piterro Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Witam!Problem polega na tym, ze w silniku słychac jakby spalanie detonacyjne. Szczegolnie objawia sie to na wolnych obrotach. Wydaje mi sie, ze mam zbyt pozny zaplon. Dodatkowym objawem jest przebarwienie kolana wydechowego zaraz przy głowicy. Jest to Honda Shadow VT 700 C z '85. Jest tam zaplon bezstykowy i po odkreceniu z prawej strony silnika okraglej pokrywki widac znaki i chyba impulsator przkrecony na dwie sruby 6mm (klucz 10). Przez ten otwor nie bardzo jest mozliwosc odkrecenia tych srub (poluzowania) w celu proby przesuniecia punktu zaplonu. No i wlasnie, wiecie moze czy jest mozliwosc po zluzowaniu tych srub przesuniecia impulsatora. Dodam ze mam serwisowke, ale niestety w j. angielskim, a rysunki i zdjecia niewiele pokazuja na ten temat. Jesli jest mozliwosc korekty tego typu zaplonu to pokusze sie wtedy o zdjecie calej pokrywy z tej strony silnika. Ale wole wiedziec czy warto. Z gory dzieki za podpowiedzi, licze na p. Adama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 1-Spalanie detonacyjne to oznaka zbyt wczesnego zapłonu a nie opóźnionego.2-Zwykle przy tym typie zapłonu producent nie przewiduje możliwości regulacji.3-Są inne przyczyny powstawania detonacji: - zbyt uboga mieszanka - nagar w komorze spalania4-Jeśli masz dwie świece na cylinder to może być skutek niedomagania jednej z nich.5-To dość wiekowy sprzęt i ma stosunkowo prosty moduł zapłonowy.Kąt wyprzedzenia zapłonu zależy tylko od prędkości obrotowej wału korbowego i nie jest uzależniony od napełnienia cylindra. Mapa zapłonu jest kompromisem dla pracy z małym jak i dużym obciążeniem.Może się zdażyć, że przy małych obrotach i odkręceniu gazu na full wystąpią detonacje.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterro Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 1-Spalanie detonacyjne to oznaka zbyt wczesnego zapłonu a nie opóźnionego.2-Zwykle przy tym typie zapłonu producent nie przewiduje możliwości regulacji.3-Są inne przyczyny powstawania detonacji: - zbyt uboga mieszanka - nagar w komorze spalania4-Jeśli masz dwie świece na cylinder to może być skutek niedomagania jednej z nich.5-To dość wiekowy sprzęt i ma stosunkowo prosty moduł zapłonowy.Kąt wyprzedzenia zapłonu zależy tylko od prędkości obrotowej wału korbowego i nie jest uzależniony od napełnienia cylindra. Mapa zapłonu jest kompromisem dla pracy z małym jak i dużym obciążeniem.Może się zdażyć, że przy małych obrotach i odkręceniu gazu na full wystąpią detonacje.Pozdrawiam.Detonacyjne,to moze zle slowo.Chodzi mi oto ze ma taka ciezka prace na jalowym.W nie jednym silniku (glownie aut) ustawialem zaplon na sluch i bylo ok.I czuje ze tu az sie prosi odrobine przespieszyc.No i wlasnie pewnie masz racje ze tych impulsatorow nie da sie lekko przesunac.A wspolpracuje z nimi taka lapa ,ktora sie kreci z walem. Moze ja jest mozliwe przsunac o jeden zabek? W serwisowce widac ze chyba jest na wielowpuscie :buttrock: Swiece dalem nowe.Na obroty tez niezle sie wkreca,ale kumpel ma tez taki sprzet i jego chyba lepiej :notworthy: Nagar odpada.Zbyt uboga mieszanka to jest jakis trop :notworthy: Ale to na wolnych obrotach dawaloby jakies dzwieki? Fakt jest ze jak schodzi z obrotow to sobie wali w tlumiki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 11 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Najlepiej sprawdzić zapłon stroboskopem(o ile są do tego znaki opisane w serwisówce).Ciężka praca to rzeczywiście wskazuje na opóźniony zapłon.Warto również sprawdzić rozrząd.Więcej pomysłów nie mam.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterro Opublikowano 11 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2007 Najlepiej sprawdzić zapłon stroboskopem(o ile są do tego znaki opisane w serwisówce).Ciężka praca to rzeczywiście wskazuje na opóźniony zapłon.Warto również sprawdzić rozrząd.Więcej pomysłów nie mam.Pozdrawiam.Dzieki i za te pomysly.Ten stroboskop to dobry pomysl.Dane z serwisowki tez mam ,gorzej z sama lampa.Ale Chyba musze znalezc zanim dalej bede szukal tego bledu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.