:

http://www.zx-12r.org/Motorcycle_info/Info...20-%20185HP.htm

Po zalozeniu ukladu Akrapovica plus PCIII moc wzrosla ze 157.7KM do 185.2KM na tylnym kole, a wiec jest to 27,5KM!!!

Tyle mocy po tak niewielkich zmianach, wiec moim zdaniem na pewno warto. A co do 200KM to wystarczy wejsc na forum ZX12 lub Hayabusy zeby sie przekonac ile mozna wyciagnac. Nawet z seryjnego moto z niewielkimi przerobkami, ktore nie kosztuja iles tam tysiecy ojro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to prawda, sam PC nie zmieni zaplonu, trzeba do niego dokupic ignition module

Znaczaco to raczej nie, to jest okreslone na poziomie kliku procent (max 3-5%). Jakosc wykonania jest na takim poziomie ze na pewno sa to wartosci nie odczuwalne.

Ja nie mialem na mysli ani 600ccm ani nawet 1000ccm, napisalem o moto z silnikiem 1200ccm, a to jest drobna roznica. W przyroscie mocy rownież.

co prawda nie jest to 200KM, ale warto poczytac:

http://www.zx-12r.org/Motorcycle_info/Info...20-%20185HP.htm

Po zalozeniu ukladu Akrapovica plus PCIII moc wzrosla ze 157.7KM do 185.2KM na tylnym kole, a wiec jest to 27,5KM!!!

Tyle mocy po tak niewielkich zmianach, wiec moim zdaniem na pewno warto. A co do 200KM to wystarczy wejsc na forum ZX12 lub Hayabusy zeby sie przekonac ile mozna wyciagnac. Nawet z seryjnego moto z niewielkimi przerobkami, ktore nie kosztuja iles tam tysiecy ojro.

sorry nie doczytalem, ze chodzilo o zx12. zwracam honor :P . modul zaplonowy kosztuje tyle samo co PC wiec razem jest 3kola za sama elektronike. jesli chodzi o jakosc wykonania to roznice moga byc naprawde wielkie. na przyklad w wyscigach superstock bogate teamy robia tak ze przygotowujac odpowiednia maszyne(oczywiscie jesli dysponuja dobrym budzetem) rozbieraja kilka/nascie silnikow i skladaja z nich jeden, wybierajac glowice z najlepszym sprezaniem, najlzejsze tloki, najbardziej luzny wal itd. to sie fachowo BLUEPRINTING. w ostatnim przedostatnim WMC byl artykul o cbr1000rr zrobionej przez ten kate honda na 185 przy w zasadzie stockowych przerobkach typu pelny arrow, PC i moze uszczelka pod glowice. to jest zajebiscie duzo, zwlaszcza ze cebra na najslabszy sposrod japonskich litrow silnik - 155km na kole.

jesli chodzi o hajke to na zachodzie bez problemu robia 700km(masowka) a rekord to cos w okolicach 1000km.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde jak ma lepiej na gumę wyrywać??? Mój na fabrycznym przełożeniu idzie trójką z gazu, potrenuj trochę a potem motorsa modyfikuj. A jak naprawdę słaby jest to se zembatkę przednią zmień na 16 za 30 pln i będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gumie już w sumie latam nie najgorzej 1,2,3,4 bieg tak do ok 220-230 km/h ale podrywam go z gazu i najcześciej na 2 tak przy 110km/h i chciałbym np zeby przy troche niższych obrotach juz rwał w góre a najbardziej interesuje mnie właśnie to odblokowanie ogranicznika z licznika :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...