Skocz do zawartości

Nierównomierne ścieranie klocków


Wiewiór81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

jesli zacisk jest typu "pływającego" tzn.ma jeden tłoczek to przyczyną mogą być zapieczone prowadnice.Tłok naciska bezposrednio jeden z klocków a cały zacisk na zasadzie reakcji poprzez jarzmo dociąga drugi klocek do tarczy.Jesli prowadnice nie chodzą lekko to jeden klocek (ten bezpośrednio od tłoczka) bedzie pracować dużo ciężej.

Jesli zaciski masz wielotłoczkowe to znaczy że jeden z tłoczków np.sie przyciera co powoduje w/w efekt.

 

Sorki za taki "łopatologiczny" wykład. :wink:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj w następnym Świecie Motocykli. Znajdziesz tam to co powinno się robić z hamulcami (a jak chcesz zobaczyć na żywo, to zapraszam do warsztatu)

 

Pozdro, Paweł

 

PS. Grzesiek dobrze napisał - sprawdź prowadnice zacisku, może tam się coś blokuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj w następnym Świecie Motocykli. Znajdziesz tam to co powinno się robić z hamulcami (a jak chcesz zobaczyć na żywo, to zapraszam do warsztatu)

 

Pozdro, Paweł

 

PS. Grzesiek dobrze napisał - sprawdź prowadnice zacisku, może tam się coś blokuje.

Przeczytałem Twój tekst w "ŚM" i zgadzam się z większością, jednak nigdy nie udało mi się wcisnąć tłoczków palcami. Jeżeli chodzi o wymianę płynu to metoda którą opisałeś pozwala usunć stary płyn tylko pod warunkiem, dość długiego odpowietrzania, a i tak nie mam pewności czy już cały stary płyn został przetłoczony przez przewody i zaciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz Wiewiórek ma problemy z ładowaniem - ale bez zbereźnych myśli - o akumulator mi chodzi :-)

Do akumulatora dochodzi mi na wyłączonych światłach 10V - 10,5V, a powoinno ze 13,5V. Co to może być? Problemy zaczęły się, o ile dobrze pamiętem, po delikatnej parkingówce. Coś z alterntorem? Może regulator? Jak to ch*jostwo pomierzyć, żeby dowiedzieć się, co padło??

 

pzdr

 

WR81

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo chętnie powierzę Twoim rączkom Damian wymianę klocków w moim motocyklu. Pomimo oczyszczenia tłoczków i odkręcenia odpowietrznika musiałem użyć przemocy pod postacią łyżki do opon. Nie szło to tak ciężko jak w samochodzie (np. Fiacie 125), ale palcami bym tego nie zrobił.

Co z tym kolegą Iwanem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczki mogły sie przypiec.Może nawet z powodu brudu chodzą ciężko.

 

Ja zawsze przy wymianie klocków czy w moto czy samochodzie zdejmuje osłonkę przeciw pyłową , "wypompowuje" tłok jak daleko się da,czyszczę preparatem typu

"Bremsenrainiger" i smaruje pastą albo w strzykawkę troszkę Militecu (Motor Lifa :( )

Wiadomo że tłok "przebywa droge ok 8mm od max. do min. grubości klocka więc chyba warto go rozruszac i wyluzować. :idea:

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to raczej wyglada na regulator ale sprawdziłbym jeszcze wszystkie połączenia i oczyścił klemy (nie widziałem ich wiec mówie że bym oczyścił)

Opcji jest cała masa.

Więc trzeba sprawdzać po kolei

Potrafiłbyś coś z tym zrobić? U mnie z alternatora do regulatora wychodzą 4 a nie 3 kable - czyli mam alternator obcowzbudny - a co za tym idzie - nawet nie wiem, na których kabelkach musi być jakie napięcie :-/

Czy regulator (jeśli to to) da się naprawić - np. poprzez wymianę jkiejść diody or sth - czy trzeba kupić nowy?

Szukam już w innym poście elektryka, który potrafiłby to pomierzyć. Nie znasz jakiegoś?

 

pzdr

 

WR81

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...