Skocz do zawartości

Mam problem z jawką 50 mustang


jawa mustang
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jesli chodzi o mój post to napisałem ,że jest wredna tylko dlatego ba mam takiego sprzeta z 1972 roku i jeżdzi do dziś. Motor ten ma dobra konstrukcje lecz czasami działo sie tak ,że niechciała chodzić prubowałem praktycznie wszystkiego, ale i tak niechciała chodzić. Na drugi dzień miałem powturke czynnośći z pierwszego i okazuje sie, że chodzi.I to jest własnie to one chodziły jak chciały raz paliły jak były zime a raz jak ciepłe na tej samej swiecy. I to wszystko dlamnie było wredne w tym sprzecie.

 

Wiadomo , że jak sie ma małom wiedze na temat napraw takich sprzetów to sie nienaprawi takiej maszyny, wiec jako, że posiadam taki sprzet już 4 lata wiem co jak zrobić ale i to czasami nipomaga . :wink:

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie napisałem ze jawkażle chodiz mam ją po wujku kupiona byla w 79 roku z salonu już pierszego dnia gościu który ja odbierał dla wujka przejechała 100 km bez rzadnych przerw.Od 79 do 85 stała nieruszana ja przejełem ja w 90 roku była tak rozwalona, że strach bylo na niom popatrzeć pierwszego biegu wogule niebyło jakiś pacan któryś z kuzynów rozpedził sie i wrzucił jedynke i biegi poszły. Pop rozkręceniu silnika w środku była galareta z mydłem. Itak jak ja przejełem sam ją z ojcem zrobiłem śmigała aż miło i była i jest bardzo dobrze traktowana. A to że napisałem ,że jawka to wredny sprzęt niemiałem tego na myśli no fakt ,że raz na jakiś czas miała dziwne przypadłości. Ja podejzewa ,że cewka siedz ale niema gdzie sprawdzic bo w Jeleniej jest tylko jeden sklep z częściami do niej a gosciu pa 100% przebitki w cenach .Aha i wiem , żę niektórzy mieli gożej sprzet porozwalany.I prosze wybaczyc mi moje blędy ortograficzne itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie jawka to wredny sprzet

Jak czytam wypowiedzi niektórych forumowiczów na temat problemów mechaniki takiego czy innego sprzęta, to włos mi się jeży na głowie.

Odpowiedzcie sobie na jedno pytanie: wasz sprzęt jest wredny czy też nie potraficie go prawidłowo serwisować. Albo ktoś ma pojęcie o mechanice i serwisuje sprzęta sam, albo oddaje do warsztatu (sprawdzonego) żeby robił to fachowiec. Trzeciego wyjścia nie ma.

Gwarantuję, że motocykle ze starszych lat, nieważne czy jawki czy wueski czy cokolwiek prawidłowo serwisowane (a nie tylko katowane) są prawie wieczne . Problemy zaczynają się po grzebaniu przez pseudomechaników. Ludzie, trochę szacunku dla konstruktorów sprzed lat. Nie improwizujcie bo się nie opłaci.

A po przeczytaniu zacytowanego wyżej posta myślałem że mnie szlag trafi. Miałem jawkę lekko ztuningowaną, chodziła praktycznie bezawaryjnie długie lata. Nie wiem skąd pomysł, że jawki źle chodzą.

 

Dokładnie to samo chciałem wczoraj napisać. Dobrze że zrobiłeś to Darek, znając siebie, ja zrobiłbym to o wiele dosadniej i mogło by nie być żadnego pozytywnego efektu. Miejmy nadzieje, że zrozumieją iż nie konstrukcja jest winna tylko sposób napraw, konserwacji itp.

 

Nie chciałbym być gołosłowny, ani też posądzony o "też tak myślenie" więc dopiszę jeszcze przykład

 

Mam simsona 3 lata.

W pierwszym sezonie zrobiłem 4,5 tys

W drugim ok. 20 tys.

Teraz jest trzeci i jak narazie nie zrobiłem dużo (kasa)

O co chodzi?? W pierszym sezonie 1 dzień jazdy odpowiadał 3 dniom siedzenia i dłubania - znaczy się kałmuk wtedy byłem prosto mówiąc.

W drugim sezonie znałem już simsona o wiele lepiej. Po pierwsze wszystkie naprawy potrafiłem wykonywać szybciej i lepiej a po drugie nauczyłem się ZAPOBIEGAĆ AWARIOM :!: I właśnie zapobieganie jest najważniejsze. Wtedy sprzęt chodzi bezawaryjnie niczym nówka, czego najlepszym przykładem jest mój trzeci sezon. Znam maszynę na wylot, nie ma przy niej najdrobniejszego elementu którego bym jeszcze nie rozkręcił. Jak tylko coś nie gra, od razu wiem co się stało, potrafię to naprawić błyskawicznie i skutecznie.

 

Tak więc darujcie sobie teksty "jawka jest wredna", "komary nie chodzą dobrze" i tym podobne :!:

 

wina kondensatora tego pod bakiem

A to jest najlepszy dowód na poziom wiedzy ludzi udzielających się w dziale motrorowerów :!: Pituś pamiętaj na przyszłość aby nie zapominać o wymianie kondensatora w lewej przedniej dentce no i pamiętaj o prawidłowym zaprogramowaniu chipa od sterowania tymi wszystkimi dętkami 8) :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co cwaniaku :?:

Pozmieniałeś wszystkie posty

Taki jesteś bohaterek :?:

Nie potrafisz się przyznać do błędu :?:

 

update

sam się wal :twisted:

znalazłem w tymczasowych plikach

 

ostatni post na poprzedniej stronie wyglądał:

moze mowie zle ale to moze byc wina kondensatora tego pod bakiem  :arrow:  

byc moze jak silnik wygeneruje wiecej pradu to przerywa ale moze sie myle  albo moze przerywacz sie luzuje  :?:  :?:   niewiem to sa tylko spekulacje  :cry:  

 

a post z tej strony wglądał tak:

hahahahahahaha wal sie seba78  

jawke miałem kruciutkoi a po za tym sa 2 kondensatory jeden pod bakiem a drugi przy iskrowniku. wiec napisałem o ktory mi chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją jawkę robiłem prawie trzy lata, ale warto było. Przy dobrym wietrze pójdzie siedem dych a jako prędkość przelotową to 60 można spoko uznać. Wystarczy tylko trochę pracy, a efekty widać od razu.

 

Teraz mam zamiar założyć kierunki, na jednej czeskiej stronie widziałem przepis na przerobienie magneta na 30 W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

splanuje se głowice, bedzie szypciej szetł"

Ja kiedys tez wysylalem posta o planie glowicy i czuje sie dotkniety( szczerze mowic ten plan juz mi przeszedl jak sie dowiedzialem jaki jawa ma stopien sprezania:)

Jak nie wymienisz wydechu to stazek ma niby nic nie dac? moz4 jestem debil i zaraz zostane zgnojony ale co to ma wspolnego???? Sprzet najlepiej (najszybciej) powinien chodzic bez filtra a stozek to filtr o wiekszej przelotowosci wiec o co biega z tym wydechem??? sorry ale nie kumam.. gdyby nie cena stozkow to bardzo chetnie bym sie rzucil na takowy bo mial bym troche wiecej mejsca wolnego:) chcialem swoj zamontowac bezposrednio do gaznika i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chodzi o to, ze co Ci da szybszy dolot powietrza jak bedzie sie sprzet mulił na wydechu ? Sportowy tłumiczek wskazany.

tak jest w samochodach - znajomy ma maluszka zrobionego na 35 koni ( wersja GTX bodajze - robiony w Wawie u Chojnackiego). Ma sportowy filtr Kingdragona, strumiennice dolotową, no i musiał założyć wydech sportowy - ma też strumiennicę wylotową zakładaną zamiast tłumika - wygląda jak przód Miga :P. Nie wiem czy tak samo jest w moto, jeśli nie wyprowadźcie mnie z błędu :)

P.S. Profaner - tez myślałem o planowaniu głowicy, ale po spojrzeniu na stopień sprężania też dałem sobie spokoj :wink: :P :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

joserodolfo jak mozesz do daj linki do stronek o modernizacji jawki. Nam, forumowiczom posiadajacym Jawke na pewno sie to przyda :wink:

 

http://republika.pl/pipus14/tuning.htm

 

To co jest na tej stronie było też w Świecie Motocykli. Jednak w arcie jest parę nieścisłości: aby uzyskać większą prędkość trzeba założyć zębatkę zdawczą Z12 (Vmax ok. 62kmh) lub Z13 (Vmax ok 70 kmh - mierzone licznikiem rowerowym Sigma Sport), standardowo jest Z11 a nie jak podaje autor Z14.

 

Tłumik: ponieważ mogą być problemy ze zdobyciem tego od pierwszych modeli Jawki proponuje zastosować tłumik od simsona (daje mocniejszy dół) jednak samo zastosowanie tłumika nic nie da (lub bardzo niewiele) jeśli nie zmieni się filtra powietrza na stożek z tym, że jego powierzchnia boczna musi być równa lub większa od powierzchni bocznej filtra standardowego. Mocowanie filtra należy pozostawić be zmian (tzn. Karbowana rura musi pozostać inaczej wszystkie przeróbki na nic).

 

Żądnych informacji na temat przeróbek instalacji elektrycznej, proszę o mejla na [email protected]. A możliwe jest m. in. przerobienie zapłonu na bateryjny (z akumulatora), dodanie kierunkowskazów i światła stop (przy jednoczesnej przeróbce magneta).

 

Ponadto tuning zewnętrzny tu wystarczy wykazać się wyobraźnią. Wkrótce zdjęcia mojej Jawki (może nawet dzisiaj).

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...