Skocz do zawartości

Problem ze zdławioną Virago 535 - Pomóżcie!


krzychu_smd
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Tak jak wcześniej pisałem że poszukiwałem Virago i udało mi się bo znalazłem Virago XV 535, zadbaną, z rzeczywistym przebiegiem ponad 14000km, z 1995 roku.

Problem jest taki że wziąłem brief w oborty i wyczytałem ze jej moc to 25kW czyli 34KM, szkoda, wziąłem się za poszukiwania internetowe i znalazłem

http://www.vogel-motorradzubehoer.de/typen.php?id=21105

numery ramy w brief tego motorka to 3BR-035800 czyli wychodzi z tego i że został fabrycznie zdławiony, właściciel Virago twierdzi że słyszał od poprzedniego właściciela że ten sam pojechał żeby mu go zdławili bo to był gość rocznik 1938. Mi się wydaje że jednak ten motorek to z fabryki wyjechał z taką mocą. Teraz jestem głupi ale wiem że Virago dławione były na wiele sposobów i teraz nie wiem czy warto jest kupywać motorek bo próba oddławienia może być zbyt kosztowna. Dławiki na wlocie czy dysze to raczej drobnostka ale np wałek rozrządu to już inna bajka za dobre pieniądze

Pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cze,

ja mam tą mocniejszą wersję 44KM,

i to jest moje zdanie, żebyś lepiej poszukał mocniejszej wersji bo ta różnica jest odczuwalna. skąd to wiem??

bo mam kumpla, który ma wersje 3br i w niektórych sytuacjach wyszła różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za te posty ale ten net to czasami ma jakieś zachwiania.

Dzwoniłem troszkę po serwisach i powiedzieli mi że z reguły Virago w 80% zdławione są za pomocą tych krućców (czy ja to dobrze napisałem) wlotowych i dysz, rzadziej zdarza się że są zastosowane wałki rozrządu o innej charakterystyce.

Ja chciałbym otrzymać konkretną odpowiedź na temat tego modelu choć wiem że to nie łatwe, wiecie ciepło i ładnie się za oknem robi.

Zadzwoniłem dziś do wspaniałego serwisu z Czechowic-Dziedzic, wyjaśniłem problem, kazali mi podać numer ramy i mam sobie jutro zadzwonić aby uzyskać szczegółową odpowiedź na temat sposobu zdławienia czyli co było konkretnie zmienione, wkurze się jak to będzie wałek rozrządu, bo motorek mi w oko wpadł jak i pod względem technicznym tak i wizualnym.

Pozdrawiam!

 

 

 

W serwisie w Częstochowie jak zapytałem o cene wałka rozrządu to mnie spytali czy potrzebuje wałek ssący czy wylotowy, a przecież to typ OHC czyli jeden wałek w głowicy, fajni są chyba że się myle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podzwoniłem troszkę po serwisie i tylko słyszałem zadzwoń jutro to ci sprawdzę itd.

Przekopałem troszkę forum i znalazłem ciekawą informację http://republika.pl/chudzikj/XV535.htm o której kolega Mariuszek z Kalisza pisał. Po przeczytaniu tego wywnioskowałem że modele 3BR wyjeżdżały z fabryki tylko z mocą 25kW i w tych silnikach wymieniane były wałki rozrządu, dysze w gażniku i krućce wlotowe czyli gra nie warta świeczki inna sytuacja by była w przypadku gdy moto było by zdławione w póżniejszym czasie.

Można by w 3BR usunąć te zwężenie w krućcach wlotowych, wymienić dysze i wyregulować gażnik i pewnie moc by się podniosła ale na pewno nie do 34kW więc rezygnuje raczej z tej Virago i mknę do okolic Kalisza.

Jeżeli zna ktoś szczegółowo zdławione silniki 3BR to proszę o wypowiedzenie się

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...